Gå til innhold

Den Store Arena Tråden


Anbefalte innlegg

Mot paladins trenger man ikke drepe healer først, men i de andre tilfellene er det en fordel.

 

Grunnen er at paladins har en kjapp "dårlig" heal, og en treg bra heal. Med fears, deathcoil, curse of tongues, spell lock har ikke paladinen sjans til å få ut 4 sek cast holy lights.

9380182[/snapback]

 

riktig, ALT for lett å CC'e en paladin. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Har egentlig aldri skjønt hvordan man skaffer Arena Points. Er det slik at man må lage en premade gruppe, så gjøre arena 10 ganger for så og vente til slutten av uken. Er det slik man får Arena Points?

9381031[/snapback]

Laget ditt må ha 10 kamper for at medlemmene skal få poeng, og du må ha minst 30% spilt av de 10. (Du kan selvfølgelig spille mer enn 10)

 

 

Formelen for arena-poeng :thumbup: :

 

 

    X = Team Rating, Y = Arena Points 

   If X>1500: Y = 1426.79/(1+918.836*Power(2.71828, -0.00386405*X)) 
   Else: Y = 0.38*X-194 

 

 

 

Ser mangen mods hvor du får opp arena motstanderene i en egen boks, ArenaMaster f.eks. Kommer stealtha units og opp i den? kommer jo til å ødelegge overraskelsfordelen til grupper som enten har druids eller rogues med seg.

9381232[/snapback]

Heh, du har nok misforstått litt. :p

Selvfølgelig viser den ikke det. Den fungerer som en slags "post-it"-lapp på skjermen. Når noen på laget ditt som har den addon'n tar pilen over en motstander, popper den opp på addon'n.

Lenke til kommentar

Okok, nå har jeg begynt med arena også, vant 9 av 10 kamper 2 vs 2 i går, meg warlock spiller sammen med en shadow priest, om jeg fortsetter og vinne gjenomgående 90% av kampene åsen rating vil vi da mest trolig havne på?

er det også slik att man vil møte hardere motstandere jo mere rating man har? alså ett system som gjør det rettferdig?

 

og en ting til,

vis jeg joiner 3 arena team og spiller minst 30% i alle vil jeg da få poeng fra alle 3 eller bare det beste?

Lenke til kommentar
Okok, nå har jeg begynt med arena også, vant 9 av 10 kamper 2 vs 2 i går, meg warlock spiller sammen med en shadow priest, om jeg fortsetter og vinne gjenomgående 90% av kampene åsen rating vil vi da mest trolig havne på?

er det også slik att man vil møte hardere motstandere jo mere rating man har? alså ett system som gjør det rettferdig?

 

og en ting til,

vis jeg joiner 3 arena team og spiller minst 30% i alle vil jeg da få poeng fra alle 3 eller bare det beste?

9430221[/snapback]

 

Du får arenapoints bare fra det beste teamet ditt; eller det som ville ha fått mest arenapoints i slutten av uka :)

Et 2v2 team får bare 70% av pointsa et 5v5 ville fått med samme ratingen

et 3v3 team får 80 %

et 5v5 team får 100% arenapoints

Lenke til kommentar

Det er helg og meg og en kamerat skal snart gå arena. Vi kjører warrior og shaman combo. Vi har lenge hatt rett under 2k rating. Og har no problemer med å komme over den magiske grensen.

Problemet er det alt vi ikke har sjans mot doble dps teams. Forrige uke tok vi 14 games. 7 wins og 7 tap. Ende opp med nøyaktig samme rating som forrige uke. Poenget er at de 7 tapene var alle mot doble dps teams og winsene mot en dps og en healer! Vi taper alltid mot 2x dps! Det hele virker rent statisk atm.

Vi har begge full gladiator og ideelt gear og specs. Men no har vi stoppet helt opp.

Comboer vi sliter spesielt med er frostmage+shadowpriest. Eg mener 2x silence og sheep. De nuker meg (warrioren) og sheeper shamanen. Eg kan ikke hindre sheepen pga en må gå for priesten. Og grounding totem virker ikke evig.

