Gå til innhold

TES: Forslag til ultimat gear i oblivion


Anbefalte innlegg

Den enkleste måten å bli uovervinnelig på i oblivion er å få seg et sett med 100% kamelon men siden det føles som juks har jeg prøvd å komponere et antrekk for en überkarakter. Målet er selvsagt å være immun mot det meste.

 

Ring of vitality, 100% resistance mot poison, paralyze og disease

Mundane Ring, 50% magic resist, 35% reflect spell

Necklace of swords, 33% reflect damage, fortify blade 25pts.

 

Canopy helmet, resist magic 13%

Elven gauntlets, 20% resist magic fra sigil stone

Elven boots, 20% resist magic fra sigil stone

 

Elven cuirass, 25% fire shield fra sigil stone

Elven greaves, 25% shock shield fra sigil stone

Elven shield, 25% frost shield fra sigil stone.

 

 

Tilsammen gir dette:

100% resist mot poison, paralyze og disease

103% resist magic

Armour rating på 85

35% reflect spell

33% reflect damage.

 

 

Da ender jeg opp med 15% sårbarhet for vanlige angrep og må ellers passe meg for feller, ras, store høyder og lange opphold under vann.

 

Er det andre former for angrep jeg har glemt? Forslag til forbedringer evt. andre antrekk?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha "sære" items kan du jo bytte ut hjelmen med "ayleid crown of lindai", den har 35% resist magic noe som frigjør et bit av rustningen til andre enchants.

 

 

Umbra duger, det er mange andre kule sverd å få tak i også men umbra har en fantastisk høy base damage. Leste at base damage faktisk øker ytterligere når du er tom for charge, har ikke fått testet det ennå men hvis det stemmer finnes det svært få som står etter et vellykket sneak attack. :D

 

Et helt standard deadric longsword med 25pts elemental damage fra en sigil stone er også fint, hvis jeg bare finner et daedric longsword da. Jeg har funnet absolutt *alt* annet av daedric men ikke longsword :(

 

 

Også fant jeg endelig bonus sonen i random oblivion world 2, der lå blan annet Hatreds Heart, en daedric mace med 35pts fire damage og 30(?)pts drain speed. Brukte den på en flokk med goblins, drain speed gjorde at de sto stille hele gjengen. "Se på meg alle sammen, jeg har en hule full av goblin statuer" :D

 

 

Apothesis er også kul, en staff med 33pts fire/frost/shock damage, hvis du i tillegg "varmer opp" offeret ditt med et 100% weakness to magic/fire/frost/shock tar du *nesten* alt på et skudd...

Lenke til kommentar

ehm....korleis tar man ho? er jo heilt umulig...ho taper jo ikkje liv eingong...er i level 13, har sinweaver eller ka den heiter og bruker Dark Brotherhood klærna...har på meg ringer osv slik at eg vert bedre i block og blade, men det har jo ingen effekt på ho.... :cry:

Lenke til kommentar

Det er en hel haug med tips for å ta henne. Men det er meningen hun skal være vanskelig, level 13 holder ikke hvis du skal ha en fair fight. ;)

 

Jeg kan si hvordan jeg tok henne.

 

Angrip henne, løp som fanden tilbake igjen til nesten begynnelsen av ruinene der hvor det er de fallefellene, lur henne bort på en slik en, og se på at hun faller ned på piggene. Hun tåler to-tre slike fall, men da snakker vi rett på piggene. Hvis hun faller helt i kanten av fellen treffer hun ikke piggene.

 

Lenke til kommentar

to-tre ganger? men den e fin...skal teste det ut seinare i kveld..;) bleier å løpe til vaktene i imperial city eg...men eg blir jo tatt for at eg angrip ho heile tida...men er ikkje rustingen hennar den beste på spelet eller?

 

EDIT: men ossn skal eg klare å få henne ut på piggene då? eg må jo og ut på den greia og då...osv..:p

Endret av vinokourov1
Lenke til kommentar
EDIT: men ossn skal eg klare å få henne ut på piggene då? eg må jo og ut på den greia og då...osv..:p

8077299[/snapback]

Bare å prøve seg fram.

 

Etter den kommer opp igjen er det alltid litt forsinkelse før den går ned igjen. Jeg pleide å bruke skjoldet mitt for å blokkere henne midt på, og deretter hoppe vekk, bare for å se henne falle rett ned midt på piggene.

 

Angående armoren hennes, så er den ikke så bra i lav level, da får du bare en slags Orcish Armor. I høyere level får du den ordentlige Ebony Armor. Sverdet, på den annen side, er det beste i hele spillet i ikke-magisk skade.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
kor finner man Ring of vitality, 100% resistance mot poison, paralyze og disease??

 

EDIT: og UMBRA sverdet :dribble:

8074922[/snapback]

Den ringen er sikkert bare random loot, men Umbra finner du i Vindasel.

8076195[/snapback]

Ring of vitality er i utgangspunktet random men noen steder er den mindre random enn andre...

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når du kommer til temple of the ancestor moths i forbindelse med et thieves guild quest er dette en av ringene en av vaktene der har på høy level
Lenke til kommentar
ehm....korleis tar man ho? er jo heilt umulig...ho taper jo ikkje liv eingong...er i level 13, har sinweaver eller ka den heiter og bruker Dark Brotherhood klærna...har på meg ringer osv slik at eg vert bedre i block og blade, men det har jo ingen effekt på ho.... :cry:

8077080[/snapback]

Snakker vi om OOO-mod'en? Veldig lett å ta men tidkrevende. Et sted hu ikke når + Apothesis-staff'en + en bråte med gems så har du umbra'en. Kan tenke meg hu har nærmere 20000hp, sånn mtp hvor mange salver med Apothesis hu fikk smake. Ikke blir det bedre siden hu healer seg selv hele tiden.

Lenke til kommentar

Hun er tøff ja, jeg prøvde å løpe fra henne på vannet med jesus-støvler men hun svømte nesten like fort som jeg løp...Planen min om å løpe baklengs på vannet mens jeg slo henne ihjel trynte skikkelig for å si det sånn. Jeg fikk i det minste nok forsprang til at jeg fikk fisket fram min mages staff med 80pts shock damage, skulle ikke *så* mange treffere til før hun stupte. :)

Lenke til kommentar
Hun er tøff ja, jeg prøvde å løpe fra henne på vannet med jesus-støvler men hun svømte nesten like fort som jeg løp...Planen min om å løpe baklengs på vannet mens jeg slo henne ihjel trynte skikkelig for å si det sånn. Jeg fikk i det minste nok forsprang til at jeg fikk fisket fram min mages staff med 80pts shock damage, skulle ikke *så* mange treffere til før hun stupte. :)

8088761[/snapback]

Evt. hoppe på en av de søylene like ved der hun holder til. Dakals jenta når ikke opp :\

 

Gah.. har til gjengjeld å finne grønne glass boots. Komplett grønt glass-sett nå foruten boots og hjelm, men foretrekker Gray Cowl of Nocturnal (12% shield og viktigst av alt; man ser fiender gjennom vegger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...