Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Vært borte fra forumet en drøy måned nå og ser det har vært noen spørsmål i mellomtiden jeg mener å ha lest noe om. Dersom de har blitt besvart og jeg ikke har sett det så beklager jeg.

 

Først kan jeg melde om at min N95, som var fra det første partiet som kom til landet, fortsatt lever i beste velgående. Så og si ikke slark, batteriet holder veldig bra og telefonen ser bra ut uten at jeg tar veldig godt vare på den. Har den i bukselommen, men ikke sammen med nøkler og slikt, ellers er den med på fest, på byen og i det hele tatt :cool:

 

Når det gjelder batterilevetid, treghet og slikt. Det var vel blant annet en som hadde lagt inn en del spill til barna sine. Jeg leste tidlig på howardforums om en kar som fant ut at tredjeparts programmer ofte ikke avsluttes helt når du avslutter det. Det er ikke synlig i taskmanager, men han fant ut at det fortsatt lå igjen kjørende prosesser som både gjør telefonen treg og tapper batteri. Og jeg tror ikke det trenger å være så mye eller store prosesser for at det skal være merkbart på en mobil. Derfor er jeg ganske kresen på hva jeg legger inn og starter opp, og tar av og til en restart hvis jeg har prøvd nye ting eller gjort masse samtidig.

 

Det ble også tidlig på ovennevnte forum slått fast at programmer som NsysInfo ikke klarer å lese telefonen riktig, det ser man jo f.eks på prosessorhastigheten. Det ble derfor anbefalt å vente til det kom et program spesielt laget for N95 eller hvertfall som sa seg kompatibelt med telefonen.

 

Dere som var på jakt etter skruer, fant dere noe? Mener noen i dette forumet skrev at torxen som brukes i N95 egentlig er en mellomting mellom to størrelser og at serviceverkstedene på den måten kunne se om det hadde blitt brukt en trekker som egentlig var litt for liten og at telefonen derfor var blitt åpnet av brukeren. Mulig jeg husker feil eller at det har blitt avkreftet etterpå. Ebay er vel uansett beste sted for å finne slikt.

 

Det er det jeg kommer på i farten.

Deilig å være tilbake :D

 

PS. Godt å se at du skiftet mening etterhvert Janne :)

Lenke til kommentar

Jeg kjører Mail For Exchange som Nokia slapp i ny verson for bla N95 nå for en kort tid siden. Fungerer utmerket. Bedre enn Roadsynk, da den bla støtter oppgaver (Roadsync gjør ikke det).................

 

Hmm - hvilken versjon har du av Mail for Exchange? Min versjon støtter ikke oppgaver/ gjøremål.... :|

Klarer ikke å finne ut hvilken versjon jeg har, men det er nok den første etter at N95 ble støttet. Har det kommet nyere versjoner etter dette, eller kreves spesielle servertillegg?

Lenke til kommentar
8GB microSDHC minnekortet er bestilt, gir tilbakemelding her om det fungerer eller ei. Skulle det ikke fungere er det ikke værre enn at angreretten blir benyttet.

9570776[/snapback]

 

Jeg bestilte 4GB i mai. Ble stadig utsatt og før den ble levert, ble 6GB i nettbutikken med levering i juli. Slettet derfor min bestilling på 4GB og bestilte 6 i stedet... Så ble 6GB også stadig utsatt, og før den ble levert, ble 8GB tilgjengelig i nettbutikken med levering 2.10... Slettet i dag derfor min bestilling på 6GB og bestilte 8 i stedet...

 

Så, hvor skal dette ende? Lurer veldig på om jeg får 8GB før 12 eller 16GB blir tilgjengelig :-)

Lenke til kommentar
Hmm - hvilken versjon har du av Mail for Exchange? Min versjon støtter ikke oppgaver/ gjøremål.... :|

Klarer ikke å finne ut hvilken versjon jeg har, men det er nok den første etter at N95 ble støttet. Har det kommet nyere versjoner etter dette, eller kreves spesielle servertillegg?

9579053[/snapback]

 

Du finner siste versjon (2.0.0) her. På samme nettside så finner du også hjelp til hvordan du installerer og omfattende FAQ. Du trenger ikke avinstallere gammel versjon. Anbefaler deg likevel å ta full backup først. Installeringsprogrammet finner hvilken versjon du har fra før og installerer over det. Versjon 2.0.0 er bra, men jeg synker ikke annet enn epost. Avtaler vil overskrive alt jeg har liggende på telefonen opprinnelig første gang, og det kan jeg ikke la skje.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har satt opp og fulgt din bruksanvisning. Det gikk veldig greit på den første N95 telefonen jeg hadde. Nå derimot så har jeg satt den opp på nytt i en nyinnkjøpt N95. Hver gang jeg forsøker å ringe ut via voipdiscount henger bare telefonen seg opp og det står bare ringer opp. Etter ca. et minutt kommer det en melding: "Tidsavbrudd for tilkobling"

 

Jeg har fylt opp Voipdiscount kontoen min, har åpent trådløst nett, til og med forsøkt flere trådløse nett.

