Gå til innhold

Lage et image av en harddisk, tips?

_Adler_

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg skal selge pc-en min, og i denne anledning lurer jeg på hvordan jeg på best mulig måte skal klare å lage et image (eller speilbilde på norsk) av harddisken. Det trenger ikke å være et bootbart image, men det må være slik at jeg lett skal hente ut det jeg trenger i ettertid. Leter da etter et program som kan lage et image og lagre det direkte på en ekstern harddisk, uten å mellomlagre på den interne harddisken. Har noen tips til (andre?) måter jeg kan gjøre dette på? Hvilket program bør jeg bruke? Har hørt om Norton Ghost, er dette et bra program. Programmet trenger ikke å være gratis.

Takk skal dere ha! :)

Endret av _Adler_
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

kan anbefalle actonis trueimage som fungerer utmerket, har det installert på 5 pcer og ikke hatt noen problemer ennå. Det må nevnes at det finnes problemer med programmet, slik som det gjør med stort sett alle programmer (jeg har tittet på trueimage forumet), men de har ikke berørt meg. Alternativt kan du bare kopiere hele disken inn i en mappe på en annen harddisk forutsatt at den "gamle" disken står som slave / ikke er bootet fra.

Endret av mandela
Skrevet (endret)

Noen som vet om PC Inspector Clone maxx kan kopiere innholdet på harddisken over på en valgfri enhet? Er da snakk om en ekstern harddisk.

Endret av _Adler_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...