Gå til innhold

Hva synest du om innvandrere?


Anbefalte innlegg

Så lenge de har jobb og oppfører seg, har jeg ingeting i mot dem - ser på dem som en bra ressurs. Begår de grov kriminalitet bør de bli deportert, eller hvis de går å trår rundt uten jobb og mottar dagpenger.

De har ikke noe jobb fordi de fleste har problemer med å snakke og de fleste arbeidsplasser ansetter ikke svartskaller, derfor det er mange som går på sosialen. Men du må godta at det er flest nordmenn som går på sosialen og selvom de kan jobbe, gidder de ikke.

Bullshit ... alle kan få jobb bare de vil. Ja, kanskje noen ikke ansetter "svartskaller", men de fleste i 2008 har ikke problemer med det. Grunnen til at mange innvandrere ikke har jobb, er fordi de ikke gidder og de vet at staten er dumsnille nok til å gi dem penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lenge de har jobb og oppfører seg, har jeg ingeting i mot dem - ser på dem som en bra ressurs. Begår de grov kriminalitet bør de bli deportert, eller hvis de går å trår rundt uten jobb og mottar dagpenger.

De har ikke noe jobb fordi de fleste har problemer med å snakke og de fleste arbeidsplasser ansetter ikke svartskaller, derfor det er mange som går på sosialen. Men du må godta at det er flest nordmenn som går på sosialen og selvom de kan jobbe, gidder de ikke.

Bullshit ... alle kan få jobb bare de vil. Ja, kanskje noen ikke ansetter "svartskaller", men de fleste i 2008 har ikke problemer med det. Grunnen til at mange innvandrere ikke har jobb, er fordi de ikke gidder og de vet at staten er dumsnille nok til å gi dem penger.

 

Det du sier er at de fleste arbeidsløse innvandre snylter på sosialen? Det er det dummeste jeg har hørt. Flere av innvandrerene i Norge har vanskeligheter med å få jobber pga opprinnelsen deres. Flere bedrifter ansetter norske fremfor innvandrere. Du sier at ingen gjør forskjell på dette nå i dag, men jeg kan garantere deg at det forekommer i mange bedrifter. Hvis du tar i yrker som ikke krever høy utdanning (vaske-, taxibransjen og den generelt sett i den offentlige transporten) som utgangspunkt ser du at prosentandelen innvandrere i forhold til hvor mange innvandrere som er i arbeid er større enn den norske prosentandelen. Dette betyr nødvendigvis ikke at de har dårligere utdanning enn etniske norske. Jeg vil heller si at det skyldes skepsisen til innvandrere i andre yrker.

 

Noen sier også at det er mye kriminalitet blant innvandrere. Noen går dessverre fram som dårlige eksempeler og skepsisen øker. Jeg mener at dette skyldes gjengene som blir dannet der noen innvandrere bare har utenlandske venner i Norge. Hvis en innvandrer ikke omgås norske personer mener jeg at dette kan bli et problem. Det handler altså ikke om at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn, men om hvor godt intergrerte de er. En innvandrer som er godt intergrert kjenner norske lover og klarer som regel og tilpasse seg det norske samfunnet.

Lenke til kommentar
Så lenge de har jobb og oppfører seg, har jeg ingeting i mot dem - ser på dem som en bra ressurs. Begår de grov kriminalitet bør de bli deportert, eller hvis de går å trår rundt uten jobb og mottar dagpenger.

De har ikke noe jobb fordi de fleste har problemer med å snakke og de fleste arbeidsplasser ansetter ikke svartskaller, derfor det er mange som går på sosialen. Men du må godta at det er flest nordmenn som går på sosialen og selvom de kan jobbe, gidder de ikke.

Bullshit ... alle kan få jobb bare de vil. Ja, kanskje noen ikke ansetter "svartskaller", men de fleste i 2008 har ikke problemer med det. Grunnen til at mange innvandrere ikke har jobb, er fordi de ikke gidder og de vet at staten er dumsnille nok til å gi dem penger.

