Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på. Er det noen som har fått til å bruke gmail i postkassen på telefonen? får ikke dette til jeg. mulig jeg har blingsa litt men.

8466623[/snapback]

 

Se her:

GMail's pop instillinger

 

Du må bare prøve deg frem...

8467207[/snapback]

Har du åpnet for pop tilkobling på din gmail konto? Du må gjøre det under innstillinger.

 

Uansett. Gmail via telefonens leser er litt kjipt fordi alle mail du sender vil havne i inboksen på telefonen (ikke på selve gmail). Gmail leseren ser forskjell på send og innkommet mail (alle ligger nemlig i samme mappa hos gmail), det gjør derimot ikke epostklienten på telefonen.

Jeg løste dette slik:

Videresender kopi av all innkommende på gmail til en spesiel konto på min imap server.

Jeg "poper" (bare det at det er imap ikke pop) denne kontoen på telefonen, men sender direkte via gmail.

Dermed får jeg ny mail inn på telefonen uten å få opp sent mail samtidig, og all mail som sendes fra telefonen ligger fint i sendt mappa på gmail.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, ny her inne. Men har fulgt med på tråden i påvente av min tlf, som jeg har ventet på siden jeg fant ut at den skulle lanseres av nokia.

Det jeg lurt på, vet det er diskutert før men, går det an å få fjernet, i stb meny, at det står ingen kal.oppf. i dag, og wlan skanning av...?

 

Kan noen evt linke meg til hvor løsningen på dette står i tråden.. Den er jo ikke akkurat så liten..

 

Hans Erik

8467877[/snapback]

Du må skru av Aktiv Ventemodus (Meny->Verktøy->Innstillinger->Telefon->Ventemodus->Aktiv ventemodus på N80 sikkert omtrent det samme på N95). Men da mister du også hurtigmenyen øverst.

Lenke til kommentar
Er det noen som opplever at det er dårlig dekning?

Sliter veldig med at tlf faller ut under samtaler på steder som det er dårlig dekning. På min tidligere tlf K800i så hadde jeg ingen problemer med dette. Andre som har erfaringer?

8466628[/snapback]

 

Aldri skjedd meg, men har du prøvd å låse telefonen til gsm-nettet?

 

 

 

Har det kommet noen ny firmware release til N95 forresten?

8466674[/snapback]

 

Virker ikke sånn. På nokia.no siden er ikke N95 lagt inn på listen over mobiler du kan oppgradere så.

8466695[/snapback]

 

Mener jeg leste et sted at det har kommet en ny fw, men at det kun er serviceverkstedene som har den foreløpig. Vet ikke om det er sant da.

Lenke til kommentar
Gmail fungerer utmerket.

En av fordelene med Gmail er at sending av e-mail funger uavhengig av hvilken ISP som brukes. Kjekt når man skifter wifi-sone hele tiden. :thumbup:

8467515[/snapback]

 

En ting som kanskje kan være greit å huske på i den sammenhengen, er at det faktisk er ganske enkelt for den som eier wifi-sonen å sniffe brukernavn og passord fra deg, om han har kunnskap og ønske om dette. Bare slik at dere ikke løper avgårde å begynner å sende sensitive data, eller kanskje logge inn på sikkre soner.. hehe.. *Bare sånn kjekt å vite*

8467699[/snapback]

 

Gmail serveren krever kryptert tilkobling (SSL) både for POP3 og SMTP.

Burde være sikket nok for normal bruk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei, ny her inne. Men har fulgt med på tråden i påvente av min tlf, som jeg har ventet på siden jeg fant ut at den skulle lanseres av nokia.

Det jeg lurt på, vet det er diskutert før men, går det an å få fjernet, i stb meny, at det står ingen kal.oppf. i dag, og wlan skanning av...?

 

Kan noen evt linke meg til hvor løsningen på dette står i tråden.. Den er jo ikke akkurat så liten..

 

Hans Erik

8467877[/snapback]

Du må skru av Aktiv Ventemodus (Meny->Verktøy->Innstillinger->Telefon->Ventemodus->Aktiv ventemodus på N80 sikkert omtrent det samme på N95). Men da mister du også hurtigmenyen øverst.

