Gå til innhold

Ødlagt skjerm på x820 og vanskelig space world


Anbefalte innlegg

Venninna mi kjøpte ein samsung x820 på space world som gjekk sundt etter tre veker.

 

Problem:

Skjermen er "føkka", det ser ut som det er komt eit veldig kraftigt trykk på den. Men det var ingen yttre skadar på den, så ho utelukke nestan heilt menneskelig feil.

 

Då trudde ho jo at saken var grei, at space world ville ta den inn og reparera / gi ny.

 

Men:

Då ho gjekk ned til space world fekk ho bare høyra at dette kunne dei ikkje garantera at dette var ein garantisak, det var faktisk ganske usannsynlig at det var garantisak.

 

Dei gav ho så to alternativ, entan senda den til samsung for sjekk, men det ville kosta xxxx kr å få den tilbake utan reperasjon og xxxx kr for å reparera den om det ikkje var garanti.

 

ELLER

 

ho kunne gi den til space worlds "partner" som sjekka telefonen for 250kr, og om det viste seg at det var garanti ville dei dekka det.

 

Venninna mi er jo litt grønn på slikt, så ho blei jo veldig forvirra når selgar var veldig negativ til om dette lot seg fikast, og at det fantes fleire vegar til målet (reperasjonen).

 

Og lånetelefon kunne ho ikkje få, ho hadde jo ikkje telenor eller netcom. Det var bare ein lånetelefon som ikkje var låst der, og den var utlånt på ubestemt tid. Men ho kunne komma tilbake ein dag for å sjå om den var der.

Endret av The_Creator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke problemet her.

 

Spaceworld sender den inn for henne. Viser det seg at det er en klem- eller slagskade får hun et prisoverslag. Hun kan da velge mellom:

- Godta prisoverslaget, og få den reparert

- Få mobilen ureparert tilbake mot å betale for den jobben som har blitt gjort.

- Be verkstedet kassere den uten kostnad

 

Eller så dekkes det av garantien.

 

Såvidt jeg vet er denne fremgangsmåten helt lik i de fleste butikker.

Lenke til kommentar
Ja, det fullt mulig å knuse en skjerm uten ytre skader.

8007682[/snapback]

Det er i så fall ekstremt sjelden.

Jeg har aldri vært borti noen som har fått dekt et knust display på garanti eller reklamasjon.

 

Jeg har også sett en sak som ble tatt helt til FTU. Skjermen hadde sprukket kun få uker etter kjøp. Det kunne hverken bevises eller motbevises om det var ytre påvirking. Kunden hevdet det måtte være en iboende svakhet i produktet. Kunden fikk ikke medhold.

Endret av gorkn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...