 

Det du sier er at de fleste arbeidsløse innvandre snylter på sosialen? Det er det dummeste jeg har hørt. Flere av innvandrerene i Norge har vanskeligheter med å få jobber pga opprinnelsen deres. Flere bedrifter ansetter norske fremfor innvandrere. Du sier at ingen gjør forskjell på dette nå i dag, men jeg kan garantere deg at det forekommer i mange bedrifter. Hvis du tar i yrker som ikke krever høy utdanning (vaske-, taxibransjen og den generelt sett i den offentlige transporten) som utgangspunkt ser du at prosentandelen innvandrere i forhold til hvor mange innvandrere som er i arbeid er større enn den norske prosentandelen. Dette betyr nødvendigvis ikke at de har dårligere utdanning enn etniske norske. Jeg vil heller si at det skyldes skepsisen til innvandrere i andre yrker.

 

Noen sier også at det er mye kriminalitet blant innvandrere. Noen går dessverre fram som dårlige eksempeler og skepsisen øker. Jeg mener at dette skyldes gjengene som blir dannet der noen innvandrere bare har utenlandske venner i Norge. Hvis en innvandrer ikke omgås norske personer mener jeg at dette kan bli et problem. Det handler altså ikke om at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn, men om hvor godt intergrerte de er. En innvandrer som er godt intergrert kjenner norske lover og klarer som regel og tilpasse seg det norske samfunnet.

 

Helt enig i det du sier.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Syns at invandrera er berre noko stor tull!

Ivertfall dei som har ein anna kultur enn oss, dei fårstor ikkje ein dritt og berre sitte på ræva.

Men arbeidsinvandring, det er veldigt bra :thumbup:

Spesielt no som vi har så mykje etterspørsel om det.

Lenke til kommentar
Det du sier er at de fleste arbeidsløse innvandre snylter på sosialen? Det er det dummeste jeg har hørt. Flere av innvandrerene i Norge har vanskeligheter med å få jobber pga opprinnelsen deres. Flere bedrifter ansetter norske fremfor innvandrere. Du sier at ingen gjør forskjell på dette nå i dag, men jeg kan garantere deg at det forekommer i mange bedrifter. Hvis du tar i yrker som ikke krever høy utdanning (vaske-, taxibransjen og den generelt sett i den offentlige transporten) som utgangspunkt ser du at prosentandelen innvandrere i forhold til hvor mange innvandrere som er i arbeid er større enn den norske prosentandelen. Dette betyr nødvendigvis ikke at de har dårligere utdanning enn etniske norske. Jeg vil heller si at det skyldes skepsisen til innvandrere i andre yrker.

 

Ansettelse er en tosidig sak: Om man får jobb eller ikke, beror dels på arbeidsgiveren, dels på en selv. Det kan sikkert tenkes at enkelte arbeidsgivere ikke vil ansette utlendinger, men jeg tror ikke det er så veldig utbredt. Tamilene er jo svarte som kull, og kommer helt fra Asia; likevel er arbeidsløsheten blant dem *lavere* enn landsgjennomsnittet (gidder ikke lete etter tall).

 

Noen sier også at det er mye kriminalitet blant innvandrere. Noen går dessverre fram som dårlige eksempeler og skepsisen øker. Jeg mener at dette skyldes gjengene som blir dannet der noen innvandrere bare har utenlandske venner i Norge. Hvis en innvandrer ikke omgås norske personer mener jeg at dette kan bli et problem. Det handler altså ikke om at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn, men om hvor godt intergrerte de er. En innvandrer som er godt intergrert kjenner norske lover og klarer som regel og tilpasse seg det norske samfunnet.

 

Ganske enig her. Jeg har sagt det før, men kan si det igjen: Man følger lovene av to grunner: For det første fordi man frykter straff. For det andre fordi man som samfunnsborger føler et moralsk ansvar for å følge samfunnets spilleregler.

 

Er man ikke integrert, er det norske samfunnet "fremmed," og man føler ikke at lovene har noen større legitimitet enn dem i et hvilket som helst annet fremmed land. Da står man igjen kun med straffetrusselen, og den er ikke så veldig effektiv.

