Gå til innhold

Test: Nokia E65


Anbefalte innlegg

Begge er slider-telefoner

Begge har Symbian

 

Bare det gir jo grunnlag til sammenligning.

 

Feil, E65 er en Symbian-telefon, 6280 er en Series40-telefon. Det eneste de har likt er at de er begge i slider-utgave.

8044693[/snapback]

 

Stemmer riktignok at E65 har Symbian, og ikke 6280.

Men de har jo flere likhetstrekk. Begge har 3g, begge har 2mp kamera, begge har minnekortstøtte...

Likevel er det store forskjeller på de, og det har vel kanskje Ola Mobilbruker vanskelig for å forstå, derfor håper jeg at selgere forklarer forskjellen, og at Ola Mobilbruker kan høre på selgeren :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ifølge Nokia skal E65 ha en taletid på 3-6 timer i GSM-nettet, og mellom 2,2 og 3 timer i 3G-nettet. Vi målte taletiden i 3G-nettet til to timer og 45 minutter. Telefonen ligger fremdeles til måling for GSM-nettet, og vi vil oppdatere testen så snart tallene er klare.

 

Hvordan er dette i forhold til N73, N70 og 6630?

 

Har hatt en 6630 i godt over 2 år nå, og ønsker å erstatte den snart. E65 virker OK for min del, trenger ikke bra kamera. Batteritiden på 6630 synes jeg er helt grei for mitt bruk.

 

Og jeg ser ytelsen på Java er "medium", men hvordan er selve ytelsen på mobilen mhp. native Symbian kjøring, noen som vet CPU i denne vs. 6630? Kan jeg forvente bedre ytelse her?

Lenke til kommentar

Hei,

IT folka på kontoret vårt holder på å kjøpe inn E65 til alle og kaste ut alle fasttelefonene. Vi bruker i dag PCene mye til å ringe til utlandet med skype, er dette mulig å gjøre med e65? Den har jo wifi og muligheter for å installere tredjeparts programmer.

 

Det beste hadde kanskje vært å kjøre alle telefonen på skype og bruke mobilene kun som håndsett kanskje ved hjelp av en noe sånt som: http://accessories.skype.com/item?SID=e8c4...5&sku=USB07051C

 

Av naturlige årsaker er ikke mobilleverandøren vår så ivrig for å koble sammen mobilene og skype..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

IT folka på kontoret vårt holder på å kjøpe inn E65 til alle og kaste ut alle fasttelefonene. Vi bruker i dag PCene mye til å ringe til utlandet med skype, er dette mulig å gjøre med e65? Den har jo wifi og muligheter for å installere tredjeparts programmer.

 

Det beste hadde kanskje vært å kjøre alle telefonen på skype og bruke mobilene kun som håndsett kanskje ved hjelp av en noe sånt som: http://accessories.skype.com/item?SID=e8c4...5&sku=USB07051C

 

Av naturlige årsaker er ikke mobilleverandøren vår så ivrig for å koble sammen mobilene og skype..

8072830[/snapback]

 

Dersom du vil ha mobil med Skype, kan jeg anbefale Eten X500. Dette er riktignok en pocket PC, men den har alt jeg trenger, Skype (som virker veldig bra) GPS, FM RDS Radio, Bluetooth med støtte for stereo headset, Edge (dersom en er utenfor Wifi-sone) + alle andre fordeler med Windows Mobile 5. www.etencorp.com

 

Har forsøkt en del nye mobiltelefoner i det siste, men ingen andre kommer i nærheten.

Jeg innrømmer at jeg aldri har likt Symbian telefoner, håpløst grensesnitt med få muligheter.

Jeg vet Amobil ikke omtaler pocket PC'er, men jeg håper dere tilgir at jeg slenger inn denne likevel.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er iallefall kjempe skuffet over Amobils test.

De har ikke engang fått med seg at det ikke er et kamera vi ser foran på telefonen, men en "lyssensor"!

Altså må du snu telefonen frem og tilbake om du skal ha en videosamtale i 3G nettet. Utrolig dårlig. :no:

Burde kanskje sjekket det selv, men jeg trodde det var et kamera foran, men det er det ikke. Bare på baksiden. 3g samtaler er altså en vits! :ermm:

 

Jeg hadde tidligere en Samsung D830, hvor Amobil så fint påpekte hvor dårlig batteriet var. Denne mobilen har et enda dårligere batteri, noe Amobil ikke sier et pip om. Forkjærligheten for Nokia merkes godt, for å si det sånn.

