Gå til innhold

stalker hit eller flopp?


Anbefalte innlegg

tror dere stalker kommer til og bli en hit eller flopp?.

har fulgt med i utviklingen av stalker siden spillet ble annonsert,og er nå blitt meget skeptisk til spillet pga all utsettelsene.

 

jeg håper at det kommer en demo snart slik at jeg kan sjekke ut om stalker er verd og bruke penger på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ingen demo, ikke av singleplayer. Uansett, det ser ut som om du tar feil angående floppen, i allefall. Det har begynt å komme omtaler i diverse blader nå, og så langt har spillet fått god krigikk (8/10 og 9/10). Dessuten har alle de siste sniktittene sagt det samme: "Wow for et imponerende spill!". Jeg tviler på at Stalker blir noen flopp - og det at et spill blir utsatt trenger ikke å bety at det blir noen flopp, heller det motsatte, da utviklerne får mer tid på seg til å gjøre spillet ferdig! :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det blir en flopp, men det blir nok ikke en salgs suksess heller. Spillet er en gambel og jeg tror, sånn mainstream messig, at det blir en bom. Personlig håper jeg ikke det da...

 

Det betyr ikke at spillet er/kommer til å bli dårlig.

Men jeg tenker mer i linjen med spill som feks Fallout (bom), Theif(bom) og Dues Ex (treff). Alle spillene er bra, men ikke alle solgte bra. Stalker er her litt i gråsonen. I mine øyne har gamere, eller det som i dag kalles "gamere", har blitt dummere så hvor vanskligere spillet er å gjennomføre, ikke radar, ikke mye hjelp osv, jo mindre sjanse er det for at spillet slår igjennom som salgbar. Mindre salgbar betyr at det ikke kommer en 2er, eller spill som er like....

Lenke til kommentar

Trodde det skulle bli et vanvittig stort arealt å spille på, men så fjernet de kjøretøyene....

 

Det har vært såpass mye om og men fra utviklerene sin side at jeg prøver å vente med å kjøpe det til det koster 100-200kr...

 

blir nok kjøpt ved rundt 350 kr tought :ph34r:

 

pga måten utviklerene har brukt kortene sine på, tror jeg ikke det blir helt hit.

Det håper jeg heller ikke :innocent:

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Lager man noe som er litt utenom det vanlige tar man seff en risk. Som tidligere nevnt er det mulig at den den vanlige gamer synes det blir for sært. Hele konseptet tiltalter meg meget sterkt, så jeg gleder meg som en unge. At alle hands-on har vært meget positive gjør heller ikke noe. Betaen er det morsomste MP jeg har spilt siden mine CS-dager.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

Tror det blir blant tidenes flopp med tanke på hvor lenge de har holdt på med spillet. Multiplayer ligner på FPS fra 3-4 år siden, det er ingen nye gameplay muligheter som mange nyere spill benytter seg av nå. Dårlig lyd og animasjoner samt ufattelig dårlig nettkode virker det som.

 

Singleplayer tror jeg blir gørr kjedelig da det er monster og mutanter man skal skyte ned, det har jeg gjort 1000 ganger før. Nekter å gjøre det igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Tror det blir blant tidenes flopp med tanke på hvor lenge de har holdt på med spillet. Multiplayer ligner på FPS fra 3-4 år siden, det er ingen nye gameplay muligheter som mange nyere spill benytter seg av nå. Dårlig lyd og animasjoner samt ufattelig dårlig nettkode virker det som.

 

Singleplayer tror jeg blir gørr kjedelig da det er monster og mutanter man skal skyte ned, det har jeg gjort 1000 ganger før. Nekter å gjøre det igjen.

8022102[/snapback]

Klarer du virkelig ikke å skrive noe annet enn at alt mulig rart er dårlig? :dontgetit:

 

Uansett, jeg tror at det blir bra. Time will show.

Lenke til kommentar
Tror det blir blant tidenes flopp med tanke på hvor lenge de har holdt på med spillet. Multiplayer ligner på FPS fra 3-4 år siden, det er ingen nye gameplay muligheter som mange nyere spill benytter seg av nå. Dårlig lyd og animasjoner samt ufattelig dårlig nettkode virker det som.

 

Singleplayer tror jeg blir gørr kjedelig da det er monster og mutanter man skal skyte ned, det har jeg gjort 1000 ganger før. Nekter å gjøre det igjen.

8022102[/snapback]

Klarer du virkelig ikke å skrive noe annet enn at alt mulig rart er dårlig? :dontgetit:

 

Uansett, jeg tror at det blir bra. Time will show.

