Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?


Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1310935.ece

 

Det som er litt tilfredstillende er at hver gang en innvandrer tyr til vold, som jo ikke er så sjelden akkurat, genererer han flere stemmer for FrP ettersom mange av oss nordmenn lett blir provosert av slik oppførsel. Selvom jeg ikke er glad i FRP, er jeg glad for at det i det minste er den blåe siden som styrkes av slike episoder...

9396637[/snapback]

Han fikk da trøst av Carl I. Hagen! Stakkars! :dribble:

9397009[/snapback]

 

 

Vel, flott å se at du tar det på en så moden måte! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nei til innvandring!

Det vil ikke ta lang tid før det ikke er flere nordmenn igjen i Norge. Da blir det New Pakistan eller noe slikt. Derfor bør vi stanse innvandring. Vi skal fortsatt ta imort de flyktningene vi blir pålagt av FN (eller noe slikt). Men ingen asylsøkere. De krever at Norge innretter seg etter deres lover og skikker. Noe som jeg synes er kvalmt. I Norge skal alt være norskt. Det er greit med litt impulser fra omverdenen, men ikke i så stor grad som det som skjer nå. Noe må gjøres. Anntall innvandrere må kraftig ned. Vi nærmer oss rundt fem millioner innbyggere eller noe slikt (er ikke helt sikker), og det er alt for mye. Det bør være rundt en tre til fire millioner innbygere i Norge. Det samme gjelder andre land. Anntall innbygere må ned. Da blir enkelt individet tatt mer vare på, og de kommer ikke hit. våre felles skandinaviske søstre og brødre burde bare få lov til å komme hit (Det eneste som skiller oss er språk), men de fra midtøsten burde det settes en stopper for.

 

De fleste derfra er også veldig slappe. Det koster oss mye. Det er billigere å hjelpe en utlending når han oppholder seg i hjemlandet enn hvis han kommer hit.

Lenke til kommentar

Jeg, mener invandrere skal få lov og komme til Norge men litt mer begrenset en i dag. Jeg er ikke rasist har flere utlending venner og har et godt forhold til dem. Jeg driver med sport og er med dem på fritiden.

 

 

Jeg føler også at vi må begrense det litt mer en i dag, fordi ja det er mer kriminalitet og jeg vil heller at de som er her nå skal bli bedre intigrert istedenfor at vi bare pøser på med nye sånn at de kan ha et samfunn for seg selv.

 

Mulig at dette inlegget ble litt uklart, men jeg sitter på skolen og prøver og skjerme, skjermen min fra læreren.

Lenke til kommentar
De fleste derfra er også veldig slappe. Det koster oss mye. Det er billigere å hjelpe en utlending når han oppholder seg i hjemlandet enn hvis han kommer hit.

9463598[/snapback]

Vi er vel 4,5mill+ innbyggere i Norge i dag, og etter det jeg har skjønt, så trenger vi mere arbeidskraft. Mindre folk i norge vil bare gjøre ting værre.

 

Innvandrer politikken i dag er heller ikke helt riktig, da folk ikke blir integrert skikkelig. I media hører vi alltid om en misstenkt av utenlandsk opprinnelse. Men aldri om innvandreren som har gjort noe godt.

Hva gjør det med oss? Jo vi får det synet på innvandrere som du har.

Jeg kjenner mange innvandrere og de aller fleste av de er greie folk, men så har man noen drittsekker innimellom, men de har vi også av normenn.

 

Det er også vanskeligere å hjelpe noen som oppholder seg i hjemlandet. Hvordan kan vi være sikre på at pengene kommer frem? Er vedkommende forfulgt for noe? osv...

Lenke til kommentar
Nei til innvandring!

Det vil ikke ta lang tid før det ikke er flere nordmenn igjen i Norge. Da blir det New Pakistan eller noe slikt. Derfor bør vi stanse innvandring. Vi skal fortsatt ta imort de flyktningene vi blir pålagt av FN (eller noe slikt). Men ingen asylsøkere. De krever at Norge innretter seg etter deres lover og skikker. Noe som jeg synes er kvalmt. I Norge skal alt være norskt. Det er greit med litt impulser fra omverdenen, men ikke i så stor grad som det som skjer nå. Noe må gjøres. Anntall innvandrere må kraftig ned. Vi nærmer oss rundt fem millioner innbyggere eller noe slikt (er ikke helt sikker), og det er alt for mye. Det bør være rundt en tre til fire millioner innbygere i Norge. Det samme gjelder andre land. Anntall innbygere må ned. Da blir enkelt individet tatt mer vare på, og de kommer ikke hit. våre felles skandinaviske søstre og brødre burde bare få lov til å komme hit (Det eneste som skiller oss er språk), men de fra midtøsten burde det settes en stopper for.

