Gå til innhold

Hardware.no søker IKT-lærling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan ser dere på folk som går ut fra VK2 serviceelektronikk? Eller må det være IKT driftsfag?

 

Vi er ikke godkjent lærebedrift for serviceelektronikk, og jeg er usikker på om vi vil klare å dekke målene i læreplanen for serviceelektronikk. Det er grunnen til at vi har satt krav om at søkeren må ha fullført VKI IKT-driftsfag.

8037361[/snapback]

Det er jeg 100% sikker på at dere klarer

Lenke til kommentar
Hardware.no har en ledig stilling som lærling fra og med høsten 2007. Fullfører du VK1 IKT-driftsfag i vår og har interesse for data bør du lese videre!

 

Hardware.no har hatt lærlinger i bedriften siden 2003, og hver høst ansetter vi en ny lærling. Som lærling vil du være med å videreutvikle alle våre nettsider, blant annet Amobil.no, Diskusjon.no, Gamer.no og Hardware.no.

 

Følgende kvaliteter vil bli vektlagt hos deg som søker:

- Fullført VK1 IKT-driftsfag

- Interesse for datateknologi

- Kompetanse på Linux

- Erfaring med ett eller flere av disse emnene: PHP, MySQL, XHTML, CSS

- Pliktoppfyllende og moden

 

Send inn din søknad med CV til oss på e-post til [email protected] innen fredag 16. mars.

 

Du kan lese lese hele stillingsutlysningen på Hardware.no.

8036915[/snapback]

 

Hei, dette høres ut som en utrolig spennende jobb!

 

jeg har et lite spørsmål, kan annen utdanning innenfor IT kompensere mot VK1 IKT-driftsfag?

Har snart gått 2 år på Noroff, 1 år med "Nettverks og systemadministrator" og i år går jeg "Digital sikkerhet og etterretning". Har også gått allmennfaglig på vidregående med fordypning i IT.

I tillegg har jeg flere års erfaring med Linux, samt ganske god kjenskap til PHP,MYSQL,XHTML og noe CSS.

 

Har også vært med å drifte større nettverk på dataparties, vært å nevne er DigiLab. (http://www.digilab.no)

 

 

Mvh Glenn Brekke / Student ved Noroff Oslo

Lenke til kommentar
Dumt spørsmål kanskje, men er det mulig å gå opp som lærling som IKTDriftsfag  når man har gått VK2 Serviceelektronikk, og tatt VK1 IKT Driftsfag Eksamen som privatist? Noen som vet?

8039488[/snapback]

Ja skal vell være mulig det...

Du får bare sende inn en søknad :)

 

Jeg vill ønske alle søkere lykke til, måtte den beste vinne :tease:

Lenke til kommentar

Synes denne stillingen virker litt snever. Førsteinntrykket gav meg iallfall den følelsen. Dere opplyser om at lærlingen vil lære masse om hvordan man lager nettsider med PHP og MySQL - kan ikke si det virker hverken spennende eller utfordrende, selv om dere har så mange besøkende som dere har.

 

Enda verre er: "En annen viktig del av utviklingsoppgavene er å skrive XHTML og CSS.". For all del, er sikkert mange kommende webdesignere her inne, som sikkert kan ha både glede og morro av å gjøre dette hos dere, men hva annet har dere å tilby? Satt litt på spissen - hva er forskjellen på å sitte hjemme og lage nettsider, enn å gjøre det hos dere, med tanke på å bli bedre i faget?

 

Misforstå meg rett, har ingen tvil om at dere kan tilby en god opplæringsplass, flinke folk, bred erfaring og alt det der - men skriv det! Blir litt tynt å "lokke" med PHP og HTML...

Endret av LasseAndreK
Lenke til kommentar
Dumt spørsmål kanskje, men er det mulig å gå opp som lærling som IKTDriftsfag  når man har gått VK2 Serviceelektronikk, og tatt VK1 IKT Driftsfag Eksamen som privatist? Noen som vet?

8039488[/snapback]

 

 

Når du har tatt VK1 IKT Driftsfag som privatist, og bestått har du i teorien tatt faget, og kan dermed gå opp som lærling da du har faget.. ;)

Lenke til kommentar
Er det no minus å ikke bo i oslo i snakkende stund, men å kunne flytte dit hvis lærling-plassen fås?  evt, hvordan skal jeg putte dette i søknaden?  ;p

8042891[/snapback]

For å si det sånn:

Ingen av oss som har vært, eller er lærlinger hittil (4 stykker) har bodd i Oslo før læretiden. :)

Lenke til kommentar
Synes denne stillingen virker litt snever. Førsteinntrykket gav meg iallfall den følelsen.

 

Hei, jeg er enig med deg i at stillingsutlysningen ble forholdsvis lite teknologisk fremstilt, og i forhold til hva vi jobber med til daglig blir det feil å si at dette bare dreier seg om webutvikling. Siden vi gjør all drift av serverparken og stadig utvider med nye tjenester har vi nok av drifts- og serverrelaterte oppgaver å bryne seg på.

 

Noen eksempler på driftsoppgaver utover drift av Apache, MySQL, Tomcat som vi har ansvaret for er drift av epostsystem, backupsystem, nettradiostreaming, DNS og nedlastingstjeneste (FTP og torrent).

 

Jeg skal se om jeg legger til en setning om hvilke andre driftsoppgaver som er aktuelle - det var definitivt ikke meningen å fremstille dette som en webutviklingsjobb :-)

Lenke til kommentar
Dumt spørsmål kanskje, men er det mulig å gå opp som lærling som IKTDriftsfag  når man har gått VK2 Serviceelektronikk, og tatt VK1 IKT Driftsfag Eksamen som privatist? Noen som vet?

8039488[/snapback]

 

 

Når du har tatt VK1 IKT Driftsfag som privatist, og bestått har du i teorien tatt faget, og kan dermed gå opp som lærling da du har faget.. ;)

8042226[/snapback]

 

Teori du... :p Du tar privatist på en uke med den mengde teori jeg har fullført til nå!

 

Fullfører IKT-Driftsfag VK1 til våren. Har i tillegg fullført Allmenn VK1 før jeg tok IKT i fjor.. :p en sær sving å ta har jeg fått vite.

 

Kunne jammen vært 2 interessante år i Oslo hos dere ja. Fyller jo alle kravene dere nevner med god margin. Lurer på om jeg skal vente litt med påbyggingsåret. Det er bare fristen 15.mars som gjør ting noe vanskelig. Noen som vet om det kan gå å sette lærling som førstevalg hos vigo, og påbygging som andre, om man ikke finner seg bedrift?

 

Skal ta en prat med kontaktlæreren nå trur jeg ;)

Lenke til kommentar

"MÅ ha fullført vk1 ikt-driftsdag"

 

Hva med når du ikke har fullført, men droppa ut og er kvalifisert som "lærlingkandidat"?

 

Forskjellen på dette i praksis er at man går 3 år lærling i stedenfor 2, og tar igjen for tapt teori med et år ekstra i jobb. Dette er en helt legal måte å gå frem på, og vil gå under "godkjent bedrift for ikt-driftsfag"-biten..

 

Kjenner selv en som er lærling hos VPS(vps.no) under denne ordningen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...