8024035[/snapback]

 

Jo, når det handler om PS3, så finnes det ikke noe negativt å si for fyren der. Er bare å ignorere ham om man ikke vil vite det han sier. :)

 

Lobos, jeg tror nok at Stalker kan selge bra. Spillet har blitt markedsført en god del i det siste, og det blir nok mer tett oppunder release. Sånne spill lever ikke lenger i grenseland, så lenge de er godt gjennomførte. WoW og Oblivion åpnet døren for mange "hjernedøde" gamere, som ellers bare spilte skytespill. Hver dag ser man jo på forumet her, folk kommer og lager topics som "Flere rollespill?", basert på at de har spilt Oblivion eller WoW, men aldri noen rollespill før èn eller begge av disse to. Jeg tror mange kommer til å se etter Stalker, om spillet bare blir markedsført nok.

Lenke til kommentar
Tror det blir blant tidenes flopp med tanke på hvor lenge de har holdt på med spillet. Multiplayer ligner på FPS fra 3-4 år siden, det er ingen nye gameplay muligheter som mange nyere spill benytter seg av nå. Dårlig lyd og animasjoner samt ufattelig dårlig nettkode virker det som.

 

Singleplayer tror jeg blir gørr kjedelig da det er monster og mutanter man skal skyte ned, det har jeg gjort 1000 ganger før. Nekter å gjøre det igjen.

8022102[/snapback]

Klarer du virkelig ikke å skrive noe annet enn at alt mulig rart er dårlig? :dontgetit:

 

Uansett, jeg tror at det blir bra. Time will show.

8024035[/snapback]

Skrevet mye positivt om masse her jeg, men hva positivt er det å si om Stalker da ? Nevn EN ting, jeg utfordrer deg :)

Lenke til kommentar

Jøss, men Resistance Fall of Man med badass aliens og ein hellvettes bråte med små faenskap er godt nok eller? Åja..er jo til PS3 det ja..da er det jo ikkje så rart.

 

Men ja, Stalker var liksom "det store" for min del. For veldig veldig lenge sia. Har iettertid egentlig droppet tittelen totalt pga. store forventninger og alle utsettelsene. Har ikkje fulgt med på tittelen noe særlig, så eg håper vel på ein positiv overaskelse der. Håper bare ikkje på ein nye Daikatana. Det var kalkun det.

Lenke til kommentar
Tror det blir blant tidenes flopp med tanke på hvor lenge de har holdt på med spillet. Multiplayer ligner på FPS fra 3-4 år siden, det er ingen nye gameplay muligheter som mange nyere spill benytter seg av nå. Dårlig lyd og animasjoner samt ufattelig dårlig nettkode virker det som.

 

Singleplayer tror jeg blir gørr kjedelig da det er monster og mutanter man skal skyte ned, det har jeg gjort 1000 ganger før. Nekter å gjøre det igjen.

8022102[/snapback]

Klarer du virkelig ikke å skrive noe annet enn at alt mulig rart er dårlig? :dontgetit:

 

Uansett, jeg tror at det blir bra. Time will show.

8024035[/snapback]

Skrevet mye positivt om masse her jeg, men hva positivt er det å si om Stalker da ? Nevn EN ting, jeg utfordrer deg :)

8024382[/snapback]

 

Vel, nå er det lite man konkret kan putte fingeren på, for spillet har ikke kommet ut enda, men skal man tro utviklerne (og alle som har testet de siste SP-beta'ene sier at et av hovedplussene er hvor faktabasert utviklernes utsagn faktisk har vært), så kommer AI'en til å bli veldig bra, og spillet vil ha en veldig creepy atmosfære. Man vil virkelig føle at man raver rundt i et gudsforlatt land, hvor det finnes lite håp. Noe annet som virker utrolig tøft er den uscriptede AI'en. Når som helst kan man komme borti situasjoner man over hodet ikke forventer på forhånd, og om man går opp i et høyt tårn, skal man kunne se flokker med muterte ulver jage et mindre heldig dyr - ikke basert på en scriptet scene, men mer på dyrenes måte å "tenke" på. De ser en potensiell fiende, som samtidig er mye svakere, og da vil de prøve seg på han. En ulv som går rundt helt alene vil ikke oppsøke kamp mot deg om du har prestert å bli en stor og sterk stalker. Han vil heller unngå kamp, så fremt du ikke angriper ham først.

 

Det er mange ting å nevne om Stalkers potensiale. Å si at spillet ikke har potensiale blir helt feil. Da har du ikke fulgt med dette spillet nok i løpet av den årrekken spillet har vært på skrivebordet. Om utførelsen er like stor som potensialet - vel, det er en annen sak. Det får vi bare vente og se på.

Alt om Stalker for nå, er bare spekulasjoner. Det som er fint, er at utviklerne har holdt historien og mye av gameplay'et så skjult. Det er kanskje derfor mange ikke tror på spillet. :)

 

EDIT:

 

Jøss, men Resistance Fall of Man med badass aliens og ein hellvettes bråte med små faenskap er godt nok eller? Åja..er jo til PS3 det ja..da er det jo ikkje så rart.