8467904[/snapback]

 

 

Fant det ikke der nei. Var ikke noe alternative som het ventemodus inne på Meny->Verktøy->Innstillinger->Telefon->

 

Med det samme jeg spør og. Surfa på tlf i stad og kom over der jeg kan endre på snarveiene til høyre og venstre tast. Men finner de ikke igjen, hvor er det?

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med batteriet??

Jeg begynte å bruke telefonen i går kveld, og ladet batteriet nesten helt ut. Satte telefonen på lading natten gjennom, og regnet da med å kunne bruke den en stund før jeg måtte lade igjen. Har mekket litt på innstillingene, hørt på radio og litt musikk, og skrevet én sms. Nå er batteriet tomt. Det kan da ikke være riktig??

Lenke til kommentar
Hei, ny her inne. Men har fulgt med på tråden i påvente av min tlf, som jeg har ventet på siden jeg fant ut at den skulle lanseres av nokia.

Det jeg lurt på, vet det er diskutert før men, går det an å få fjernet, i stb meny, at det står ingen kal.oppf. i dag, og wlan skanning av...?

 

Kan noen evt linke meg til hvor løsningen på dette står i tråden.. Den er jo ikke akkurat så liten..

 

Hans Erik

8467877[/snapback]

Du må skru av Aktiv Ventemodus (Meny->Verktøy->Innstillinger->Telefon->Ventemodus->Aktiv ventemodus på N80 sikkert omtrent det samme på N95). Men da mister du også hurtigmenyen øverst.

8467904[/snapback]

 

 

Fant det ikke der nei. Var ikke noe alternative som het ventemodus inne på Meny->Verktøy->Innstillinger->Telefon->

 

Med det samme jeg spør og. Surfa på tlf i stad og kom over der jeg kan endre på snarveiene til høyre og venstre tast. Men finner de ikke igjen, hvor er det?

8467976[/snapback]

Jeg sjekket Brukermanualen til N95 og jeg hadde jo nesten rett...

Verktøy->Innst.->Generel->Tilpasning->Ventemodus

 

Der kan du både slå av og på aktiv ventemodus og definere høyre og venstre valg tast. Neste gang. Ta en kikk på manualen. Du er ikke mindre mann av den grunn ;-)

Lenke til kommentar
Jeg synes Kaywa fungerer brillefint, men jeg liker ikke lyden som kommer når programmet starter, og når det avsluttes.

 

Jeg lagde et opptak av lyden med min gamle telefon, men opptaket er elendig...

http://skroting.net/lyd.zip

8456598[/snapback]

Etter å ha startet Kaywa: Gå inn på options -> settings -> audio -> off

 

Da blir du kvitt ulyden :thumbup:

 

EDIT: dette var det jo svart på fra før av...

Endret av Walkertalker
Lenke til kommentar

En enkel sak er å se hva Google selv skriver om den saken:

 

Hi there,

 

At this time, the only way to change the display language on Google

Maps is to change you device language. So, you'll need to set your

phone's language to English in order to get the English version of the

application.

 

 

If your phone is set to Dutch, English, French, German, Italian, or

Spanish. and Google Maps shows a different language, please let us

know.

 

Håper dette hjelper! :cool:

Lenke til kommentar
Noen andre som har problemer med batteriet??

Jeg begynte å bruke telefonen i går kveld, og ladet batteriet nesten helt ut. Satte telefonen på lading natten gjennom, og regnet da med å kunne bruke den en stund før jeg måtte lade igjen. Har mekket litt på innstillingene, hørt på radio og litt musikk, og skrevet én sms. Nå er batteriet tomt. Det kan da ikke være riktig??

8468028[/snapback]

Hvis BT, WLAN osv har vært avsått, og du bare har brukt mobilen til det du sier, så må det være noe gale med batteriet ditt.

 

Når var det du tok i bruk telefonen i dag foresten?

Lenke til kommentar
Så jeg kan skifte til engelsk, så starter jeg Google Maps slik at det blit skiftet til engelsk og så skifter jeg tilbake til norsk samtidig som Google Maps forholder seg til engelsk? :p

8468863[/snapback]

 

Med mindre det er snakk om at du må laste ned ETTER at du har satt engelsk da... Så edre tilbake etterpå? Dere som skal bruke det, får si i fra hvordan det gikk. ;)

 

Evt. bare gjør som meg, kjør med engelsk som standard! :w00t:

Endret av trondage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...