Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er det som skiller Adopterte/innvandre barn


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på hva er det som skiller adopterte barn og barn med innvandrbakrund?

hvorfor er barn med innvandrbakrund så idiot i huet? enn adopterte barn?

har det noe med Barneoppdragelse? osv..

 

For jeg har merka at de som er adoptert og oppdratt av ETNISKE foreldere er mer NORAML i hue enn de folka som stormer inn i landet;)

 

og er adoptering det samma som innvandring? de kommer jo till landet?

og hva mener dere med adoptering av barn? for jeg vet at det er mange som er skeptisk til innvanring fortida..

8048203[/snapback]

 

nei, tvert imot. i min innvandrerfamilie har jeg en meget snill og NORAML lillesøster som oppfører seg NORAMLT og ordentlig mot alle andre, enten de er funksjonshemmede eller gamle eller utenlandske. derimot har hun en vennine adoptert fra brasil, og hun bor og har alltid vært oppdratt av nordmenn. hun har ingen respekt for våre regler, hos oss er allting lov. rett og slett UNORAML. jeg blir skuffet over henne (vennina) rett og slett. men dette var kun et eksempel fra en person. så siden innvandrerbarn er så dumme burde vi gasse dem og rive ut innvollene til å mate våre kjæledyr. det er NORAMLT. som du ser har denne innnvandreren allerede tilvendt seg skriftspråket her til lands.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskjellen er jo at innvandrerbarn har innvandrerforeldre. Og at adopterte barn har norske foreldre.

8078830[/snapback]

 

Correctomundo.

 

Det har seg slik at adoptere barn (da særlig de som blir adoptert i spedbarnsalderen, som også da gjelder majoriteten av adopterte barn) som regel blir tatt inn av norske par som ikke kan få barn eller ikke har barn av diverse grunner. Dette adoptivbarnet blir da tatt hånd om i en norsk kultur fra en veldig tidlig alder, og venner seg til en norsk kultur og levemåte, til tross for at hudfargen kanskje kan være annederledes. Jeg kjenner et eksempel på dette, da ei jente jeg kjenner er adoptert fra Afrika, men er til tider mer norsk enn jeg noen gang har vært. ;)

 

Innvandrerbarn derimot, vokser opp i en fremmed kultur men i kulturen foreldrene deres oppdrar dem i. Det er ingen hemmlighet at de meningene og holdningene vi som oftest tar med oss ut i livet, er de vi har fått fra foreldrene våre.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...