 

De fleste derfra er også veldig slappe. Det koster oss mye. Det er billigere å hjelpe en utlending når han oppholder seg i hjemlandet enn hvis han kommer hit.

9463598[/snapback]

 

Akkurat der er jeg helt enig!

Lenke til kommentar
Nei til innvandring!

Det vil ikke ta lang tid før det ikke er flere nordmenn igjen i Norge. Da blir det New Pakistan eller noe slikt. Derfor bør vi stanse innvandring. Vi skal fortsatt ta imort de flyktningene vi blir pålagt av FN (eller noe slikt). Men ingen asylsøkere. De krever at Norge innretter seg etter deres lover og skikker. Noe som jeg synes er kvalmt. I Norge skal alt være norskt. Det er greit med litt impulser fra omverdenen, men ikke i så stor grad som det som skjer nå. Noe må gjøres. Anntall innvandrere må kraftig ned. Vi nærmer oss rundt fem millioner innbyggere eller noe slikt (er ikke helt sikker), og det er alt for mye. Det bør være rundt en tre til fire millioner innbygere i Norge. Det samme gjelder andre land. Anntall innbygere må ned. Da blir enkelt individet tatt mer vare på, og de kommer ikke hit. våre felles skandinaviske søstre og brødre burde bare få lov til å komme hit (Det eneste som skiller oss er språk), men de fra midtøsten burde det settes en stopper for.

 

De fleste derfra er også veldig slappe. Det koster oss mye. Det er billigere å hjelpe en utlending når han oppholder seg i hjemlandet enn hvis han kommer hit.

9463598[/snapback]

 

Akkurat der er jeg helt enig!

9467037[/snapback]

 

Helt enig. De skulle ikke fått lov å komme her!

 

Bor selv i en storby og henger en del ute i helgene og slik. Erfaringene jeg har med disse innvandrerne fra østen, er ikke positive. Jeg har et intrykk av at flesteparten av innvandrerne bare er ute etter bråk, og prøver etter beste evne å legge opp til dette. Jeg tror dette kommer av at de ikke er oppdratt på samme måte som oss, og har derfor helt andre oppfatninger om hva som er rett og galt. Nei, de fleste innvandrere passer bare ikke inn her!

Lenke til kommentar

Enig i noe, men når en innvandrer gjør noe tull blir det blåst opp i media i forhold til en Ola Nordmann som gjør noe ulovlig.

 

Ja, jeg er Pakistaner og ser meg selv om godt integrert. Er selv født og oppvokst her. Men til en pakistaner å være er jeg VELDIG enig i det mange sier her. Jeg kan godt skjønne hvorfor dere skriver her. Skole er som sagt viktig for meg, og går VG1 Oslo Katedralskole. Opplever det selv faktisk, de "gangsta" kriminelle skiller seg ut av mengden. Uheldigvis er det de som blir skrevet opp i media.

 

Mange i klassen min sier at jeg er den eneste pakistaneren som er snill. Men det er helt feil, har mange pakistanske venner som er like hyggelige og snille. Er et fåtall som lager støy her i byen :dontgetit:.

Litt synd at oppfatningen har blitt det, får stygge blikk i bussen også noen ganger.

Vær så snill, ikke generalisèr alle innvandrerne, det er få som driver med kriminalitet, men uheldigvis er det denne parten media har sitt lys på.

Men når noen sier at innvandrere ikke har god folkeskikk (ikke godt oppdratt). Blir jeg litt sliten. Jeg kan bare snakke utifra pakistanske foreldre. De fleste foreldrene er VELDIG nøye på folkeskikk og oppdragelse.

Respektèr de eldre, høflig mot alle sammen, og styr unna bråk.

Det er ihvertfall det jeg har blitt fortalt og prøver å holde på det.

 

Bruk hodet folkens, det skjer omtrent like mye kriminalitet som en innvandrer gjør og en Ola Nordmann. Enig, men å si at de fleste innvandrere ikke er oppdratt etter å respektere andre mennesker er bare bullshit. K

De FLESTE innvandrere er snille, er bare minsteparten som man legger mest til. Makan, man kan da vel ikke bare generalisere alle innvandrere (de fleste) som hardbarka kriminelle...

 

 

Innvandrerne må bli MER integrert i samfunnet. Alle ska lære seg norsk og norske lover. Når man først bor i et land, SKAL man følge dens lover. Og til de som ikke kan holde den, et spark i baken og ut av landet.

