Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Audi A6, Mercedes E-klasse etc..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil jo ikke påstå det er veldig mye for en firehjulsdrevet bil med 150 (er det vel) hester, eller?

8090695[/snapback]

Nesj, det er ikke ille.

 

1.8 Turbo i A6 yter 150 hester ja. I A4 yter de tidlige utgavene 150 hk, deretter ble det mest vanlig med 163 hk, og det finnes en A4 sportsutgave med 190 hk. 163 hk-utgaven av 1.8T finnes vel i 99 % av A4'ene som selges.

 

Min A4 yter over 100 Nm mer, og 40 hk mer enn originalt da (chippet), og bruker likevel anstendige 0,78 mila - noe jeg er fornøyd med. Hadde jeg villet spare drivstoff hadde jeg kjøpt diesel. :p

Lenke til kommentar

over til topic :!:

 

Jeg har ingen erfaring med noen av de bilene, men den nyeste A6'en er jo helt super! :dribble:

 

Men etter hva jeg skjønner så skal trådstarter ha en luksus-/statusbil til 140.000. Statusbil til 140.000 så får du nok ikke så mye for penga vil jeg tru :hmm:. Går du litt utenom "statusmerkene/-bilene" så trur jeg kanskje du kan få nyere biler til den prisen. Vi snakker jo om biler som er 8-10+ år gamle her.

 

Sjekk opp Opel, Peugeot, Citroen, Saab og Scodas "toppmodeller" som er 3-7 år gamle.

Lenke til kommentar
Men etter hva jeg skjønner så skal trådstarter ha en luksus-/statusbil til 140.000. Statusbil til 140.000 så får du nok ikke så mye for penga vil jeg tru :hmm:. Går du litt utenom "statusmerkene/-bilene" så trur jeg kanskje du kan få nyere biler til den prisen. Vi snakker jo om biler som er 8-10+ år gamle her.

 

Sjekk opp Opel, Peugeot, Citroen, Saab og Scodas "toppmodeller" som er 3-7 år gamle.

8091974[/snapback]

Man får jo ca. samme utstyr på en 8 år gammel BMW/Audi/Mercedes som på en 3-4 år gammel bil av annet merke.. I tillegg er tysk bil mest interessant av diverse andre grunner også.

 

Utvalget av 7-9 år gamle Audi/BMW/Mercedes er dessuten ganske godt hvis man tør gå opp litt på kilometerstand, så det står egentlig mest på å gidde å dra til Oslo der det er best utvalg.

Lenke til kommentar
Man får jo ca. samme utstyr på en 8 år gammel BMW/Audi/Mercedes som på en 3-4 år gammel bil av annet merke.. I tillegg er tysk bil mest interessant av diverse andre grunner også.

 

Utvalget av 7-9 år gamle Audi/BMW/Mercedes er dessuten ganske godt hvis man tør gå opp litt på kilometerstand, så det står egentlig mest på å gidde å dra til Oslo der det er best utvalg.

8093105[/snapback]

Min mening også. Heller tatt en 7 år gammel Audi enn en 2 år gammel japse, f.eks. ;)

 

Ville evt. tatt en titt på Saab 9-5 om jeg skulle utenfor Tyskland... Der har man også galvanisert karosseri og som regel mye utstyr + 2.0T-motoren som er genial. Chip til 8-9000 kr og man har en bil med 220 hester og flott moment. :) Automat har 80 % av 9-5'ene også. Generelt mye for pengene...

Lenke til kommentar
Nå har jo Audi kommet med nye registerreimer da, som aldri skal skiftes.

har så vidt hørt om disse, men hva med løpehjul og vannpumpe? disse blir jo slarkete og må skiftes

8092831[/snapback]

Aner ikke mye om dette jeg. Men vet at også nye Citröen C5 kommer med evigvarende registerreimer som aldri skal skiftes. Så dette er tydeligvis en ny trend for flere bilmerker. Og jeg hilser den mer enn velkommen. ;)

 

(Foreløpig er det vel ekstrautstyr på Audi i hvert fall, så håper nybileiere tar seg råd til dette... problemet oppstår jo egentlig ikke før neste eier sannsynligvis, hehe...)

Lenke til kommentar

Citroen har det på noen av de nye dieselmotorene.

 

Så lenge bilen er holdt godt og er tight og fin så trenger du ikke å se på kilometerstanden, jeg kunne godt ha kjøpt en bil som har gått 300.000 dersom den er tight og fin og er godt holdt.

 

Har kjørt masse saab 9-5 selv, stasjonsvogn med 2.0T, fin og behaglig bil, lavt støy og kvikk nok. Men den er ikke av de billigste den heller.

