Gå til innhold

TES: Forslag til ultimat gear i oblivion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk et nytt favoritt-sverd i går; Deadric Claymore. :)

 

Har alltid synes claymores så helt überkule ut men de var nesten umulig å bruke effektivt på lavt level så jeg sluttet å bruke dem. Jeg har vasset i claymores fra loot men frem til i går har jeg stort sett solgt dem men i går tenkte jeg at jeg skulle prøve en igjen. Nå som jeg har brukbar blade-skill og høy strength så blir de plutselig svært effektive. Base damage er nesten samme som umbra og så lenge du bare har en fiende så rekker de faktisk ikke å blokkere slagene dine en gang før de ligger der.

 

Lurer på om ikke jeg skal bruke en sigil stone for å få en 25pts fire damage på den i tillegg... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6
eg var inne i hula for nåken dagar sidan og møtte umbra løpte ut og svømte til imperial city med umbra på slep...etter å ha rista meg av ho så gjekk eg tilbake til alveruina men der var ho ikkje..

8101028[/snapback]

 

Hun har sikkert ikke rukket å komme seg tilbake. Prøv å vente litt.

 

tok ho:) hehehehehehhe

takk for hjelpa

8101447[/snapback]

 

Grattis! Hvordan gjorde du det?

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Du får din første i Mages Guild, men du kan kjøpe i butikker, f.eks. Rindir's Staffs i Empire City. Du kan også få det i noen quests.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk endelig testet mitt "über-gear" i kamp, slo meg løs inne på arcane university og 100% resist magic + 66% reflect damage er ganske slemt. Likene dynget seg opp :D

 

På tross av 20+ døde ble ikke bounty høyere enn 4000, rare greier. Betalte Armand Christophe 2000 og var home free. :)

 

Enda en liten rar detalj, noe av det første som skjedde da jeg jeg gikk til angrep på en mage var at jeg ble kastet ut av mages guild og mistet dermed nøkkelen til arcane university. Da kom jeg ikke ut av borggården til arcane university siden alle dører ut derfra krever nøkkel. Hvis jeg brukte fasttravel så kom jeg meg ut...må teste om jeg kan slippe nøkkelen til arcane university på bakken *før* den blir inndratt...

Lenke til kommentar
På tross av 20+ døde ble ikke bounty høyere enn 4000, rare greier. Betalte Armand Christophe 2000 og var home free. :)

8210320[/snapback]

Med 66 % Reflect Damage tok vel de fleste seg av seg selv, tenker jeg. ;)

 

må teste om jeg kan slippe nøkkelen til arcane university på bakken *før* den blir inndratt...

8210320[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at slike ting er quest items, altså kan du ikke kvitte deg med dem.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Rase: Breton

 

1: Necklace of Axes (/Swords) -- Reflect Damage 33%

2: Ring of the Iron Fist -- Reflect Damage 33%

3: Mundane Ring -- Resist Magic 50%, Reflect Spell 35%

 

4: Escutcheon of Chorrol (Må skaffes ved level 25+) -- Reflect Damage 35%

 

Ellers:

 

5: Støvler og hansker: 50% resist disease hver, fra sigil stones (Må skaffes ved level 18+)

6: Hjelm: Detect life 180 feet, fra 1 Sigil Stone (Må skaffes ved level 18+).

7: Rustning: Fire Shield 25% fra sigil stone (Må skaffes ved level 18+)

8: Lårbeskyttere: +50 magicka fra sigil stone (Må skaffes ved level 18+)

 

Alternativt:

5: Chameleon 20% -- Grand Soul Gem (Krever 50 i illusion)

6: Chameleon 20% -- Grand Soul Gem (Krever 50 i illusion)

7: Chameleon 30% -- fra Sigil Stone (Må skaffes ved level 18+)

8: Chameleon 30% -- fra Sigil Stone (Må skaffes ved level 18+)

 

Du får:

 

-Reflect damage 101%; Mer enn nok til å overleve hundre tusen angrep fra de størst beistene.

I tillegg så dør de av skadene de pådrar seg av å denge deg.

-Armor Rating 85; Mer enn nok til å sikre deg mot vesener som forstår at de *må* bruke buen for å skade deg; eller dø.

-Med riktig rase (Breton) så har du også 100% resistance to magic.

-Immunitet mot sykdom

 

Alternativt:

100% chameleon gir permanent usynlighet...

 

Med andre ord:

Du er usårbar mot alle andre enn bueskyttere...

Og med det alternative utstyret -- uovervinnelig siden ingen *kan* skyte på deg...

 

(Hva tenkte Bethesda på? Både 100% chameleon OG 100% reflect damage *lett* tilgjengelig???)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...