Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo

 

Vet noen tilfeldigvis om et godt gratis fotoalbum til min N95 sport, noe à la Nokia Album (kun til eldre telefoner) fra s60.com?

 

Og kjenner noen til hvorfor jeg ikke har valget WinLive i min "Download!"-seksjon selv om Nokia påstår at det skal være der?

 

Fint med raskt svar, takk.

Lenke til kommentar

Har fått ett lite problemer med nokiaen min. 5 av tastene (meny, ned, høyre, 3 og 6) virker ikke. Tror det kommer av en blanding av en sauna av ett telt og/ eller finkornet sandstøv. Er usikker på å åpne nokian og gjøre rent selv (har ikke rett verktøy heller). Bør jeg sende den på reperasjon/ service? Kan jeg eventuelt få dekket reperasjonen min av mobilforsikringen min (Chess)? Eller lar alt gjennopprette ved reinstalasjon av fw. Skal gjøre det uansett snart.

 

Kåper på flere raske svar.

 

PS! Worldmate har kommet i ny version nå. Den er gratis her!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble en del sider, så står sikkert svar på det jeg lurer på, men det tar ca hele dagen og lese gjennom :dontgetit:

 

ja nå har jeg også kjøpt meg N95, men kan ikke så mye enda, har sovet de siste 5 årene, når det gjelder mobil tlf.

 

Det jeg lurer på.

 

1. Gps, når jeg starter den, står det ikke hvilken posisjon, eller hvor jeg befinner meg? får bare opp landskartet, og når jeg søker meg inn et mål, foreks start sted/ Stopp sted, kommer det opp, finner ikke rute ? synes Gps`n er Uoversiktelig, og komplisert.

 

2. Hvilken programmer er verdig nedlastning? og hvor kan jeg laste ned de?

 

3. Folk sier at denne mobil tlf har alt, men synes ikke den har så veldig mye jeg, eller, dette er sikkert fordi ikke jeg forstår hva den har og hva den kan brukes til.

 

4. Kan jeg laste ned andre temaer, enn de som er på tlf fra før? tenker da på annen skrift på displayet, osv.

 

5. lasted ned noen sanger, som jeg lastet på minnebrikken, men de finner jeg ikke igjen?

 

blir glad for en liten innføring av hvordan jeg kan få mest mulig utbytte av det jeg har på tlf, og hva den kan brukes til og evt en liten How-to :D

 

håper på svar

Lenke til kommentar

Fant div spill, program, video, osv på nettet, ( lasted de ned på dataen) men den cd`n og programmet som fulgte med tlf, er jo helt på Tryne! finner ikke ut hvordan jeg laster inn spill, prog, ja så og si alt, bortsett fra Sanger, men selv der, var det et Få tall av sangene som jeg prøvde og laste inn på tlf som gikk pga at formatet ikke fungerte, før de ble lasta inn. uoversiktelig, har lyst til å kaste tlf i veggen, kjøre over den, tenne på den M.m!

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på.

 

Skal prøve å svare så godt jeg kan. Har ikke så mye tid.

Antar du har N95-1 (altså ikke 8GB-varianten)

 

1. Gps, når jeg starter den, står det ikke hvilken posisjon, eller hvor jeg befinner meg? får bare opp landskartet, og når jeg søker meg inn et mål, foreks start sted/ Stopp sted, kommer det opp, finner ikke rute ? synes Gps`n er Uoversiktelig, og komplisert.

 

Har du lagt inn kart? Dvs kan du zoome langt nok ned til at du kan se veier?

Det finnes to versjoner av kartprogrammet. Vet ikke helt hvilket som følger med nå opm dagen, så hvis du kan finne ut hvilken versjon du har vil det bli enklere å hjelpe deg.

 

2. Hvilken programmer er verdig nedlastning? og hvor kan jeg laste ned de?

 

Mine favortitter:

* Google Maps

* Google search

* Fring

* Mail for exchange

* Youtube-player

* Gmail

* Step counter

 

Prøv Meny->Last ned!, betalabs.nokia.com og evnt google.

 

3. Folk sier at denne mobil tlf har alt, men synes ikke den har så veldig mye jeg, eller, dette er sikkert fordi ikke jeg forstår hva den har og hva den kan brukes til.

 

Den har alt, men som med alle avanserte dingser så er den også noe vanskelig å bruke for hvermansen. Hva savner du?

 

4. Kan jeg laste ned andre temaer, enn de som er på tlf fra før? tenker da på annen skrift på displayet, osv.

 

Meny->Verktøy->Innst.->Genrell->Tilpasning->Temaer->Genrell->Last ned temaer

 

5. lasted ned noen sanger, som jeg lastet på minnebrikken, men de finner jeg ikke igjen?

 

Meny->Musikk->Musikkavsp., Valg->Oppdater og så inn på Musikk når den er ferdig.

