Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Undersøkelse: Gjør du lekser?

Gjør du lekser?  

103 stemmer

1. 1. Gjør du lekser?

• Ja
      37
    • Nei
      24
    • Noen ganger
      42

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teller ikke, såvidt jeg vet, men det er ikke akkurat noe særlig å venne seg til å ha skolen som lekeplass. Dessuten skjer det fort vekk at du sklir litt ut, og drar ned karakterne og giddalyst senere i livet (dommedagsprofeti).

Selv gjør jeg de fleste leksene mine. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Teller ikke, såvidt jeg vet, men det er ikke akkurat noe særlig å venne seg til å ha skolen som lekeplass. Dessuten skjer det fort vekk at du sklir litt ut, og drar ned karakterne og giddalyst senere i livet (dommedagsprofeti).

Selv gjør jeg de fleste leksene mine. :)

7970627[/snapback]

ok var bare siden jeg har vært litt uttafår etter nyttår. så da bare lurte jeg om jeg får nedsatt orden dette halvåret.

Skrevet

Chill! Ga selv faen i 8.klasse , jobbet bittelittegranne i 9. klasse og litt i 10.klasse.. Er litt morsomt å gå opp fra 3.6 til 5.0 i snitt på 2år ;) Det gikk nå bra med meg mtp på jobb så bare ta det med ro.. Er dog greit å ikke falle av lasset.

Skrevet

Vi har veldig få lekser, noe som resulterer i at jeg gjør veldig få lekser.

Jeg gjør som oftest lekser, men hvis jeg vet at jeg kan emnet veldig godt, så dropper jeg det.

Skrevet
Chill! Ga selv faen i 8.klasse , jobbet bittelittegranne i 9. klasse og litt i 10.klasse.. Er litt morsomt å gå opp fra 3.6 til 5.0 i snitt på 2år ;) Det gikk nå bra med meg mtp på jobb så bare ta det med ro.. Er dog greit å ikke falle av lasset.

7970778[/snapback]

ja. har nå fått 14 anmerkninger etter nyttår så får vel sikkert nedsatt så gir faen i 8. så begynne og skerpe 2% i 9 og 130% i 10

Skrevet

ja. har nå fått 14 anmerkninger etter nyttår så får vel sikkert nedsatt så gir faen i 8. så begynne og skerpe 2% i 9 og 130% i 10

7971131[/snapback]

Det sa alle som var litt ute, men det er rettere motsatt, nå går det enda verre for dem...

Skrevet

7971131[/snapback]

Det sa alle som var litt ute, men det er rettere motsatt, nå går det enda verre for dem...

7971426[/snapback]

Så sant, du må ikke tro at du klarer det, uansett. Gjør leksene dine.

Gjest member-101642
Skrevet

Gjør sjeldent lekser. Bare innleveringer og pugging til prøver, resten driter jeg i.

Skrevet

Er for det meste selvstudie. Og hvis vi har oppgaver som skal bli gjort har vi som oftest studietid i timene som omhandler det faget. Lange skoledager, så er ikke nødvendigvis mer fritid...

Skrevet

Lekser? :thumbdown:

Jeg er så møkka lei skolen at det er helt sjukt, og jeg vil inn på media og kommunikasjon (webdesign :)), men jeg orker rett og slett ikke å gjøre lekser så jeg får nok ikke bra nok karakterer til det.

Så nei, jeg gjør ikke lekser.

Skrevet

gjør det jeg må, men ikke en dritt mer. for eksempel har jeg ikke gjort frasnk leskser på 1 1/2 år pga at de aldri blir sjekket og jeg kan det fra før

Skrevet

Kom meg da gjennom VGS, med gode karakterer, uten å gjøre lekser. Jeg prøvde det samme på universitetet og mistet studentstatusen min etter kun ett semester.

Skrevet (endret)

Slik ser min lekseplan ut:

Matte: Sjekkes hver uke, så her må jeg gjøre dem

Norsk: Samme som matte

Nynorsk: Samme som matte

Samfunn/Historie/Geografi: samme som matte

Engelsk: Har ikke gjordt engelsklekse siden jeg begynte på ungdommsskolen

Fransk: Samme som engelsk

Mat og Helse: Når jeg gidder

KRL: Nekter å gjøre lekser her, ettersom at vi kun har hatt om kristendommen siden starten av 8.

Natur og miljø: Ser ikke vitsen med å gjøre lekser her siden jeg uansett får 6 i boka

Gym: Har ikke lekser her da, men gir alt i timene (det er tross alt den enste treningen jeg får)

Klasse: 9.

Gj. snitt: ca 4.5

Endret av ThorU

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...