Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et kort på 4gb, og det fungerer helt utmerket. Har vel lest om andre som har kort opp til 8gb også.

Bildet skal rotere uansett hvilken meny du er i.

:)

 

Takker for raskt svar :thumbup:

 

Regner med jeg må oppdatere firmwaren når jeg får den, kan dette gjøres rett fra telefonen eller må man først laste inn updaten på pc for så og overføre til N95. I så fall kan noen gi meg link til updaten slik at jeg har den til når telefonen kommer.

Lenke til kommentar

 

Jeg har et kort på 4gb, og det fungerer helt utmerket. Har vel lest om andre som har kort opp til 8gb også.

Bildet skal rotere uansett hvilken meny du er i.

:)

 

Takker for raskt svar :thumbup:

 

Regner med jeg må oppdatere firmwaren når jeg får den, kan dette gjøres rett fra telefonen eller må man først laste inn updaten på pc for så og overføre til N95. I så fall kan noen gi meg link til updaten slik at jeg har den til når telefonen kommer.

 

 

 

 

Du bruker "Nokia PC Suite" når mobilen er koblet til via usb-kabelen. Programmet finner du lett på Nokias egne sider. Det følger for så vidt med på en cd når du får telefonen også, men det kan ha kommet en nyere versjon på som kan lastes ned fra: http://pcsuite.nokia.no/download.php

 

I Nokia PC suite velger du "Oppdater telefonprogramvaren", så er du i gang!

Lenke til kommentar

Har et spørsmål om gps funksjonen til telefonen.

Koster den penger å bruke?

Vet jeg må abbonere på Nokia Maps, men koster det noe å være oppkoblet mot satteliter? Bruker den 3G eller super-3G til å være oppkoblet?

 

En annen ting jeg lurer er om jeg kan insatlere andre gps program? Så en film på youtube hvor en hadde gjort det, koster det penger?

Lenke til kommentar

Jo Are: I seg selv koster ikke GPS-delen noe. Hvis du bruker A-GPS under innstillingene på telefonen vil telefonen bli koblet opp mot en server og utveksler noen KB data. Hvis du har forhåndsinstallerte kart koster det ikke noe å browse kartene. Navigeringen er som du selv sier en ekstratjeneste. Husk at hvis du bruker sattelitt-view vil det bli lastet ned ekstra.

 

Man kan se antall MB som er lastet ned i dipslayet så du ikke får noen herlige regninger i etterkant. Husk at datatrafikk er DYRT i utlandet, ofte over 100,- pr MB.

Endret av fredriri
Lenke til kommentar
Jo Are: I seg selv koster ikke GPS-delen noe. Hvis du bruker A-GPS under innstillingene på telefonen vil telefonen bli koblet opp mot en server og utveksler noen KB data. Hvis du har forhåndsinstallerte kart koster det ikke noe å browse kartene. Navigeringen er som du selv sier en ekstratjeneste. Husk at hvis du bruker sattelitt-view vil det bli lastet ned ekstra.

 

Man kan se antall MB som er lastet ned i dipslayet så du ikke får noen herlige regninger i etterkant. Husk at datatrafikk er DYRT i utlandet, ofte over 100,- pr MB.

 

Takk :)

Vet det er dyrt i utlandet ja, men sååå dyrt :ohmy:

Lenke til kommentar
N95-1 er faktisk fremdeles den som kommer best ut i noen tester - det er ingen viktige funksjoner som har kommet på mobiler i etterkant som gjør det verdt å oppgradere ;) Nå får man også minnekort på 16GB som støttes av mobilen.

 

Sjekk ut http://www.mymemory.co.uk/

 

Kan nevne at mobilen også støtter det kommende 32 GB MicroSDHC kortet fra Sandisk når det kommer på markedet. Var nevnt som en liten nyhet på www.allabotsymbian.com

Lenke til kommentar
La plutselig merke til at det var kommer vetsjon 30 nå, av softwaren. Jeg har fortsatt versjon 20.

 

Andre enn meg som ligger langt bak eller? :tease:

 

Hva er nytt i den "nye" oppdateringen?

 

Blandt annet automatisk skjermrotasjon, forbedret stabilitet, bedre kamera, share-applikasjon (Ovi og en annen). Det er bare det jeg selv husker, men kikk litt på http://www.allaboutsymbian.com , så har de en god oversikt over de nye sakene.

Lenke til kommentar

Nei? :innocent:

 

Synes forøvrig den autoroteringen var litt halvveis. Virker som der er en slags forsinkning som gjør at rotasjonen ikke tiltrår før et sekund eller to etter du faktisk har snudd telefonen.

 

Mener å huske at RotateMe var bedre på dette punktet. Men det hadde vel muligens andre svakheter?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Synd at jeg har klart å gjøre mitt rødt allerede. Som man kan se på bildet (noe uklart), så er det bare delvis, og jeg tror det er gjort med en fuktig finger. Det blir kjedelig om jeg ved en eventuell reklamasjon skulle få avslag pga dette. Det burde jo også være mulig å erstatte hele klistremerket...

 

fuktmerke.jpg

 

Du får nok ikke avslag pga det men de åpner telefonen og ser for den lappen på batteriet kan også bli sånn fordi kondens oppstår selv om telefonen ikke har noen fuktskade så det skal i teorien ikke være noe problem.

 

mvh

Tidligere servicemedarbeider i mobilbransjen

Jippi, tra la la, Mcare er best i by'n! Vibrasjonen sluttet å fungere på min N95, og Amentio sa jeg måtte ta kontakt med Mcare. Jeg sendte inn telefonen og fikk til svar at den er fuktskadet, så nå holder de telefonen gissel mot at jeg skal betale kr 460 for at de har tatt av batteridekselet. Her lukter det krig!

Lenke til kommentar
Hva er kommandoen for å stoppe det der tipse-greiene fra Nokia?

 

Resatte telefonen her om dagen, og da startet det å strømme inn tips fra "My Nokia".

 

Så hva er kommandoen for å stoppe dette tullet?

 

Mener at det er noe du gjør i starten av programmet. Recive, disable tip. Kan selvsagt ta feil, men tror ikke det kan være så vanskelig. Har kun sett vinduet en gang, og aldri motatt noen tips wathsoever!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...