Gå til innhold

Canon EOS 1D MKIII lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om jeg er dårlig til å lese mellom linjene, eller om det virkelig stemmer at mange her er så fascinert av lyden dette kameraet lager at det havner øverst på ønskelista pga dette?

Jeg har vanskelig for å ta det alvorlig, men så er det ingen tegn som tyder på at det er skrevet som en fleip? Men jeg har altså vanskelig for å ta det alvorlig at folk kjøper kamera basert på lydene det lager..

Mitt drømmekamera er forøvrig så lydløst som mulig..

Lenke til kommentar

Tror nok de fleste her har såpass vett at lyden kommer langt ned på lista. Moro er det likevel.

 

Dette er neppe kameraet for meg, men fy flate, det er fantastisk til sitt bruk. Den første som klager på at dette ikke er raskt nok skal få ørefik, buksevann og en kake i trynet, samt muligens et videokamera i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg tok nettopp en liten kikk på denne videoen for å se/høre hvordan denne fantastiske lyden høres ut, og jeg må si at jeg ville kvidd meg veldig for å bruke et kamera som til de grader ligner på lyden av et treskeverk, gammel symaskin el.l. i alle omgivelser med folk eller dyr. Du er i hvertfall garantert å få full oppmerksomhet veldig raskt når treskeverket setter i gang, så da vil i hvertfall alle se mot kameraet når "bildet" blir tatt.

Lenke til kommentar
Jeg tok nettopp en liten kikk på denne videoen for å se/høre hvordan denne fantastiske lyden høres ut, og jeg må si at jeg ville kvidd meg veldig for å bruke et kamera som til de grader ligner på lyden av et treskeverk, gammel symaskin el.l. i alle omgivelser med folk eller dyr. Du er i hvertfall garantert å få full oppmerksomhet veldig raskt når treskeverket setter i gang, så da vil i hvertfall alle se mot kameraet når "bildet" blir tatt.

8013049[/snapback]

 

En får bytte om til 'stealth mode' da ;)

Det (silent mode) er forøvrig en funksonalitet som jeg er sikker på mange vil sette stor pris på.

Lenke til kommentar
Jeg tok nettopp en liten kikk på denne videoen for å se/høre hvordan denne fantastiske lyden høres ut, og jeg må si at jeg ville kvidd meg veldig for å bruke et kamera som til de grader ligner på lyden av et treskeverk, gammel symaskin el.l. i alle omgivelser med folk eller dyr. Du er i hvertfall garantert å få full oppmerksomhet veldig raskt når treskeverket setter i gang, så da vil i hvertfall alle se mot kameraet når "bildet" blir tatt.

8013049[/snapback]

 

du må ikkje ta 10 bilder i sekundet sjølv om du kan veit du...

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg er dårlig til å lese mellom linjene, eller om det virkelig stemmer at mange her er så fascinert av lyden dette kameraet lager at det havner øverst på ønskelista pga dette?

Jeg har vanskelig for å ta det alvorlig, men så er det ingen tegn som tyder på at det er skrevet som en fleip? Men jeg har altså vanskelig for å ta det alvorlig at folk kjøper kamera basert på lydene det lager..

Mitt drømmekamera er forøvrig så lydløst som mulig..

8013031[/snapback]

 

Lyden på videoen gjør det lettere å begripe hvor utrolig raskt 10 fps egentlig er. Det er vel dette som gir mange (inkludert meg selv) gåsehud og andre fysiologiske tegn på oppspilthet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøvde MKIII på kurs med canon i regi av jobben i dag, men blitzen og den nye 16-35 var ikke med.

 

Fikk prøvd kjapt å skyte 10 fps med 35 f1.4L, og det var rimelig sjukt..

 

Prøvde kjapt å skifte minnekort fra mitt 400D over i MKIII'et, men ble stoppet av en canonfyr, så jeg har ikke fått bildekvalitet i øyesyn.

 

Forøvrig kunne samme fyr rapportere at det neppe slippes nye modeller på messen 8-13, men etter alt å dømme endel modeller til sommeren, og enda flere til høsten.

 

(Canon er som kjent svært hemmelighetsfulle)

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
He,he, da blir det mange skuffede mennesker på dpreview.com.

8101760[/snapback]

 

Heh, mange skuffede mennesker overalt.

 

Jeg prøvde seff å tyne ham litt om fullformat-spekulasjonene som florerer på dpreview, (og forsåvidt også inne i hodet mitt) men han lovet ingenting.

 

Hadde vært fint med et værbestandig fullformathus i 15k-klassen. :innocent:

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

Canon Norge vet svært lite om hva slags modeller Canon kommer med, så de har vel i bunn og grunn ikke noe de skulle ha sagt.

1D MK3 fikk de vite om klokka 5 om morgenen den dagen den ble sluppet f.eks. Det var på samme tid som den ble lagt ut på nettsidene til Canon i USA og da visste også alle om den.

Lenke til kommentar
For en lyd! Nikon må da svare på denna! :ermm:

For dere som har forelsket dere sånn il yden - her er en enda finere lyd som dere kan legge inn som ringelyd (eller kameralyd?) på mobilen mens dere venter ;) Det er kanskje bare 7fps, så dere syns kanskje det blir for tamt? Men den bråker ihvertfall et lite hakk mer enn Canons, og det må da være flott? ;)

MACHINE1.WAV

Lenke til kommentar
The SPEED of 1DMark III is EXACTLY the same as the best and famous Russian submachine gun "AK-47" - 10f/sec=600/min, as AK-47 have: 600 bulets/min..

 

and more: 30RAW files per session is the same as magazine chamber of "AK-47" - 30 bullets...

 

...and even more: calibre of AK-47 is 7.62 - close to pixel size of 1DMark III - 7.2 .. and this 7.62 calibre is the same as old russian rifle which was named as "trehlineinaya" what means iin English as "trilinear" as Mark III :)

:ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...