Har vurdert å skaffe mer hp. Men atm er vi laaaaangt i fra å overleve nuken på sheep. Problemet er også at eg ikke kan være max defansiv og spell reflecte masse, for comboen vår er basert på å være max offansiv og holde press på en player. Så det er lett for at de får stå og nuke fritt. Og dpsen fra de to er helt absurd.

Noen som har noen gode tips for teame vårt? ;)

Lenke til kommentar
Det er helg og meg og en kamerat skal snart gå arena. Vi kjører warrior og shaman combo. Vi har lenge hatt rett under 2k rating. Og har no problemer med å komme over den magiske grensen.

Problemet er det alt vi ikke har sjans mot doble dps teams. Forrige uke tok vi 14 games. 7 wins og 7 tap. Ende opp med nøyaktig samme rating som forrige uke. Poenget er at de 7 tapene var alle mot doble dps teams og winsene mot en dps og en healer!  Vi taper alltid mot 2x dps! Det hele virker rent statisk atm.

Vi har begge full gladiator og ideelt gear og specs. Men no har vi stoppet helt opp.

Comboer vi sliter spesielt med er frostmage+shadowpriest. Eg mener 2x silence og sheep. De nuker meg (warrioren) og sheeper shamanen. Eg kan ikke hindre sheepen pga en må gå for priesten. Og grounding totem virker ikke evig.

Har vurdert å skaffe mer hp. Men atm er vi laaaaangt i fra å overleve nuken på sheep. Problemet er også at eg ikke kan være max defansiv og spell reflecte masse, for comboen vår er basert på å være max offansiv og holde press på en player. Så det er lett for at de får stå og nuke fritt. Og dpsen fra de to er helt absurd.

Noen som har noen gode tips for teame vårt? ;)

9499212[/snapback]

 

Paladinen kan jo bubble med en gang noe som gjør han immune mot CC og silence, da må du som warrior greie å nuke shadowpriesten før bubble går ut. I starten, vent på at de angriper ellers line of sight kiter de deg sånn at paladinen ikke får healet deg.

Dette er kun et forslag, når jeg personlig teama opp med en SPriest hadde warrior+ healer combos ikke sjans men når noe av det jeg har beskrevet skjedde hadde vi litt mer trøbbel.

håper det hjelper! :thumbup:

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er helg og meg og en kamerat skal snart gå arena. Vi kjører warrior og shaman combo. Vi har lenge hatt rett under 2k rating. Og har no problemer med å komme over den magiske grensen.

Problemet er det alt vi ikke har sjans mot doble dps teams. Forrige uke tok vi 14 games. 7 wins og 7 tap. Ende opp med nøyaktig samme rating som forrige uke. Poenget er at de 7 tapene var alle mot doble dps teams og winsene mot en dps og en healer!  Vi taper alltid mot 2x dps! Det hele virker rent statisk atm.

Vi har begge full gladiator og ideelt gear og specs. Men no har vi stoppet helt opp.

Comboer vi sliter spesielt med er frostmage+shadowpriest. Eg mener 2x silence og sheep. De nuker meg (warrioren) og sheeper shamanen. Eg kan ikke hindre sheepen pga en må gå for priesten. Og grounding totem virker ikke evig.

Har vurdert å skaffe mer hp. Men atm er vi laaaaangt i fra å overleve nuken på sheep. Problemet er også at eg ikke kan være max defansiv og spell reflecte masse, for comboen vår er basert på å være max offansiv og holde press på en player. Så det er lett for at de får stå og nuke fritt. Og dpsen fra de to er helt absurd.

Noen som har noen gode tips for teame vårt? ;)

9499212[/snapback]

 

Paladinen kan jo bubble med en gang noe som gjør han immune mot CC og silence, da må du som warrior greie å nuke shadowpriesten før bubble går ut. I starten, vent på at de angriper ellers line of sight kiter de deg sånn at paladinen ikke får healet deg.

Dette er kun et forslag, når jeg personlig teama opp med en SPriest hadde warrior+ healer combos ikke sjans men når noe av det jeg har beskrevet skjedde hadde vi litt mer trøbbel.

håper det hjelper! :thumbup:

9499793[/snapback]

 

Problemet er jo at eg ikke teamer med pally, hadde eg gjort d hadde den comboen vært ez. Shamaner er for lett å cce

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...