Gå til innhold

Hjelp ved valg av lydkort (produksjon)


Anbefalte innlegg

Hei har da klart å utvikle meg såpass at det integrerte lydkortet ikke lenger henger med i produksjonen,

 

Cpuen ligger konstant på 100 omtrent....

 

så trenger gode tips til ett godt lydkort spesielt til produksjon med ganske lav latency.

 

Trenger egentlig ingen annen in enhet enn til mikrofon... (bruker piano roll :p )

 

Har sett litt på M-Audio Audiophile 2496 er dette ett godt valg? noe bedre jeg kan velge? Har satt begrensing på penge bruken ved 1000kr

 

Takker for alle tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis 1000-lappen er din grense, er M-audio 2496 et bra valg. Du får bra lyd, gjennomprøvde drivere og lav latency med ASIO-drivere. Ingen preamp riktignok, men det kan du kjøpe ved siden av - de billigste koster ca 600kr. Det billigste kortet med preamp uten phantommating (virker bare med dynamiske mikrofoner) jeg kan finne er E-MU 0202 USB som koster 1300kr.

Lenke til kommentar
Vurder Onkyo SE-150PCI. Geekstuff4u.com selger det billigst vil jeg tro. Ellers mono.no med SE-90PCI.

7981161[/snapback]

 

Jeg ville ikke anbefale et lydkort uten ASIO-drivere (som Onkyo ikke har) hvis han spør etter lav latency.

Selvfølgelig går det an å sette in asio4all, men det er bedre med native ASIO-støtte.

Værre er det også at det ikke går an å ta opp lyd med Onkyo, det er kun for avspilling. Da vil det ikke være mulig å koble til en preamp eller noen ting av lyd som skal inn.

Lenke til kommentar

da er nok ikke onkyo noen mulighet... Burde kanskje spesifisert at det bør være asio-støtte.

Å at det ikke går ann å ta opp lyd med den heller utelukker den helt totalt :p

 

tror egentlig jeg går for M-Audio Audiophile 2496 hvis ingen har noen god begrunnelse for hvorfor jeg burde velge et annet i stedet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...