 

Derfor burde man i Norge gjøre mer for å få innvandrerne integrert, slik at de betrakter Norge som sitt land, og nordmenn som sine medborgere. Kutt kontantstøtten slik at barna må i barnehage, still krav om norskopplæring, unngå dannelsen av innvandrerbydeler og -skoler. Jeg fatter ikke hvorfor man har latt det skure så lenge.

Lenke til kommentar
Syns at invandrera er berre noko stor tull!

Ivertfall dei som har ein anna kultur enn oss, dei fårstor ikkje ein dritt og berre sitte på ræva.

Men arbeidsinvandring, det er veldigt bra :thumbup:

Spesielt no som vi har så mykje etterspørsel om det.

 

Så du synes det er tull og hente mennesker fra andre land, som flykter pågrunn av krig ol. Men å hente litt leger og arkitekter ifra andre land er bra. Shit så egoistisk.

 

men de få som plyndre å dræp, DEM har æ ikke mye til overs for!

 

Hva med de stolte hvite vakre nordmennene som gjør det?

Lenke til kommentar
Ser ut som tråstarter burde spesifisert om det dreier seg om alle innvandrere, eller kun de fra ikke-vestlige kulturer :) Jeg prøver å ikke være dømmende mot noen som helst, men lett er det ikke alltid.

 

Der er umulig det. Man dømmer andre hele tiden, mange ganger uten at man tenker oveer det engang. Men når det gjelder innvadrere i Norge har jo ikke akkurat de gått foran og sakt: "Vi, vet vi nå bor i Norge og at det er norske regler som gjeler". Er omågjøre å ha det mest mulig som der de kommer ifra. Men da kunne de jo bare blitt der, men da får de ikke kontaktstøtte, gratis kino billeter, gratis barnehage (SV fremmet dette i stortinget), gratis sted å bo, barnetrygt, osv. osv.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Så lenge de har jobb og oppfører seg, har jeg ingeting i mot dem - ser på dem som en bra ressurs. Begår de grov kriminalitet bør de bli deportert, eller hvis de går å trår rundt uten jobb og mottar dagpenger.

De har ikke noe jobb fordi de fleste har problemer med å snakke og de fleste arbeidsplasser ansetter ikke svartskaller, derfor det er mange som går på sosialen. Men du må godta at det er flest nordmenn som går på sosialen og selvom de kan jobbe, gidder de ikke.

Bullshit ... alle kan få jobb bare de vil. Ja, kanskje noen ikke ansetter "svartskaller", men de fleste i 2008 har ikke problemer med det. Grunnen til at mange innvandrere ikke har jobb, er fordi de ikke gidder og de vet at staten er dumsnille nok til å gi dem penger.

Og hva vet du om det? vi ikke gidder å jobbe.

og du er bare sånne som sier ting av deg sjølv

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Syns at invandrera er berre noko stor tull!

Ivertfall dei som har ein anna kultur enn oss, dei fårstor ikkje ein dritt og berre sitte på ræva.

Men arbeidsinvandring, det er veldigt bra :thumbup:

Spesielt no som vi har så mykje etterspørsel om det.

 

Så du synes det er tull og hente mennesker fra andre land, som flykter pågrunn av krig ol. Men å hente litt leger og arkitekter ifra andre land er bra. Shit så egoistisk.

 

Ja skikkelegt egoistiskt....

Dei polske arbeiderane får mykje meir lønn her og derfor eit bedre liv då dei komme heim, så eg skjønne ikkje at det er så egoistisk akkurat....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Syns at invandrera er berre noko stor tull!

Ivertfall dei som har ein anna kultur enn oss, dei fårstor ikkje ein dritt og berre sitte på ræva.

Men arbeidsinvandring, det er veldigt bra :thumbup:

Spesielt no som vi har så mykje etterspørsel om det.

 

Så du synes det er tull og hente mennesker fra andre land, som flykter pågrunn av krig ol. Men å hente litt leger og arkitekter ifra andre land er bra. Shit så egoistisk.

 

Ja skikkelegt egoistiskt....

Dei polske arbeiderane får mykje meir lønn her og derfor eit bedre liv då dei komme heim, så eg skjønne ikkje at det er så egoistisk akkurat....

Ikke egoistisk?

