Gå til innhold

hvem opteron til oc


amdorintel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Det har ingen hensikt for deg å bytte til opteron!!

 

Ut i fra signaturen din vil du ikke hente noe på å oppgradere til Opteron.

 

Du har ingen garanti for at du klarer mer en 3 Ghz med en Opteron...forutsatt at du har god ram som nevnt over.

Jeg trenger selv Ram på 500mhz eller mer for å få en stabil clock på over 3Ghz.

 

Skal du opleve noen ytelsesforandring må du gå over på Core 2 til intel!!!

Lenke til kommentar
Hei

 

Det har ingen hensikt for deg å bytte til opteron!!

 

Ut i fra signaturen din vil du ikke hente noe på å oppgradere til Opteron.

8014188[/snapback]

 

Sjekka ikke siggen din nei, er ikke noe vits for deg å bytte til opteron. Gjør heller som maggri sier, eller vent til K10 kommer (de nye AMD prosessorene), det ville ihvertfall jeg gjort.

Lenke til kommentar
hva kjører du super pi på på runt 2700mhz da?jeg får bare 32 på 1m

8014261[/snapback]

 

Jeg vil også påstå at du heller må over på core 2 om du vil merke forskjell, en E6600 klarer til sammenlikning superpi 1M på 17 sek, i motsetning til dine 32. Dette er når den kjører standard klokk, og klokker du en E6600 er det ikke somregel ikke noe problem å få den under 15 sek.

Lenke til kommentar
hva kjører du super pi på på runt 2700mhz da?jeg får bare 32 på 1m

8014261[/snapback]

 

Jeg vil også påstå at du heller må over på core 2 om du vil merke forskjell, en E6600 klarer til sammenlikning superpi 1M på 17 sek, i motsetning til dine 32. Dette er når den kjører standard klokk, og klokker du en E6600 er det ikke somregel ikke noe problem å få den under 15 sek.

8014882[/snapback]

 

Superpi tjener fett på Intels teknologi, og i nyttige applikasjoner er ikke forskjellen I NÆRHETEN av å være så stor. En X2 på 2750 MHz tilsvarer val en uklokket e6400 (ca.).

 

Superpi er fullstendig uvesentlig om man skal bruke en PC til andre ting enn å regne pi-verdier.

 

Får du tak i en god stepping 165/170 brukt (og selger den du har nå) kan det være en billig oppgradering, tipper du vil få 3 GHz på de fleste av steppingene som er anerkjent som gode, med vannkjøling seff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...