Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er det som skiller Adopterte/innvandre barn


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på hva er det som skiller adopterte barn og barn med innvandrbakrund?

hvorfor er barn med innvandrbakrund så idiot i huet? enn adopterte barn?

har det noe med Barneoppdragelse? osv..

 

For jeg har merka at de som er adoptert og oppdratt av ETNISKE foreldere er mer NORAML i hue enn de folka som stormer inn i landet;)

 

og er adoptering det samma som innvandring? de kommer jo till landet?

og hva mener dere med adoptering av barn? for jeg vet at det er mange som er skeptisk til innvanring fortida..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Basert på mine erfaringer og observeringer er ikke majoriteten av folk med innvandrerbakgrunn "idiot i huet", men jeg er sikker på at du har både rasjonelle og godt begrunnede fakta og observeringer å basere påstandene dine på.

 

2. Hvist du ikke klarer å se hvorfor et adoptert barn kan få en annen oppvekst enn et barn oppvokst i krigsrammede områder, er det kanskje ikke bare innvandrere som er idiot i hue, eller andre kroppsdeler for den saks skyld, vist det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Joda, til en viss grad. Men jeg som blir påvirket av etnisk bakgrunn, skaper nasjonalisme i meg. Så jeg blir påvirket både av kulturen og det etniske..

8050392[/snapback]

 

 

Det er kulturen som skaper nasjonalismen, ikke etnisiteten, hadde foreldrene dine bestemt seg for å flytte til Russland hadde du kanskje hatt den samme nasjonalfølelsen for Russland.

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Det kan godt hende. Men hadde jeg vært en mørkudet person i Norge. Så hadde jeg selvfølgelig vært nasjonalistisk mot det etniske kontinetet mitt som er Afrika ;)

8050451[/snapback]

det er fortsatt to sider av samme sak: kultur

 

etnisiteten din bestemmer ikke hvordan du oppfører deg. eksempelvis: hva om du ble lurt til å tro at du var fra nordpolen?

Lenke til kommentar
Nei, men den bestemmer hvordan jeg tenker. Og hvordan kan jeg bli lurt når jeg tar DNA testing?

8050546[/snapback]

 

Hvis du velger å gå så langt som å ta en dna test, kan jo det være en finfin indikasjon på usikkerhet ang. ditt eget opphav. (Noe som jeg går utifra er fyfy innen for de nasjonalistiske kretser.)

 

Forøvrig, en veldig god venninne av meg er annengenerasjons innvandrer. Tror det blir det, hun er ihvertfall mulatt, med far som norsk bonde og mor fra Tanzania. Hun går ikke med afro, dreads eller noen african pendant rundt halsen. Hun er helt normal. Hun har bunad, liker dårlig norsk listepop og snakker den breiste dialekten jeg noen gang har hørt.

 

Forøvrig veldig sjarmerende å se ett bilde av henne i bunad, sammen med moren, også ikledd bunad på 17. mai.

 

Kultur former i en stor grad hvordan du kommer til å bli som voksen, hvordan din personlighet kommer til å bli og hvor du velger å knytte dine røtter.

 

Jeg kan egentlig bruke meg selv som ett lite eksempel her og.

 

Jeg bor i Kaupanger. Det ligger innerst inne i fjordene her i vestlanded, i fylket: Sogn og Fjordane. Folk her snakker dialeketene fra helvete. Snakk om bredde! Selv har familien min holdt seg til bokmål siden de flyttet til bygden for rundt 400år siden, vi snakker fortsatt bokmål selv om kulturen rundt meg er nynorsk. Men vi er heller ikke 'mindre vestlendinger', en de. Bare i språket. Vi har de samme tradisjonene og alt det drittet der, vi snakker bare forskjellig.

 

Slik mener jeg det er med mange 2. generasjons innvandrere, gjerne 1. og (dog i ett litt mindre tall)

 

Ble dette litt off-topic? Fuck it.

Lenke til kommentar
Nei, men den bestemmer hvordan jeg tenker. Og hvordan kan jeg bli lurt når jeg tar DNA testing?

8050546[/snapback]

 

Hvis du velger å gå så langt som å ta en dna test, kan jo det være en finfin indikasjon på usikkerhet ang. ditt eget opphav. (Noe som jeg går utifra er fyfy innen for de nasjonalistiske kretser.)

 

Forøvrig, en veldig god venninne av meg er annengenerasjons innvandrer. Tror det blir det, hun er ihvertfall mulatt, med far som norsk bonde og mor fra Tanzania. Hun går ikke med afro, dreads eller noen african pendant rundt halsen. Hun er helt normal. Hun har bunad, liker dårlig norsk listepop og snakker den breiste dialekten jeg noen gang har hørt.

 

Forøvrig veldig sjarmerende å se ett bilde av henne i bunad, sammen med moren, også ikledd bunad på 17. mai.

 

Kultur former i en stor grad hvordan du kommer til å bli som voksen, hvordan din personlighet kommer til å bli og hvor du velger å knytte dine røtter.

 

Jeg kan egentlig bruke meg selv som ett lite eksempel her og.

