Gå til innhold

Ebay - Erfaringer og Anbefalinger


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt tre billige filtre fra plumtree. Pakken ble sendt dagen etter et jeg bestilte, og havnet i postkassen min etter ca en uke. Valgte billigste forsendelsemåte. Verdien på filtrene var under 200,- så jeg slapp unna alt som heter moms og den slags.

 

Som skrevet var dette billige filtre (to UV-filtre som jeg skal bruke som beskyttelsesfiltre og et polafilter som bare ble kjøpt for å teste) så jeg vet ikke hvordan de vil oppføre seg, men de passet perfekt til linsene mine i alle fall...

 

mvh Øystein

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

SLPhotoGear

Tonnevis av filtre, ALT av Hoya, samt orginale linselokk osv.

 

Superkjapp levering, sendt som Gift og helt grei kombinering av shippingfees. Bestillte 2 stk ND filtre, og fikk dem shippet som kostnaden av ett. Grei selger som svarer kjappt på epost også.

 

------------------------------------------

 

Gud så lav dollaren er.... Her kommer nok en del poster fra meg fremover!

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med selgere med god rating, der også de siste ratingene er gode. Dersom de siste ratingene er dårlige kan det tyde på hijacked account. Dersom det er lavt antall gode ratinger må man sjekke om de ser ekte ut eller ikke, da enkelte oppretter juksekontoer for å øke rating. Rating fra brukere med mange og gode ratings er en fordel.

 

Var borti et tilbud på Öhlins støtdemper som egentlig var for godt til å være sant, men gjorde ikke skikkelig research før jeg hadde vunnet budrunden. De to siste positive feedbacks var lagt inn minutter etter at auksjonene var avsluttet, som var i tidligste laget for å skryte over frakt. Selger var i Ukraina, men hver gang han sendte mail var det fra en ny IP i USA. Viste seg at IP-adressene var tilgjengelig på forum som listet proxyer til bruk for folk som ikke ville spores. Han oppga mobilnummer, og de kan ikke spores eller slås opp i Ukraina, og adresseinfo og postnummer som ikke stemte overens med hverandre ifølge kompis i Kiev. Jeg rapporterte til eBay og lot være å betale pga sterke indisier på svindel. Så senere at noen hadde betalt men ikke fått varen, før kontoen ble deaktivert.

Lenke til kommentar

Vil egentlig ikke ha så mye diskusjon, men mer ren feedback om selgere i denne tråden. Men siden dere er to så kan jeg dele min fremgangsmåte.

 

Meld deg inn i eBay og Paypal.

 

Finn det du vil handle, sjekk ut om selgeren har bra feedback (over 98% er min tommelfingerregel) og sjekk de siste salgene hans, har kontoen ligget død i 3 år for så å begynne å selge 40D mot to bugg og en ispinne er det ugler i mosen.

 

Send selger gjerne en eBay melding om han frakter til Norge, hva det vil koste, og om han er villig til å merke forsendelsen med Gift\Gave (Dette sparer deg 25% norsk moms ved fortolling, men gjelder kun varer over 200 spenn)

 

Så byr du\But it Now, overfører penger via Paypal (trekkes rett fra kortet ditt som når du handler i butikk, trenger ikke overføre og ha penger på en egen paypalkonto). Husk å skriv i tileggs\notatfeltet at du ønsker det tilsendt som "Gift".

 

Voila, du vil få en bekreftelse på kjøpet når selger har stått opp, og en når han sender det, sett at selgeren er en grundig fyr.

 

Når du har MOTTAT pakken gir du feedback, ikke før, den er våpenet ditt i fall noe skulle gå skeis, seriøse selgere tar feedbacken sin seriøst.

 

OM NOEN HAR RETTELSER ELLER SPØRSMÅL, TA DET MED MEG PÅ PM, VIL IKKE HA DISKUSJON I DENNE TRÅDEN.

Lenke til kommentar

Gadget Infinity

Hong Kongbasert sjappe med alt av trådløse gizmos, blitzkontroll og PC-sync ting.

 

Handlet oss disse for andre gang, og er enda mer fornøyd. Rask shipping, merket som Gift og svarer GRUNDIG på epost, om du lurer på kompitablitet, eller hva du trenger for å fyre av ditt blitz-oppsett.

OK-kvalitet på varene, som man forventer av "pirat" elektronikk, fullt brukbart++

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Med positiv tilbakemelding på < 99% er vel ikke denne av de tryggeste.

Det kommer selvfølgelig litt an på hva slags produkt en ønsker å kjøpe. Skulle jeg hoppet strikk så hadde jeg garantert vært skeptisk om strikken hadde for vane å slite for hvert 98. hopp, men 150 kroner for tre batterier har en råd til å tape. Når en i tillegg vet at ett originalt batteri koster 7-8-900 kroner i Norge så.. :)

Endret av Kilronan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bumper denne tråden istede for å starte en ny en.

Et spørsmål. Hvordan kontakte butikken jeg skal kjøpe om at jeg vil at de skal merke det som gave? Jeg mener, skal jeg gjøre det etter bestilling eller før bestilling? Og skal jeg bare sende dem en email. Er det sannsynlig at en stor butikk som urgalaxy vil gjøre dette?

Lenke til kommentar
Jeg bumper denne tråden istede for å starte en ny en.