 

Treeeeg, og atter treeg, men amobil vektlegger jo Java ytelse langt over det. O store JAVA, hvem spiller egentlig spill på mobilen? (ja at vet denne ikke har spill)

 

Nei heretter gjør man opp sine meninger selv, og sjekker mobiltester på mer seriøse sider.

Endret av AmonRa
Lenke til kommentar

Jeg byttet i dag fra SE K750I og her er mine erfaringer:

 

Kamera: Dårlig i forhold til SE K750I, men dette er ikke en viktig faktor for meg.. (jeg har jo 8 mp kamera med skikkelig linse!!).

 

MP3: Har ikke testet, men dette er ikke viktig for meg (Jeg har jo creative zen v plus). Dog et lite trekk her, selv om jeg ikke har testet, pga. man ikke kan koble til mini r-jack uten adapter.

 

Byggkvalitet: Pluss fremfor k750i, ingen joystick på Nokia E65, god byggkvalitet på nokiaen.

 

Feeling i telefonen: Raske menyer, rask telefon, oversiktlige menyer. Genialt med "skrivebord"!

 

Finesser: Det er jo mulighet for å koble til gps, noe jeg aldri kommer til å gjøre. Ellers, ser jeg at kalender++ er MYE bedre enn på Sony Ericsson k750i. Det er også mange andre applikasjoner, som PDF+++. Mobilen støtter også veldig liten font, som gjør at man får sett mye informasjon på skjermen på en gang!

 

Jeg har jo bare brukt mobilen i timer, men min oppsummering:

Mobilen er ikke egnet som kameraerstatter, men det er heller ei noen andre mobiltelefoner om du spør meg. Denne er dårligere enn K750i til å ta bilder, men den er ellers en teknisk overlegen telefon. Den er også mye penere, samt man slipper en "buggy" joystick (devilstick?).

 

Jeg hadde tenkt å kjøpe meg SE igjen, men fant ut at å kjøpe en SE uten abbonnement ble "for dyrt", ble lett 2500-3000kr for å kjøpe meg en w610i!! Og den har ikke noe særlig mer funksjoner enn min gamle k750i, som jeg betalte over 3000kr for, uten abb/binding.

 

Men ja.. Jeg gikk rundt i alle butikker, gikk til slutt til elkjøp og fant denne her sponset med telenor for 1000kr. Den skulle angivelig være operatørlåst, men den var åpenbart ikke det! Så jeg bare slengte inn chesskortet mitt!

 

Så den koster altså 1000kr + 129 x 12 mnd, for meg..

Men jeg kjøpte også litt andre ting, samt forsikring++.. Men i teorien kunne jeg da fått denne telefonen for 2500kr, som da er mindre enn man må gi for en w610i uten binding og uten operatørlås!! Det sier jo LITT! Derfor mener jeg man kan sammenligne denne mot w610i/w800i, som i praksis er samme som k750i, bare små endringer.

 

anyhow, jeg er STORFORNØYD med mitt kjøp!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er ikke alt for imponert av Amobil sine tester. Andre tester har reagert på at denne telefonen har dårlig batterikapasitet mens denne testen nevner det knapt og ikke som en vurderingsfaktor. Det er ikke mye mobilt med en mobil som stadig vekk må lades. Jeg anbefaler Amobil å ta med brukstid som faktor ved vurdering av mobiltelefoner. Burde vært selvsagt, men tydeligvis ikke.

 

John

Lenke til kommentar
Jeg er ikke alt for imponert av Amobil sine tester. Andre tester har reagert på at denne telefonen har dårlig batterikapasitet mens denne testen nevner det knapt og ikke som en vurderingsfaktor. Det er ikke mye mobilt med en mobil som stadig vekk må lades. Jeg anbefaler Amobil å ta med brukstid som faktor ved vurdering av mobiltelefoner. Burde vært selvsagt, men tydeligvis ikke.

 

John

9075977[/snapback]

Min har bra batteri.

 

Reiste vekk nå i helgen og ladet mobilen før avreise.

Har ringt en del, samt hatt mobilen på fra fredag ettermiddag til nå.

 

Den har sunket 1 nivå på batteriet.

Tviler ikke på jeg vil klare hele standbytiden som er oppgitt av nokia.

 

ps. det forutsetter selvsagt at man slår av bluetooth og wlan og ikke lar slikt idle.

Det er jo velkjent at slikt selvsagt sluker batteri og alle batteritider fra alle mobilprodusenter er selvsagt oppgitt uten slike ting aktivert.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...