Gå til innhold

Ebay - Erfaringer og Anbefalinger


Anbefalte innlegg

Jeg kan trygt anbefale Matsuiyastore.

 

Kjøpte Nikon 50 mm f/1.2 AIS derfra for ca. én måned siden. Butikken hadde meget god service, var kjapp (bestilte i 03-tiden, og neste morgen var pakka postet) og hadde gode priser. Frakten til Norge gikk fort med EMS, og pakka hadde blitt påskrevet en minimal verdi og var erlært som gave. :)

 

Bestilte samme objektiv til en kompis i forrige uke. Bestillingen ble lagt inn sent torsdag kveld, og mandag formiddag ble det utlevert til meg.

 

Matsuiyastore kan derfor meget sterkt anbefales :)

Frister veldig å kjøpe Tamron 17-50 2.8 herfra.. Såvidt over 400 dollar inkludert frakt, og det står til og med på siden deres at de kan sende som gift. Ratingen deres er over 99.9% også. Kan det være noen ulemper med å bestille dette for en uerfaren ebay-handler?

Var selv førstegangskjøper på eBay da jeg kjøpte mitt objektiv der, og for meg var det ingen ulemper. Betal med én gang og via PayPal, så vil nok dette gjelde for deg også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også handlet hos Matsuyiastore, fikk sendingen merket med "gave" og utlevert uten å betale moms. Gikk som han andre her sa veldig fort fra jeg hadde betalt til objektivet var sendt med EMS, så vil absolutt anbefale Matsuiya :). (bestilte et Tokina 11-16mm f/2.8 derifra).

Lenke til kommentar

Kan anbefale DealeXtreme. Det er ikke Ebay, men nettbutikk. De bruker Pay Pal. Gratis frakt.

 

Jeg fikk Flash Diffusor, rensesett til kamera og fjernutløser til 88kr. Ble sendt rekommandert.

 

EDIT: 29/5-08 bestilte jeg forlengelses kabel til blitsen min. Fikk den 12/6-08 fra HK. Sendt rekommandert, gratis frakt, momsfritt og kostet meg kun kr. 218,72

 

Er det Pentaxbrukere her som trenger å få blitsen sin på en armlengdes avstand fra kameraet og ikke ønsker å betale mye? Da kan jeg anbefale Dedicated TTL Flash Extension Cord for Pentax (1.6M)

Endret av iMacKenna
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eh.... Eg hadde kjøpt der!

Han har jo tross alt shippa ut over 900.000 ting da...

At ingen av dei 900 tusen tinga skal bli borte i posten skal vel noke til!

Han er registert i Desember 2001.

Det er vel også mange som bare gir faen og gir negativ karatker om ikkje vara kjem og heller kjøper ei ny ei (om prisen er veldig lav!)

 

Kun ein gang eg ikkje har fått tinga mine frå Ebay når eg har bestilt noke derifra.

Tok da kontakt med Ebay/Paypal og åpna ein sånn "dispute" sak.

Få dager etterpå var penga på kontoen min igjen.

 

Sjølv har eg 2 stk ting inncoming fra Ebay nå.

Første er dette Hoya filteret. Ebay

 

Det andre er eg litt meir spent på... Håper det går bra! Var tross alt litt penger ut!

Canon 70-200mm linse. Ebay

 

Skal komme innom med info om kordan ting går!

 

Edit: Om eg glemmer å komme tilbake med info om kordan det går, så send ein PM... Har sikkert blitt for opptatt med å knipse bilder...

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Eh.... Eg hadde kjøpt der!

Han har jo tross alt shippa ut over 900.000 ting da...

 

Er vel heller det at jeg er kresen en at sjappa er dårlig,er så mange selgere og velge mellom :hmm:

Mesteparten av negativ feedback på den selgeren er fustrerte kjøpere som ikke er fornøyd med produktet på en eller annen måte,det kan ikke vektlegges selger.men de problemene som virker seriøse har ikke selger gitt noe replyes på.noe andre seriøse selgere gjør " prøver å fikse opp i problemet"

 

Edit:her er en eBayseller som tar kundene seriøst les litt om feedback fra kjøpere.

http://toolhaus.org/cgi-bin/negs?User=%09D...by&ref=home

 

Det andre er eg litt meir spent på... Håper det går bra! Var tross alt litt penger ut!