 

Fant div spill, program, video, osv på nettet, ( lasted de ned på dataen) men den cd`n og programmet som fulgte med tlf, er jo helt på Tryne! finner ikke ut hvordan jeg laster inn spill, prog, ja så og si alt, bortsett fra Sanger, men selv der, var det et Få tall av sangene som jeg prøvde og laste inn på tlf som gikk pga at formatet ikke fungerte, før de ble lasta inn. uoversiktelig, har lyst til å kaste tlf i veggen, kjøre over den, tenne på den M.m!

 

Nyeste versjon av Nokia Sutie bør være 6.86.9.0.

Mobilen bør ta det aller meste av musikkformater.

Det kan være lurt å koble til mobilen i dataoverføringsmodus, da blir den akkurat som en usb-disk eller annen mp3-spiller (ikke iPod), og man trenger ikke Pc Suite til annet enn programmer.

 

 

blir glad for en liten innføring av hvordan jeg kan få mest mulig utbytte av det jeg har på tlf, og hva den kan brukes til og evt en liten How-to :D

 

håper på svar

 

Fint at du spør, men prøv å titt litt i bruksanvisningen først. Evnt bruk hjelp-funksjonen i mobilen (Valg-Hjelp, der du måtte føle behovet). Det kan også være lurt å stille et spørsmål om gangen her, det øker sjansen for at noen svarer.

 

Lykke til. :)

Endret av deeweef
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Har Nokia n95 8gb.

 

Vel, savner vel egentlig ikke det store, siden det ikke har vært tilgjengelig på noen av de andre telefonene jeg har hatt! men siden den har så mye, så ønsker jeg å finne, bruke, lære meg noe nytt med tlf, og hva jeg kan bruke den til. Nå finner jeg bare det samme gamle, siden det er det som er på menyen.

 

De spillene/prog,jeg har lastet ned til dataen får jeg fortsatt ikke lastet inn til telefonen, hvordan får jeg det til?

 

angående Gps`n virker det som den ikke har kontakt.

 

skal bruke Mobil tv på telefonen, men når jeg kobler meg til linken, til Tv kanalen,(ene) kommer det opp

"" tilkobling til server kreves. Koble til ?"" ja/nei ( så trykker jeg ja)

 

"" Kan ikke koble til server ikke nok båndbredde, skjekk nettverkinnstilling""

 

men noen ganger virker det, hva har det seg?

Lenke til kommentar
Takk for svar.

 

Har Nokia n95 8gb.

Det finnes en egen tråd for 8GB-versjonen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=862390. Jeg har den gamle N95 så jeg vet ikke helt om det er nok forskjeller mellom de til at det er no vits å ha to tråder.

 

De spillene/prog,jeg har lastet ned til dataen får jeg fortsatt ikke lastet inn til telefonen, hvordan får jeg det til?

Filer som ender på .sisx pleier jeg å dobbeklikke på, og så følge instruksjonene på skjermene (PC og mobil) Hvor går det galt for deg?

.jar-filer kan man høyreklikke, velge 'åpne i...' og finne fram til Nokia Application Installer

 

angående Gps`n virker det som den ikke har kontakt.

Husk at tastaturet skal være fremme/synlig. Det kan noen ganger ta litt tid, særlig hvis man er inne eller i tettbygde strøk med mye høye bygninger. Det kan også være lurt å la den ligge på et bord eller noe sånt.

 

skal bruke Mobil tv på telefonen, men når jeg kobler meg til linken, til Tv kanalen,(ene) kommer det opp

"" tilkobling til server kreves. Koble til ?"" ja/nei ( så trykker jeg ja)

 

"" Kan ikke koble til server ikke nok båndbredde, skjekk nettverkinnstilling""

 

Tror ikke mobil-tv funker så godt på 3G enda, særlig hvis man ikke har perfekt dekning. Men det er bare min erfarinng. Har du 3.5G eller wlan er du er?

Endret av deeweef
Lenke til kommentar

Har ett lite spørsmål ang musikkspilleren i telefonen.

Når jeg går inn på musikkmenyen og alle sanger så finner den 41 stk,

men det som er problemet er at de sangene ikke er på telefonen. De er slettet

for en stund siden, men de vises at de er der ennå. Har prøvd å slette de fra alle sanger,

men da får jeg opp en feilmelding: Generell: systemfeil.

 

Hva kan problemet være. Har gått inn i filbehandling å sett etter de. De skal i følge telefonen være på minnekortet,men der er de ikke.

 

Mvh. silensio

Lenke til kommentar

Koble til mobilen til pc med usb. På telefonen: Velg dataoverføring i menyen som popper opp.

På pc: Mobilen blir koblet til som en usb-disk/minnepinne. Let litt i katalogstrukturen på mobilen og finn Bilder-katalogen. Her ligger bildene fordelt på kataloger knyttet til måned.

Endret av deeweef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...