Et spørsmål. Hvordan kontakte butikken jeg skal kjøpe om at jeg vil at de skal merke det som gave? Jeg mener, skal jeg gjøre det etter bestilling eller før bestilling? Og skal jeg bare sende dem en email. Er det sannsynlig at en stor butikk som urgalaxy vil gjøre dette?

Send dem en mail og spør, urgalaxy er vanligvis kjappe til å svare.

 

Hvis jeg ikke husker feil er det også mulig å skrive en beskjed til selgeren i slutten av bestillingsprosedyren...har aldri benyttet meg av det.

Lenke til kommentar
Jeg bumper denne tråden istede for å starte en ny en.

Et spørsmål. Hvordan kontakte butikken jeg skal kjøpe om at jeg vil at de skal merke det som gave? Jeg mener, skal jeg gjøre det etter bestilling eller før bestilling? Og skal jeg bare sende dem en email. Er det sannsynlig at en stor butikk som urgalaxy vil gjøre dette?

Jeg har aldri handlet fra urgalaxy, men et par ganger fra HK Supplies, og de vet hva de skal gjøre når de sender til land som Norge (de har vel til og med en notis om at man aldri må snakke med tollere uten å snakke med butikken først) - SB-800'en min var påført en pris langt under faktisk pris - jeg lurer på om jeg betalte moms for $80 eller noe sånt.

 

Tollerne ser etter hva jeg vet etter pakker med "gaver" sendt fra bedrifter.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg kan anbefale Prodigital2000

 

De holder til i Canada og har gode priser.

 

Fikk levert batterigrep, batteri og fjernutløser på ca. 4-5 virkedager.

Kostet rundt 1050kr. UPS sender mulig ett gebyr og mva.

De merket verdien på pakken til 75CAD, den egentlige var over 213CAD.

 

Edit: Fikk pakke nr. 2 idag, 6/6-2008.

Fikk:

PENTAX SMC DA 16-45mm f4 ED

PENTAX AF-540FGZ blits

LOWEPRO SLINGSHOT 200 AW kamera bag

JOBY GorillaPod SLR-ZOOM

 

Alt var godt pakket inn i eske. Kom med UPS.

 

Pris på dette blir ca. 4900kr.

I Norge blir dette ca. 9100kr.

Jeg sparte 4200kr. på dette :thumbs:

Endret av iMacKenna
Lenke til kommentar

Kan også anbefale denne butikken på Ebay.

 

Jeg fikk objektiv, 2 stk. Hoya UV(N)HMC filtre og 1 års internasjanal garanti fra Pentax for under 1900kr. Ingen moms :devil:

 

Pakken ble sendt rekommandert. Kom kjapt fram, men det tok ca. 4 dager ekstra p.g.a. at han måtte sende garanti kortet til Pentax for å få det stemplet. Pluss at han tok 15USD for å gjøre det.

 

Han (Ming) var kjapp til å svare på epost, hyggelig handel, penger å spare.

 

 

Edit 30/7: Kjøpte Pentax FA 50/1,4 og DA 70/2,4 fra denne ebay'eren. Tok det utenom ebay, fikk det litt billigere. I Norge koster disse to objektivene 6000kr. Jeg fikk begge for 3900kr. 2000kr. spart. De ble sendt som EMS pakke, levert på døra "RILUM".

Endret av iMacKenna
Lenke til kommentar

Jeg kan trygt anbefale Matsuiyastore.

 

Kjøpte Nikon 50 mm f/1.2 AIS derfra for ca. én måned siden. Butikken hadde meget god service, var kjapp (bestilte i 03-tiden, og neste morgen var pakka postet) og hadde gode priser. Frakten til Norge gikk fort med EMS, og pakka hadde blitt påskrevet en minimal verdi og var erlært som gave. :)

 

Bestilte samme objektiv til en kompis i forrige uke. Bestillingen ble lagt inn sent torsdag kveld, og mandag formiddag ble det utlevert til meg.

 

Matsuiyastore kan derfor meget sterkt anbefales :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kan trygt anbefale Matsuiyastore.

 

Kjøpte Nikon 50 mm f/1.2 AIS derfra for ca. én måned siden. Butikken hadde meget god service, var kjapp (bestilte i 03-tiden, og neste morgen var pakka postet) og hadde gode priser. Frakten til Norge gikk fort med EMS, og pakka hadde blitt påskrevet en minimal verdi og var erlært som gave. :)

 

Bestilte samme objektiv til en kompis i forrige uke. Bestillingen ble lagt inn sent torsdag kveld, og mandag formiddag ble det utlevert til meg.

 

Matsuiyastore kan derfor meget sterkt anbefales :)

 

Frister veldig å kjøpe Tamron 17-50 2.8 herfra.. Såvidt over 400 dollar inkludert frakt, og det står til og med på siden deres at de kan sende som gift. Ratingen deres er over 99.9% også. Kan det være noen ulemper med å bestille dette for en uerfaren ebay-handler?

Lenke til kommentar

Hei, til dere som er skeptisk til og kjøpe på ebay så kan jeg opplyse at jeg snart drar til usa og blir der i ca 2 år. Så da kan jeg hjelpe dere som ønsker billige ting til kamera og andre ting. Siden jeg er privatperson kan jeg sende det som gave lovligt :p

 

Så er det av interesse send en pm så får dere beskjed når jeg er kommet til usa.

Skal vel dra en liten tur no til sommeren før og se litt nermere på en skole der nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...