Endret av Lakrits
Lenke til kommentar

Personlig bryr jeg meg ikke i om det kommer innvandrere til landet.

 

På noen "betingelser", såklart...

 

1. De må lære seg så godt som flytende Norsk, om de skal bli Norske statsborgere. Asylsøkere, velkommen inn sålenge det er nødvendig pga. krig etc. i hjemlandet. Likevel syntes jeg de kan reise tilbake når det er grei tilstand i landet deres.

 

2. Tyveri, Vold, Voldtekt, Korrupsjon, Smugling, Drap, Misshandling og ALT innenfor dette temaet fører til umiddelbar tilbake-sendelse til landet de kommer ifra.

 

(3.) Man skal få kle seg i hva man vil, men kunne jo vært en ide å prøve å kle seg i litt mindre provoserende klær enn full Lindeberg og D&G drakt.

 

 

Jeg syntes dette gjelder alle, uansett om man heter Abdullah eller Ping Pong.

 

 

Til Lakrits; Må inrømme at jeg har blitt litt påvirket av media jeg også.

Som du sier, det er ikke innvandrere generelt som gjør fyting. De som er snille og lovlydige hører man desverre aldri om... Kjenner flere forresten. :thumbup:

Endret av Syncronautus
Lenke til kommentar
Personlig bryr jeg meg ikke i om det kommer innvandrere til landet.

 

På noen "betingelser", såklart...

 

1. De må lære seg så godt som flytende Norsk, om de skal bli Norske statsborgere. Asylsøkere, velkommen inn sålenge det er nødvendig pga. krig etc. i hjemlandet. Likevel syntes jeg de kan reise tilbake når det er grei tilstand i landet deres.

 

2. Tyveri, Vold, Voldtekt, Korrupsjon, Smugling, Drap, Misshandling og ALT innenfor dette temaet fører til umiddelbar tilbake-sendelse til landet de kommer ifra.

 

(3.) Man skal få kle seg i hva man vil, men kunne jo vært en ide å prøve å kle seg i litt mindre provoserende klær enn full Lindeberg og D&G drakt.

 

 

Jeg syntes dette gjelder alle, uansett om man heter Abdullah eller Ping Pong.

 

 

Til Lakrits; Må inrømme at jeg har blitt litt påvirket av media jeg også.

Som du sier, det er ikke innvandrere generelt som gjør fyting. De som er snille og lovlydige hører man desverre aldri om... Kjenner flere forresten.  :thumbup:

9468357[/snapback]

 

Da er vi to om det :D. Likte faktisk punktene dine ;), kunnskap er middelet mot generalisering!

Lenke til kommentar
Enig i noe, men når en innvandrer gjør noe tull blir det blåst opp i media i forhold til en Ola Nordmann som gjør noe ulovlig.

 

Ja, jeg er Pakistaner og ser meg selv om godt integrert. Er selv født og oppvokst her. Men til en pakistaner å være er jeg VELDIG enig i det mange sier her. Jeg kan godt skjønne hvorfor dere skriver her. Skole er som sagt viktig for meg, og går VG1 Oslo Katedralskole. Opplever det selv faktisk, de "gangsta" kriminelle skiller seg ut av mengden. Uheldigvis er det de som blir skrevet opp i media.

 

Mange i klassen min sier at jeg er den eneste pakistaneren som er snill. Men det er helt feil, har mange pakistanske venner som er like hyggelige og snille. Er et fåtall som lager støy her i byen  :dontgetit:.

Litt synd at oppfatningen har blitt det, får stygge blikk i bussen også noen ganger.

Vær så snill, ikke generalisèr alle innvandrerne, det er få som driver med kriminalitet, men uheldigvis er det denne parten media har sitt lys på.

Men når noen sier at innvandrere ikke har god folkeskikk (ikke godt oppdratt). Blir jeg litt sliten. Jeg kan bare snakke utifra pakistanske foreldre. De fleste foreldrene er VELDIG nøye på folkeskikk og oppdragelse.

Respektèr de eldre, høflig mot alle sammen, og styr unna bråk.

Det er ihvertfall det jeg har blitt fortalt og prøver å holde på det.

 

Bruk hodet folkens, det skjer omtrent like mye kriminalitet som en innvandrer gjør og en Ola Nordmann. Enig, men å si at de fleste innvandrere ikke er oppdratt etter å respektere andre mennesker er bare bullshit. K

De FLESTE innvandrere er snille, er bare minsteparten som man legger mest til. Makan, man kan da vel ikke bare generalisere alle innvandrere (de fleste) som hardbarka kriminelle...