 

Vet du eller noen andre hva som kan være feilen her?

 

 

 

Her er det som må settes opp på telefonen for at voipdiscount skal virke.

Jeg refererer på engelsk, da jeg har mobilen på engelsk og orker ikke prøve å finne på norske ord, om dere skjønner.. hehe

 

Jeg benytter www.voipdiscount.com, som gir deg gratis telefefoni til fastnr. i store deler av verden. De starter med 15dager gratis tror jeg, så må du sette inn 10euro. Med disse euroene får du 120dager med gratis ringing, samt at du kan benytte kreditten til å ringe mobil, evt. sende sms fra sidene deres. For å få konto, må du installere programmet og opprette konto via det. Dessverre kan det ikke gjøres via websiden.

 

Tools -> Settings -> Connection -> SIP settings

 

Options -> New SIP profile -> Use default profile

 

Profile name: VOIP

Service profiler: IETF

Default access point: velg ditt WLAN

Public user name: sip:[email protected]

Use compression: No

Registration: When needed

Use security: No

 

Proxy server:

Proxy server address: sip.voipdiscount.com

User name: brukernavn

Password: passord

Allow loose routing: Yes

Transport type: UDP

Port: 5060

 

Registrar server:

Registrar server address: sip.voipdiscount.com

Realm: sip.voipdiscount.com

User name: brukernavn

Password: passord

Transport type: UDP

Port: 5060

 

 

Tools -> Settings -> Connection -> Internet tel.

 

Option -> New profile

Select SIP URI: velg din sip-profil som kommer opp.

 

Når dere skal bruke SIP når dere er ute å farter, så benytt Tools - Internet tel.

Den setter opp telefonen, slik at det er bare å ringe..

 

Når dere skal ringe til noen, så er det viktig å benytte 0047 eller +47 foran nr.

 

Håper dette hjelper litt.... Resten må dere nesten prøve å finne ut selv.. ;-)

8568978[/snapback]

Lenke til kommentar
8GB microSDHC minnekortet er bestilt, gir tilbakemelding her om det fungerer eller ei. Skulle det ikke fungere er det ikke værre enn at angreretten blir benyttet.

9570776[/snapback]

 

Jeg bestilte 4GB i mai. Ble stadig utsatt og før den ble levert, ble 6GB i nettbutikken med levering i juli. Slettet derfor min bestilling på 4GB og bestilte 6 i stedet... Så ble 6GB også stadig utsatt, og før den ble levert, ble 8GB tilgjengelig i nettbutikken med levering 2.10... Slettet i dag derfor min bestilling på 6GB og bestilte 8 i stedet...

 

Så, hvor skal dette ende? Lurer veldig på om jeg får 8GB før 12 eller 16GB blir tilgjengelig :-)

9579134[/snapback]

 

Og pling der ble 8GB kortet utsatt fra 2.10 til 1.11. MEN 6GB er nå på lager hos Komplett, så da er det bare å bestille.

 

ps. noen som har en god måte å overføre alt fra et kort til et annet bortsett fra å kopiere alle filer til pc?

Lenke til kommentar
ps. noen som har en god måte å overføre alt fra et kort til et annet bortsett fra å kopiere alle filer til pc?

9592574[/snapback]

 

Om du tar det gamle kortet og legger det inntil det nye og gnikker skikkelig hardt så vil kortet klones over til det nye kortet.......

 

... Men nei... vet ikke om noen annen metode enn å koble til PC, dra alt over i en mappe, sette i nye kortet og så kopiere over igjen... Ser ikke hvorfor det ikke er den optimale måten :whistle:

Lenke til kommentar
Nei, det er nok ikke det.. sjekket nettopp. :/

Kunne trengt en oppdatering, for min telefon driver å restarter seg i tide og utide.. ikke ofte, men 1 gang i uken har den resatt seg minst..

 

Det har begynt i det siste :(

9588848[/snapback]

 

Er det en form for soft-reset? At den restarter ganske kjapt, uten at man må legge inn pin-kode?

Dette gjør min innimellom, og jeg mistenker nesten at dette skal være slik - slik at telefonen får refreshet seg.

 

Andre som opplever dette?

 

Er ikke så lett å oppdage, så sant man ikke ser på telefonen i det det skjer. Jeg har sett det noen ganger, men for det meste merker jeg det pga at noen programmer som kjøres i minnet må startes opp igjen - ellers hadde jeg ikke merket at telefonen resetter seg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Ja, det er en myk restarting.. plutselig ser jeg bare den hvite skjermen med Nokia på og telefonen starter på nytt.. Tror det som oftest før jeg får melding på telefonen.

 

I tillegg så har tale høyttaleren begynt å svikte igjen.... men bare sånn av og til.

Har vært byttet 1 gang fra før av :(

9600580[/snapback]

 

er det 100 % sikkert at det er myk restart, at vi ikke trenger bekymre oss? når den bare plutselig slår seg av og ikke slår på igjen før du selv slår på. hva er det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...