Gå til innhold

hva er det morsomste noen har sagt i en skoletime?


Nixax

Anbefalte innlegg

Det var dagen før en lengre streikeperiode. I den forbindelsen gikk alle lærerne på ungdomsskolen rundt med en T-Skjorte der det sto "Streik!" på. Alle visste at det kom til å bli streik, men lærerene synes det var viktig å informere om hvorfor lærerne streiket. Derfor, i siste time, kom en lærer som tydeligvis støttet streikeaksjonen med hele sitt hjerte, inn. Hun snakket om hvorfor lærerne streiket i godt over en halvtime. Når hun var ferdig, spurte hun klassen om noen hadde noen spørsmål. En hånd ble rukket opp i været, av en blond, vakker, og dum elev. Spørsmålet lød som følger: "Hvorfor har dere på dere skjorter der det står streik på?".

Noen i klassen reagerte med latter, noen med irritasjon, mens noen bare holdt kjeft å stirra på blondinen med et forskrekket blikk.

 

Samme jenta, samme år, spurte i anledning til klassetur om hvilken dag torsdag den trettende var.

 

Hadde også en nokså musikk/sløyd/gym lærer som alle rett og slett digget og så på som kompis. Det var under en mattetentamen i tiende, der det var litt mye bråk i timen, der han sa humoristisk: "Penger... dere jobbe for... hvis dere drite i skole... dere ikke penger få... dere idiot!", dette mens han gjorde seg til i øynene og hadde flere rare bevegelser og en grimase som fikk han til å ligne på en heller uheldig gorilla. Måten han sa det på gjorde det ikke akkurat veldig rolig resten av timen.

 

Samme lærer er forøvrig utrolig grei. Hadde matte-examen, og han tok elevene ut til lufting, 5 og 5. Han holdt seg bevisst femten meter bak oss i gangene, og når vi så kom ut, fikk vi stå alene, og diskutere examensoppgavene fritt. Det var med et glimt i øyet han sa at vi måtte komme inn igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på noen flere!

Var norsktime, men en ekstremt intelligent, morsom, og eldre lærer. Det var en sko som hadde ligget i klasserommet i lang tid, tilsynelatende uten eier. Læreren bestemte seg for å ta saken i egne hender, og spurte hvem som var eieren av skoen. En elev utbrøt plutselig: "kast den", og det ble stille igjen. Noen sekunder senere svarte læreren: "3 år i Irak for dette!", og kastet skoen på den samme eleven(straffen en irakisk person fikk for å kaste sine sko på George W. Bush). Fyren fikk heltestatus i klassen!

 

Samme mann: en litt større gutt, som også var ganske dum hadde hengt seg på gangstermoten; dog uten å se ut som en gangster, og han hadde med seg et skateboard på skolen. Denne gutten lekte med brettet under skoletimen, noe som gjorde læreren ganske irritert. Han kom med denne kommentaren; "lurer på hva som gjør at det brettet ikke knekker!".

 

 

 

Disse er tatt fra paralellklassene:

 

En av paralellklassene var på tur til Berlin. Etter å ha kjørt i drøyt syv timer buss i Norge, til Oslo, for å gå ombord på båten, utrbrøt en av jentene "Er vi i Berlin nå?". Og nei, ikke blondine!

 

En annen paralellklasse, hadde for vane å ikke være snille med alle lærerne(dette vet vi da vi hadde gym med dem i 2 år). De hadde svømming, og guttene, som spilte en forenklet versjon av vannpolo, sto tett i tett. Da ropte læreren "Dere ser ut som noen homoklatter der dere leker!" på skikkelig Sauda-dialekt. Da svarte den ene eleven "Då har me faen någe te felles då", på skikkelig Siddis-dialekt.

 

En annen lærer, en gammeldags mann, som alle elsker å ha i timen grunnet de lange historiene hans(han fortalte oss i 40 minutter om en haiketur i Europa i en naturfags-time, han var vikar). En spesiell mann, med andre ord, men med ganske interresante historier. Men til poenget; hele klassen var urolig, men en var mer urolig enn de andre. Da kom læreren med de udødelige ordene: "Hysj, Øystein, det tenner meg!". Han mente sikkert å si at han ble sur, men klønete sagt var det.

Lenke til kommentar

Vi hadde vært på klassetur til Drammens Tidende-bygget (der det lå før) som var omringet av hekker. Eplekjekk som jeg var den gang, så skulle jeg hoppe over hekken for å ta en snarvei. Endte opp med at jeg hekta beinet i hekken og gikk rett på trynet på asfalten på andre sida. Moro.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Jeg sa faktisk noe morsomt på skolen en gang. Eller, jeg syns det var morsomt den gang fordi jeg var fjortiz. Vi hadde om gener og sånn, og lærer(inn)en sa ett eller annet som f. eks. "så derfor kan ikke for eksempel en okse og et menneske få barn sammen". Jeg klarte ikke holde meg og måtte bare spørre "har du prøvd?". Ingen lo når jeg tenker meg om, det ble egentlig bare veldig stille :roll:

Lenke til kommentar

^det var ikke morsomt, men det var litt morsomt at resten av klassen din faktisk lo av dette. var hun deilig? :huh: (prøver bare å finne frem til logikken)

 

Det var da slik at læreren vår sa spydig etter første gymtime: "jaja.. vi gutter kan jo tøye ut i dusjen, vi.."

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Ah, nå kom jeg på noe jeg sa i 9. klasse. Det var dagen etter OD og vi skulle fortelle hva vi hadde gjort i engelsk timen. Jeg hadde solgt boller på rådhuset, men akkurat da husket jeg ikke hva bolle er på engelsk, så da det var min tur sa jeg: "I sold bolls". Jeg skjønte hva jeg hadde sagt da alle begynte å hyle av latter, og et helt år etter det var det populært å vitse om salg av baller på rådhuset.

 

En annen gang da jeg hadde engelsk skulle alle presentere en engelsk nyhetsartikkel. Min var om en kriminaltekniker i USA som hadde voldtatt og drept damer og skjult sporene sine. De hadde tatt ham, så jeg sa "... and know he's caught". Dette syntes mange var morsomt fordi han var en voldtektsmann som var caught(~kåt).

Lenke til kommentar

Husker vi hadde en mattetime på Videregående hvor læreren var mildt sagt over midten interesert i fotball og da stor fan av Rosenborg.

 

Vi hadde da matte først på dagen og dagen i forveien hadde Rosenborg spillet mot et eller annet fotball lag (som jeg da ikke husker siden jeg er nederst på interesselista for fotball).

 

Så læreren kommer inn, ganske så begredelig i utrykket. Setter seg ned og ser utover klassen hvorpå han sier på tykk nord-norsk "I dag skal vi studert jupt og inderlig korsjen i helvette Rosenborg prestert å tap i går".

 

For en uten interesse for fotball satt jeg bakerst i klassen og sov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...