 

 

Innvandrerne må bli MER integrert i samfunnet. Alle ska lære seg norsk og norske lover. Når man først bor i et land, SKAL man følge dens lover. Og til de som ikke kan holde den, et spark i baken og ut av landet.

9468161[/snapback]

 

Du sier at de fleste innvandrere er lovlydige og greie. Synd at ikke jeg har samme oppfatning. Her er det faktisk motsatt, og det er meget synd. Det skal nevnes at jeg hang mye sammen med innvandrere på barneskolen og i begynnelsen av ungdomskolen, men plutselig sa det bare "klikk" og alle de "snille" innvandrergutta begynnte å samle seg i store grupper og gjorde opprør mot andre.

 

For å sette det hele på spissen, kan jeg nevne en episode som oppsto her i fjor:

 

En bekjent av meg kom i klammeri med en utlending. (årsak ukjent, og hvem som startet det hele er ukjent, men det var snakk om munnbruk og mindre fysisk vold). Det som skjedde neste dag var at utlendingen + hele familien, da mener jeg far,brødre,onkler,bestefedre++ dukket opp i skolegården for å banke opp vedkommende. Var nesten sånn at jeg måtte le :hrm:

Lenke til kommentar
De fleste derfra er også veldig slappe.

 

Kjelde?

 

Dette er eit typisk utsegn basert på stereotypar og generell utvitenheit. Det blir det samme som å seie at alle svenskar er dumme og alle engelskmenn har stygge tenner.

 

Folk som bur på asylmottak får ikkje lov til å arbeide før dei får arbeidstillatelse. Ein kan bu på asylmottak opp til 6 år før ein får opphaldstillatelse, og i mellomtida får ein ikkje tilbod på norskopplæring. Dei har med andre ord meget lite å gjere på, anna enn å sjå på fjernsyn frå heimlandet siden ingen skjønar norsk.

 

Dersom integreringa skal bli betre, må norskopplæringa kome med ein gong ein kjem til noreg, i tillegg til undervisning i norske skikkar og veremåtar slik at det ikkje dannar seg eigne samfunn med forskjellege folkegupper.

 

Det er veldig enkelt å seie at alle invandrarar er slappe, late og valdelege. Til dykk som meinar det; ta ein tur på det lokale asylmottaket og snakk med folka der. Dette er veldig lærerikt og gjer forhåpentlegvis slik at dykk får litt etterlengta perspektiv på ting.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Enig i noe, men når en innvandrer gjør noe tull blir det blåst opp i media i forhold til en Ola Nordmann som gjør noe ulovlig.

 

Ja, jeg er Pakistaner og ser meg selv om godt integrert. Er selv født og oppvokst her. Men til en pakistaner å være er jeg VELDIG enig i det mange sier her. Jeg kan godt skjønne hvorfor dere skriver her. Skole er som sagt viktig for meg, og går VG1 Oslo Katedralskole. Opplever det selv faktisk, de "gangsta" kriminelle skiller seg ut av mengden. Uheldigvis er det de som blir skrevet opp i media.

 

Mange i klassen min sier at jeg er den eneste pakistaneren som er snill. Men det er helt feil, har mange pakistanske venner som er like hyggelige og snille. Er et fåtall som lager støy her i byen  :dontgetit:.

Litt synd at oppfatningen har blitt det, får stygge blikk i bussen også noen ganger.

Vær så snill, ikke generalisèr alle innvandrerne, det er få som driver med kriminalitet, men uheldigvis er det denne parten media har sitt lys på.

Men når noen sier at innvandrere ikke har god folkeskikk (ikke godt oppdratt). Blir jeg litt sliten. Jeg kan bare snakke utifra pakistanske foreldre. De fleste foreldrene er VELDIG nøye på folkeskikk og oppdragelse.

Respektèr de eldre, høflig mot alle sammen, og styr unna bråk.

Det er ihvertfall det jeg har blitt fortalt og prøver å holde på det.

 

Bruk hodet folkens, det skjer omtrent like mye kriminalitet som en innvandrer gjør og en Ola Nordmann. Enig, men å si at de fleste innvandrere ikke er oppdratt etter å respektere andre mennesker er bare bullshit. K

De FLESTE innvandrere er snille, er bare minsteparten som man legger mest til. Makan, man kan da vel ikke bare generalisere alle innvandrere (de fleste) som hardbarka kriminelle...