8024450[/snapback]

 

:!:

 

Tatt på senga, kaller vi slikt. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Multiplayer ligner på FPS fra 3-4 år siden, det er ingen nye gameplay muligheter som mange nyere spill benytter seg av nå.

Grunnen til dette ligg nok i at utviklarane har prøvd å lage ein CS kopi. Mykje av multiplayerdelen er laga på bakgrunn av tilbakemeldingar frå CS-klanen til GSC.

 

Du har rett i at vi har skytt ned mutantar mange gonger tidlegare, men det er måten det blir presentert på som kan skille Stalker frå massen. Her før vi ei relativt fri verd der mutantane og mennesker lever sitt eige liv og har sine eigne behov. Dette kan vere med på å skille Stalker ut frå alle dei standard skyt alle mutantane spela vi har i dag.

 

Eg ser ikkje bort frå at Stalker ender opp som eit middels spel. Både blant anmelderane og i salstal. Det er fleire ting som eg stiller meg litt tvilande til, men inntil spelet er ute vel eg å forhalde meg positiv.

 

Som Stalker "fanboy" kunne eg nok motsagt deg på alle punkta, men det er artig å vere litt kritisk ein gong i blant. :)

Lenke til kommentar

Avean, les denne konklusjonen fra en tidligere sniktitt fra Gamespot:

 

This initial taste of S.T.A.L.K.E.R. is enticing, mainly because it appears that GSC Game World has delivered on many of the ambitious features that were promised years ago. There's almost a palpable sense that you're not quite playing a game, but rather exploring an incredibly dynamic and dangerous world. We're excited at the prospect of adventuring and living in this world. It also doesn't hurt that the visuals have remained impressive. There was concern that the many delays would result in the game looking dated when it arrived--keep in mind that S.T.A.L.K.E.R. was supposed to be one of the first games to use DirectX 9, and now it will arrive after Microsoft releases DirectX 10. Still, the graphical detail is comparable to games such as Half-Life 2.

 

Grafikken ser definitivt litt datert ut, men jeg liker grafikken veldig godt. VietCong hadde da det kom ut en relativt datert grafikk også, men samtidig så klaffet den perfekt. Den satte en veldig god 'mood' til spillet. Man følte at man ravet rundt i tett jungel, og at man var i Vietnam.

 

Det samme går for Stalker. Det er ikke Unreal Tournament 5, men samtidig så føler man, ved hjelp av den "grå" grafikken, at man er i en totalt død sone i et dødt Russland (tro meg, jeg har vært steder i Russland hvor man ikke vil bo - som Vyborg), og det hjelper mye for å få en skikkelig 'feel' og atmosfære.

Lenke til kommentar

Var i utgangspunktet veldig positiv til Stalker, helt til det ble utsatt ørten ganger...jeg hadde egentlig ikke forventet at vi noen gang kom til å få se et ferdig produkt, men nå ser det ut til at det bare er noen uker unna...så nå er jeg både litt skeptisk og litt positiv til spillet... Jeg skal ihvertfall prøve det, så får vi heller se hva konklusjonen blir etter det, jeg tror ikke det blir en flopp, men jeg tror heller ikke det blir en hit, rett og slett fordi det kanskje er (som nevnt tidligere i tråden) litt for sært for folk flest.

Lenke til kommentar

Here a translation of the rating box from the review :

 

 

Rating

===============================================

Fun/Time factor: thrilling from the first until the last minute

Level: from intermediate to pro

(start is easy, high accessability)

available format: 4:3 5:4 16:9 16:10

copy protection: Securom

 

RATING: (they have a rating system ranging from 1 -10 -- 10 is best .. you got it )

[+ = positive; - = negative]

graphics: + spectacular light effects; - animations

=> 9/10

Sound: + (...)Soundtrack; + (...)environmental sounds; - flat weaponsounds; - only few voices

=> 8/10

Balance: + good learning curve... ; - ... which could be changed by random events

=> 8/10

Atmosphere: + coherent endtime world; + awesome horrormoments;

=> 10/10

handling: + good fps handling; - lengthy inventory management

=> 9/10

Extend: + 10 Territories for free roaming and exploration; + scores of subquests; + (...) replayability very high

=> 9/10

Leveldesign: + handmade; no buildings are similar; + multiple solutions

=> 10/10

KI: + dodges; + uses all weapons; + independent behaviour; - infrequent ki errors

=> 9/10

Weapons&extras: + weapons customizable; - low weapon varity

=> 9/10

Story: + dense story; + mystical cutscenes; - parts of the plot left in the dark

=>9/10

====> Ratin : 90

Conclusion : „The most atmospheric Shooter ever“

 

http://forum.v5g.de/showthread.php?t=7639&page=6

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...