De kommer hit og har ikke peil på noen ting og før de kjønner hvordan ting foregår her blir de tatt opp av noen folk og arbeier for 20 spenn i timen og 10 stk bor på en liten hybel??

Lenke til kommentar

Det jeg synes er rart, er når jeg er i byen i skoletida mi, så er det en god del innvandrere der. Dette ser jeg stadig. Jeg får da et inntrykk over innvandrere at en stor del av de prosentmessig i forhold til etniske nordmenn lever på sosialen.

 

Dette gjør at jeg får et inntrykk at innvandrere er noen late slabbedasker, og slik vil det være, inntil det motsatte er bevist.

 

Derimot, innvandrere fra (Korea, Vietnam og India) har jeg inntrykk av er mye mer arbeidsomme og flittige enn innvandrere fra f. eks Somalia/midtøsten.

 

Rart det der. Dette er ting jeg har sett med egne øyne.

 

Jeg synes også innvandrere fra midtøsten har en dårligere oppførsel enn de fra india, Vietnam og Korea f. eks.

 

"Amin"-typen opplever jeg også...

 

Flere som har lignende tilfeller?

Lenke til kommentar
En ting som i hvert fall er sikkert, er at innvandrere fra midtøsten ikke klarer å oppdra barna sine. Jobber selv i butikk, og de lar barna springe rundt å gjøre stort sett hva de vil (type slå hendene hard i LCD-panel til 50 000, hoppe i sofaer osv.) og foreldrene står bare å ser på.

 

Jeg har også disse erfaringene. Rart det der....

Lenke til kommentar
Oddvar, oppdra barna sine er forskjell fra person til person. Du kan ikke dømme hele midtøsten bare fordi noen ifra midtøsten lar barna sine gå vill.

Greit nok hvis det hadde vært en eller to ganger, men dette er noe som skjer HVER gang. Og etter å ha jobbet i butikk i snart tre år, og ekspedert titalls slike familier - trekker jeg den konklusjonen.

 

Akkurat som folk som sitter i fengsel, man kan si at disse er dummere enn gjennomsnittspersonen , da de fleste av dem ikke akkurat er hjernekirurger med doktorgrad i deling av atomer.

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Det jeg synes er rart, er når jeg er i byen i skoletida mi, så er det en god del innvandrere der. Dette ser jeg stadig. Jeg får da et inntrykk over innvandrere at en stor del av de prosentmessig i forhold til etniske nordmenn lever på sosialen.

 

Dette gjør at jeg får et inntrykk at innvandrere er noen late slabbedasker, og slik vil det være, inntil det motsatte er bevist.

 

Derimot, innvandrere fra (Korea, Vietnam og India) har jeg inntrykk av er mye mer arbeidsomme og flittige enn innvandrere fra f. eks Somalia/midtøsten.

 

Rart det der. Dette er ting jeg har sett med egne øyne.

 

Jeg synes også innvandrere fra midtøsten har en dårligere oppførsel enn de fra india, Vietnam og Korea f. eks.

 

"Amin"-typen opplever jeg også...

 

Flere som har lignende tilfeller?

Kanskje bare sånn i DIN skole. Du kan ikke dømme folk fra midtøsten bare fordi det er slik i din skole!!

i min forrige skole var det ca. 500 elever og det var bare en utlendings flokk, og de gjorde aldri no faenskap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Oddvar, oppdra barna sine er forskjell fra person til person. Du kan ikke dømme hele midtøsten bare fordi noen ifra midtøsten lar barna sine gå vill.

Greit nok hvis det hadde vært en eller to ganger, men dette er noe som skjer HVER gang. Og etter å ha jobbet i butikk i snart tre år, og ekspedert titalls slike familier - trekker jeg den konklusjonen.

Så du sier at HVERT eneste familie fra midtøsten har latt barna sine gå vill og tatt på en TV skjerm.? hvis du har jobbet der i tre år, er det kanskje på tide å si ifra til forelderene for en gangs skyld og ikke la dem ta på tvene?

Uansett, de er kunden og du er arbeidstiltakern. Hvis de bare klår på TV (ikke ødelegge) kan du ta rengjøringsklut og rense det istedet for å si noe slikt om alle fra midtøsten. Det er ditt jobb, og ditt ansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...