 

 

Innvandrerne må bli MER integrert i samfunnet. Alle ska lære seg norsk og norske lover. Når man først bor i et land, SKAL man følge dens lover. Og til de som ikke kan holde den, et spark i baken og ut av landet.

9468161[/snapback]

 

Du sier at de fleste innvandrere er lovlydige og greie. Synd at ikke jeg har samme oppfatning. Her er det faktisk motsatt, og det er meget synd. Det skal nevnes at jeg hang mye sammen med innvandrere på barneskolen og i begynnelsen av ungdomskolen, men plutselig sa det bare "klikk" og alle de "snille" innvandrergutta begynnte å samle seg i store grupper og gjorde opprør mot andre.

 

For å sette det hele på spissen, kan jeg nevne en episode som oppsto her i fjor:

 

En bekjent av meg kom i klammeri med en utlending. (årsak ukjent, og hvem som startet det hele er ukjent, men det var snakk om munnbruk og mindre fysisk vold). Det som skjedde neste dag var at utlendingen + hele familien, da mener jeg far,brødre,onkler,bestefedre++ dukket opp i skolegården for å banke opp vedkommende. Var nesten sånn at jeg måtte le :hrm:

9468665[/snapback]

 

Vel dette kaller jeg generalisering. En eller to familier, men det bor fler innvandrer enn det her i Norge. Har opplevd det samme, believe me. Du vil alltid merke det negative fremfor det gode, ihvertfall etter min lille "filosofi", rart er det ikke? At du tar vare på pinlige/negative minner fremfor positive?

Lenke til kommentar

Det er så mange dårlige argumenter for innvandring at jeg må nesten bare få ut frustrasjon. Et slikt elendig argument er dette:

 

-Dersom vi i Norge var i den situasjonen andre er, det vil si krig i hjemlandet, og måtte flykte, så skulle vi ønske at vi ble tatt godt ivare på i det landet vi kom til.

 

Her hørte jeg til og med et eksempel om at nordmenn måtte reise til Etiopia. Helt latterlig! Saken er at vi har hatt mange kriger i Norge. Og hver gang det har vært krig, har vi holdt oss i Norge, eventuelt noen har flyktet til nabolandene. Vi deler samme kultur, nesten samme språk og akkurat samme folk med Sverige og Danmark. England skiller ikke spessielt mye heller. Ingen nordmann har flyktet til Afrika eller andre verdensdeler når det har brutt ut krig. Og krig har vi hatt mye av!

Lenke til kommentar

Og nettopp derfor bør man gjeninnføre den såkalte første-trygge-havns-regelen. Det samme bør gjelde asyl. Dessuten har våre myndigheter gang på gang innrømmet at langt over 90% av asylsøkere er falske, og kommer kun for å utnytte de sosiale godene.

 

Når man åpner slusene og tillater folk å komme som stort sett kun ønsker å utnytte, så ødelegger man de sosiale godene og det fine systemet man har satt opp, fordi det blir uforhåndsmessig mange som bruker systemet, og for få til å betale for det.

 

Asylsøkere og flyktninger har LANGT flere rettigheter enn innvandrere som gifter seg med nordmenn, lærer seg norsk og jobber hardt, og de har til og med fler rettigheter enn norske statsborgere og etniske nordmenn.

 

Dette er et system som ikke kan fungere stort lenger. Det skulle for lengst vært fjernet, når flyet ble oppfunnet.

Lenke til kommentar
Det er så mange dårlige argumenter for innvandring at jeg må nesten bare få ut frustrasjon. Et slikt elendig argument er dette:

 

-Dersom vi i Norge var i den situasjonen andre er, det vil si krig i hjemlandet, og måtte flykte, så skulle vi ønske at vi ble tatt godt ivare på i det landet vi kom til.

 

Her hørte jeg til og med et eksempel om at nordmenn måtte reise til Etiopia. Helt latterlig! Saken er at vi har hatt mange kriger i Norge. Og hver gang det har vært krig, har vi holdt oss i Norge, eventuelt noen har flyktet til nabolandene. Vi deler samme kultur, nesten samme språk og akkurat samme folk med Sverige og Danmark. England skiller ikke spessielt mye heller. Ingen nordmann har flyktet til Afrika eller andre verdensdeler når det har brutt ut krig. Og krig har vi hatt mye av!

9469840[/snapback]

Ja nordmenn flyktet til nabolandene ja så hvorfor flykter ikke en Afrikaner til et eller annet naboland hvis landet hans eller hennes er i krig og de trenger og flykte...Måtte jo være bedre for de og komme til et landet som hadde nesten de samme skikker og regler da.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...