Canon 70-200mm linse. Ebay

 

Skal komme innom med info om kordan ting går!

 

Skal selv kjøpe en 70-200 så venter i spenning :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
er ikke denne prisen litt god for å være sann? Eller er det reelle priser..

 

Ligger på 97.3 % Er for dårlig til at jeg hadde handet fra der.

 

Her kan du lese negative feedback om accstation.

 

http://toolhaus.org/cgi-bin/negs?User=Accs...by&ref=home

Var en del negativ tilbakemelding der ja. Men jeg tenker at det er på en måte verd forsøket og få to stk kamera batterier til 80-90 kontra det og kjøpe ett til 550 kroner på komplett + frakt. Det som jeg reagerte på var prisen på disse to batteriene. Er det "safe" og kjøpe no-name batterier til kameraet?

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp. Jeg tror jeg har blitt lurt!

 

Skal importere PS3 fra USA, og kjøpte en til 500 $.

 

Jeg betalte gjennom PayPal og senderen sendte pakka med trackingnumber og alt.

 

Når jeg nå går inn på UPS og sjekker pakken står det:

THE SHIPPER HAS REQUESTED A DELIVERY INTERCEPT FOR THIS PACKAGE / RETURN TO SENDER PENDING

 

Så jeg går inn på ebay for å kontakte selleren, men det står at kontoen ikke eksisterer lenger :(

Er jeg blitt lurt?

 

Hvis dette er tilfelle, er det ikke noe stress, fordi PayPal refunderer pengene (så sant det ikke er over 2000$).

Lenke til kommentar
er ikke denne prisen litt god for å være sann? Eller er det reelle priser..

 

 

Tja, selv om batterier er veldig dyre i Norge så koster de ikke så mye egentlig. 1 celle Li-Ion batterli koster ikke mer enn 4-5 dollar i volum tror jeg. Jeg var i Korea for et par år siden hos et firma som skulle lage en GPS, de regnet 4 dollar for et en celle Li-Ion batteri, prisene er neppe gått oppover etter det.

 

-varg

Lenke til kommentar
er ikke denne prisen litt god for å være sann? Eller er det reelle priser..

 

 

Tja, selv om batterier er veldig dyre i Norge så koster de ikke så mye egentlig. 1 celle Li-Ion batterli koster ikke mer enn 4-5 dollar i volum tror jeg. Jeg var i Korea for et par år siden hos et firma som skulle lage en GPS, de regnet 4 dollar for et en celle Li-Ion batteri, prisene er neppe gått oppover etter det.

 

-varg

Skader vell ikje og prøve dem ut. Regner ikke med at disse kan skade kameraet på noen måte. Dersom jeg ikke får varen er det heller ikke krise, 80,- er jo ikke all verden.

 

EDIT.

 

Dersom det er et poeng og opprette uendling mange tråder for små spørsmål som egentlig egner seg i denne tråden, så skal jeg la være og "spamme" denne tråden.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten oppdatering angående mine Ebay shippments.

 

Fikk filteret i går... Gleden spredde seg raskt da eg såg det var ein pakke fra "ebay" i postkassa!

Gleden snudde brått da eg åpna pakka for å finne ut at 12 dagers venting var ei feilsendt vare!

Fikk eit UV filter fra duden i stade for polariseringsfilteret mitt.

 

Venter framleis på objektivet mitt (70-200 f/2.8 IS USM), men forventer det i postkassen i dag eller i morgen. Har fulgt med på sporinga på posten.no og pakken er i allefall innalands kommet seg. Om den sneik seg gjennom tollen er litt uvist endå.

 

Edit: Vore i kontakt med selgern på ebay angående filteret. Han har sendt nytt, og eg foreslo at eg kjøpte det han hadde feilsendt i stade for å sende det tilbake. Så da var det avklart. Bare nye 14 dager å vente ca.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Det andre er eg litt meir spent på... Håper det går bra! Var tross alt litt penger ut!