 

Jeg bor i Kaupanger. Det ligger innerst inne i fjordene her i vestlanded, i fylket: Sogn og Fjordane. Folk her snakker dialeketene fra helvete. Snakk om bredde! Selv har familien min holdt seg til bokmål siden de flyttet til bygden for rundt 400år siden, vi snakker fortsatt bokmål selv om kulturen rundt meg er nynorsk. Men vi er heller ikke 'mindre vestlendinger', en de. Bare i språket. Vi har de samme tradisjonene og alt det drittet der, vi snakker bare forskjellig.

 

Slik mener jeg det er med mange 2. generasjons innvandrere, gjerne 1. og (dog i ett litt mindre tall)

 

Ble dette litt off-topic? Fuck it.

8050809[/snapback]

 

Har familien din holdt seg til bokmål i 400 år midt i en nynorsk-kommune?!!? Det høres helt utrolig ut. Bor dere alene på en steinrøys i fjellet 10 mil unna nærmeste nabo eller? Når det gjelder mulatter så er ikke de 2.gen innvandrere. De regnes som norske av SSB. 2. gen innvandrere må ha begge foreldre født i utlandet. På samme måte er heller ikke barn av pakistanske henteekteskap regnet som innvandrere, men etnisk norske. Sprøtt, men sant.

Lenke til kommentar
Har familien din holdt seg til bokmål i 400 år midt i en nynorsk-kommune?!!? Det høres helt utrolig ut. Bor dere alene på en steinrøys i fjellet 10 mil unna nærmeste nabo eller? Når det gjelder mulatter så er ikke de 2.gen innvandrere. De regnes som norske av SSB. 2. gen innvandrere må ha begge foreldre født i utlandet. På samme måte er heller ikke barn av pakistanske henteekteskap regnet som innvandrere, men etnisk norske. Sprøtt, men sant.

8057178[/snapback]

 

380, hvis vi skal være pirkete. Over 400år hvis vi regner med den forrige eieren (dog, han var dansk)

Arroganse kan være en liten grunn til dette og det sterke feudal systemet.

 

Jeg er selv på 2. generasjons innvandrere som norske statsborgere, 100%, mulatter eller ei.

Lenke til kommentar
Har familien din holdt seg til bokmål i 400 år midt i en nynorsk-kommune?!!? Det høres helt utrolig ut. Bor dere alene på en steinrøys i fjellet 10 mil unna nærmeste nabo eller? Når det gjelder mulatter så er ikke de 2.gen innvandrere. De regnes som norske av SSB. 2. gen innvandrere må ha begge foreldre født i utlandet. På samme måte er heller ikke barn av pakistanske henteekteskap regnet som innvandrere, men etnisk norske. Sprøtt, men sant.

8057178[/snapback]

 

380, hvis vi skal være pirkete. Over 400år hvis vi regner med den forrige eieren (dog, han var dansk)

Arroganse kan være en liten grunn til dette og det sterke feudal systemet.

 

Jeg er selv på 2. generasjons innvandrere som norske statsborgere, 100%, mulatter eller ei.

8057233[/snapback]

 

Hehe, ok. Det høres utrolig ut det du sier, men artig er det likevel. Det blir ikke det samme som i ditt tilfelle, men noe av det samme er jo tilfelle med sigøynere/tatere her i Norge. De er vel 10. generasjon nå, siden de kom rundt 1500-tallet, og kan vel enda ikke sies å være helt integrert...

 

Kan jeg spørre hvor foreldrene dine kommer fra?

Endret av KGU
Lenke til kommentar

Ny Norsk er det som ligner ekte "norsk" bokmål var til begynne med en kopi av Dansk . Den har utviklet seg mer likt ekte "norsk".Måten Ivar Åsen lagde Nynorsk er omtrent den måten man har laget skriftspråk etter hannes tid..Ivar Åsen og Nynorsk gikk i dass fordi ah tok parti for den "lille mannen"..Hadde han tenkt Taktisk ville ikke Bokmål ha vært i dag.

Lenke til kommentar
Helt utrolig at noen faktisk klarer å vræle ut av seg det som tråstarter sier....

8064430[/snapback]

 

Ja. Det er kanskje ikke innvandrerbarna som er "idiot i huet".

 

 

Jeg har møtt både 1., 2. og 3. generasjons innvandrere som ikke har et skrudd menneskesyn.

 

én av grunnene kan være;

* Innvandrerbarn har dårligere økonomi da innvandrerforeldrene deres med relativt meget god utdannelse ikke får jobb siden norske sjefer er for redde mot "sånne navn".

 

Det er lettere å komme borti feil miljø på "østkanten" enn på "vestkanten", der alle de fine fruene bor.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Hei, jeg lurte på hva er det som skiller adopterte barn og barn med innvandrbakrund?

hvorfor er barn med innvandrbakrund så idiot i huet? enn adopterte barn?

har det noe med Barneoppdragelse? osv..

 

For jeg har merka at de som er adoptert og oppdratt av ETNISKE foreldere er mer NORAML i hue enn de folka som stormer inn i landet;)

 

og er adoptering det samma som innvandring? de kommer jo till landet?

og hva mener dere med adoptering av barn? for jeg vet at det er mange som er skeptisk til innvanring fortida..

8048203[/snapback]

Hva om jeg kaller deg for idiot i huet? Trasig at det finnes så umodne mennesker som deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...