Lenke til kommentar
Det ble visst en MB C180T 2000-modell. Ser ut til å fungere veldig bra, men kanskje litt tung på rattet. Bilen har iallfall alt av ønsket sikkerhetsutstyr (ESP, sideairbager etc.), så tror den er midt i blinken  :)

8131648[/snapback]

Ville ikke hatt bakhjulsdrift og Merce jeg, men må jo si GRATULERER! ;)

 

Alltid en lettelse å ha bilen i boks, hehe... Sikkerhet er jo også viktig. ;)

Lenke til kommentar
Ville ikke hatt bakhjulsdrift og Merce jeg, men må jo si GRATULERER! ;)

 

Alltid en lettelse å ha bilen i boks, hehe... Sikkerhet er jo også viktig. ;)

8132046[/snapback]

Det er jo mindre som kan gå i stykker med bakhjulsdrift da. Og så sant man ikke skal kjøre på marginer, så tror jeg ikke det har så mye å si..

 

Veldig greit å ha det i boks iallfall :) Alltid litt stress med leting og slikt. Men godt mulig det blir Audi eller BMW nestegang. Får se hvor bra den funger over tid.

Lenke til kommentar

Hei,

 

voluz, jeg har et spørsmål...

 

Jeg har tenkt å kjøpe A6, 1,8 T og en som er kjørt en del også, nærmer seg 300 000km....

 

Tror du motoren holder seg bra videre til 4-500 000km, hvis jeg overhaler den en gang?

Andre ting som kan gå til helvete? :p

Lenke til kommentar
Hei,

 

voluz, jeg har et spørsmål...

 

Jeg har tenkt å kjøpe A6, 1,8 T og en som er kjørt en del også, nærmer seg 300 000km....

 

Tror du motoren holder seg bra videre til 4-500 000km, hvis jeg overhaler den en gang?

Andre ting som kan gå til helvete? :p

8164550[/snapback]

Du kaller deg A4 og skal kjøpe A6? :D

 

Må ærlig innrømme at jeg ikke er noen mekaniker, da er det andre her som har uendelig mye mer peiling enn meg. ;) Men 300 000 km er jo et stykke da? Hvor gammel er bilen da? 96-97-modell? Gått rundt 30 000 km i året da noe som er et stykke over snittet. ;) Men om bilen er bra tatt vare på og vært på alle servicer så...

 

Og en overhaling hjelper jo alltid. ;) Tipper bilen kan gå et godt stykke til ja, skjønt det kommer an på hvordan den er tatt vare på. ;) Kanskje noen andre kan gi deg et litt mer mekanisk svar...? :whistle:

Lenke til kommentar
Hei,

 

voluz, jeg har et spørsmål...

 

Jeg har tenkt å kjøpe A6, 1,8 T og en som er kjørt en del også, nærmer seg 300 000km....

 

Tror du motoren holder seg bra videre til 4-500 000km, hvis jeg overhaler den en gang?

Andre ting som kan gå til helvete? :p

8164550[/snapback]

Du kaller deg A4 og skal kjøpe A6? :D

 

Må ærlig innrømme at jeg ikke er noen mekaniker, da er det andre her som har uendelig mye mer peiling enn meg. ;) Men 300 000 km er jo et stykke da? Hvor gammel er bilen da? 96-97-modell? Gått rundt 30 000 km i året da noe som er et stykke over snittet. ;) Men om bilen er bra tatt vare på og vært på alle servicer så...

 

Og en overhaling hjelper jo alltid. ;) Tipper bilen kan gå et godt stykke til ja, skjønt det kommer an på hvordan den er tatt vare på. ;) Kanskje noen andre kan gi deg et litt mer mekanisk svar...? :whistle:

8165778[/snapback]

 

Må jo gå opp fra A4 til A6 nå, så jeg kan gå opp til A8 en dag også :D :!:

 

Det er 98 modell med servicehefte og manuell gir...

 

Men når vår Toyota Carina E fra 92 er kjørt over 430 000KM så burde Audi klare noe åsså? :!: (er diesel den Toyota'n da)

Lenke til kommentar
Må jo gå opp fra A4 til A6 nå, så jeg kan gå opp til A8 en dag også  :D  :!:

 

Det er 98 modell med servicehefte og manuell gir...

 

Men når vår Toyota Carina E fra 92 er kjørt over 430 000KM så burde Audi klare noe åsså?  :!:  (er diesel den Toyota'n da)

8166338[/snapback]

At den har servicehefte og manuelt gir hjelper på ja. En automat som hadde gått 300 000 km ville jeg vært skeptisk til å kjøpe... Automat går til helv** før eller senere, og da koster det en 70-120 000 kr å skifte. :p

 

At en Toyota har gått 430 000 km er ikke nødvendigvis det beste sammenlikningsgrunnlaget. Audi har en langt større opplevd kvalitet enn Toyota, men den reelle kvaliteten som en Toyota kan by på er det vel få som kan konkurrere mot... ;)

 

Den beste bilen hadde visstnok vært med tysk stål og design, men med japansk teknologi/holdbarhet påstås det. :p

Lenke til kommentar
Audi A6 med Toyota's understell og 2,2 D-4D 177HK Motor  :!:

8170495[/snapback]

 

Da tror jeg heller jeg heller en Lexus is 220d hadde vært bedre. Samme motor 177 hk d-cat, antakelig bedre kvalitet og drift på de riktige hjulene, de som står i bakenden av bilen. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...