Canon 70-200mm linse. Ebay

 

Skal komme innom med info om kordan ting går!

 

Skal selv kjøpe en 70-200 så venter i spenning :)

 

Objektivet er ankommet.

Så vidt fått testa den.

Gjekk tvers igjennom tollen, med eit lite fint stempel på "Ikke tollpliktig"

 

Filteret kan dere lese om i posten overfor... gjekk ikkje så bra, men det kjem vel til slutt.

Lenke til kommentar

Dette er ikke et foto-spørsmål, men om en synth. Men uansett, jeg kan få tak i synthen for 3500+frakt i Norge, og for 2000,- på ebay. Er det noen måte jeg kan finne ut hva tollen blir? Om jeg forsto riktig var det 25%, som altså gjør prisen til 2500,-, og da er det jo 1000kr spart selv om den skulle bli stoppet i tollen.

 

Er regnestykke mitt riktig? Og hvor mye pleier frakten å komme på? Er ikke store greiene, men veier nok litt.

 

Edit: Det ser ut som om frakten blir på 414,- og da er jeg alt oppe i 3000. Vet ikke om det er verdt bryet å spare 500 på den.

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar
Dette er ikke et foto-spørsmål, men om en synth. Men uansett, jeg kan få tak i synthen for 3500+frakt i Norge, og for 2000,- på ebay. Er det noen måte jeg kan finne ut hva tollen blir? Om jeg forsto riktig var det 25%, som altså gjør prisen til 2500,-, og da er det jo 1000kr spart selv om den skulle bli stoppet i tollen.

 

Er regnestykke mitt riktig? Og hvor mye pleier frakten å komme på? Er ikke store greiene, men veier nok litt.

 

Edit: Det ser ut som om frakten blir på 414,- og da er jeg alt oppe i 3000. Vet ikke om det er verdt bryet å spare 500 på den.

 

Vet ikke om det er toll på en synth,men foto utstyr er tollfritt.

Det vi snakker om her er moms som er på 25%,det kommer i tillegg på varer og frakt,men bare hvis varebeløpet overstiger 200.-

Mener det er tollfritt på elektronikk.Det er en del personer som får verdien nedskrivet for å redusere/slippe moms,men hvis du gjør det så må du være klar over at hvis varene kommer bort så blir erstatningen tilsvarende redusert,så det er ikke anbefalt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Kjøpte nylig Canon 70-200 2.8 av HKBNS på eBay. De var raske med å svare på mail. Pakken ble sendt med FedEx fra Hong Kong på fredag, og kl 1430 mandag kom pakken på døren. Meget bra. Det ser også ut som pakken kom igjennom tollfritt. Totalprisen kom på 6700 NOK.

 

Det lå ingen garantikort med i esken, det gjorde forøvrig ikke ved mitt forrige kjøp fra Hong Kong heller. Det sies at Canon har verdensgaranti på L-objekt, men hvordan stiller de seg når du ikke har garantibevis? Noen med erfaring?

Endret av Manhatten
Lenke til kommentar

Fikk nå min første pakke etter å ha bestilt på eBay fra HongKong. (Rettelse, fikk den som brev, ikke pakke. Fikk den dermed direkte i postkassen, noe som også er kjekt)

Fungerte som en kule, og latterlig billig.

 

Kjøpte en Bounce Diffuser, en trådløst utløser, en IR-fjernkontroll og et polariseringfilter til min 380EX, 350D og Tamron 18-50. $21,47 + $19,93 i porto for alt sammen.

 

De tre første tingene fungerer som en kule, og er ingenting å si på.

Polariseringfilteret ser også ut til å fungere bra, men har ikke testet det så nøye ennå. Til $6,50 forventer jeg uansett ikke all verden...

 

Er kjempefornøyd, så dette kommer jeg til å gjøre mer!

 

Brukte følgende butikk:

jiakgong DIGITAL

 

Edit: Noen skrifeleif...

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...