Gå til innhold

PS3 viser en advarsel om den blir for varm

Straffa

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så klart, men det virker som varmeutvikling er et problem? 360 har vel ikke et så stort problem nå, som den hadde før. Jeg spilte 11 timer sammenhengende på min 360 en natt, rommet mitt ligger alltid på ca. 22 grader.

Endret av Bertelsen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk min ps3 for 3 dager siden, og den har nærmest stått på 24 timer i døgnet.

Har ikke opplevd noen problemer.

Dersom man f.eks setter den i et trang skap med døren igjen så blir det nok varmt, men da ber man om det.. og da er det ikke bare ps3 som blir varm :p

Skrevet

Fikk min på Tirsdag og den har blitt brukt 2 timer om dagen ca. (pga. jobb blir det lite spilling :( )

Men har ikke merket noe til varmeutvikling enda og den står nå midlertidlig under Tv'en:p. Skal få egen hylle om 14 dager:)

Skrevet

Vet ikke hva Avanore var ute på med denne tråden, men det kunne være greit å få med teksten som hører til bildet og link til forumtråden hvor det kommer fra:

Today, I took my ps3 to work with me in a vhs cam corder case. I was attempting to be sneaky by closing the case while I was playing it (yes common sense was beyond me today for some reason), about 15 minutes into my gaming session I got a system message telling me that my system was hot and to turn it off to avoid damage.

Has anyone else seen this?

http://ps3forums.com/showthread.php?t=57796

;)

Skrevet

hehe! var det derfor jeg aldri hadde sett det bildet før ever ;) Hadde aldri hørt om advarselsbildet heller. jaja, synes godt du kunne ha tatt med teksten Avanore.

Skrevet

For kjeldekritikken sin skyld ville det vore greit med linken. Men poenget med tråden er like gyldig uansett. Tråden informerer om at PS3 gir ein advarsel viss den blir for varm. Måten denne meldinga vart framprovosert på blir sånn sett mindre viktig. :)

Skrevet
For kjeldekritikken sin skyld ville det vore greit med linken. Men poenget med tråden er like gyldig uansett. Tråden informerer om at PS3 gir ein advarsel viss den blir for varm. Måten denne meldinga vart framprovosert på blir sånn sett mindre viktig. :)

7958452[/snapback]

Nå har ikke jeg rapportert tråden, men slik selektiv spredning av informasjon innen forum er da vel i og for seg hva man definerer som trolling.

Men uansett. Det er da kjekt å vite at man får en indikasjon før det går ad dundas i stedet for at først får beskjeden når det har skjedd i form av røyk, smeltet plastikk eller lys som blinker i forskjellige farger. ;)

Skrevet (endret)
Vet ikke hva Avanore var ute på med denne tråden, men det kunne være greit å få med teksten

7958303[/snapback]

Enkelt. Jeg laget denne tråden fordi PS3 viser advarsel om den blir for varm

Nå har ikke jeg rapportert tråden, men slik selektiv spredning av informasjon innen forum er da vel i og for seg hva man definerer som trolling.

Herregud, hva er trolling med denne tråden? Synes det var greit at PS3 viser advarsel om den blir for varm og thats it. Det er jo bare positivt, X360 har ikke. Den durer og går til den brenner opp :)

Trollingen får du lete et annet sted. Burde egentlig rapportere deg for den qutoen der

Endret av avanore
Skrevet

Som eg har sagt, skjønner ikkje at denne meldingen kan vere negativ i noen sammenheng. Si om man setter konsollen litt trangt, noe som strider mot all sunn fornuft. Får man meld. er det ihvertfall ein fin måte å kartlegge kor det er trygt å plassere den :p

Skrevet (endret)
Fikk min ps3 for 3 dager siden, og den har nærmest stått på 24 timer i døgnet.

7956576[/snapback]

Har hatt min 360 på i 3 dager også.. ;)

uten at den har slått seg av, godt ventilert og ikke inni et skap.

Herregud, hva er trolling med denne tråden? Synes det var greit at PS3 viser advarsel om den blir for varm og thats it. Det er jo bare positivt, X360 har ikke. Den durer og går til den brenner opp :)

7958488[/snapback]

Skaff deg riktige fakta, den viser noen røde ringer og slår seg av..

Endret av Bundy
Skrevet (endret)
Skaff deg riktige fakta, den viser noen røde ringer og slår seg av..

7958521[/snapback]

3 røde ringer betyr ikke at den er for varm. 3 røde ringer betyr at det er noe feil med boksen og oftest må den sendes inn

Hvem av lysene skal vises når den er for varm?

Endret av avanore
Skrevet (endret)
Trollingen får du lete et annet sted. Burde egentlig rapportere deg for den qutoen der

7958488[/snapback]

Hvorfor det? Jeg statuerer bare fakta jeg. Upresise innlegg er definert som trolling.

EDIT: Men nei, jeg gidder ikke diskutere dette lenger eller å svare deg på PM. Det blir for latterlig, og det er egentlig det du ønsker å fremprovosere.

Endret av Fhj
Skrevet (endret)

Glem det, du har rett avanore.

kunne sverge på at den slo seg av når den kom over en vis tempratur.

EDIT: "Are you getting the overheating lights or just system failiure?"

Ser ut som den viser advarsel.

"For those with the overheating and 2 flashing red rings problems (not the 3 rings):"

Jepp, ser ut som det kommer advarsel ja.

enda mer:

Sections 1, and 3 are flashing red

- Overheating

/ \

\ /

Alternativly Overheating can be cause by the console locking up or "freezing" after a set amount of time. Lockups that occur at a specific point in a game are generally problems with the game itself and not caused by overheating.

Endret av Bundy
Skrevet (endret)
Da er det jo greit. Synes likevel PS3 har valgt en bedre løsning med tekst på skjermen. Ikke alle som vet de forskjellige lys kodene til X360

7958582[/snapback]

Er enig med deg om at PS3 er greie, 360 skulle ha vist en advarsel før en slo seg av og noen leds ble rød. (og da må folk som ikke vet om det ringe til MS, tungvidt)

Men da er det vertfall klargjort at 360 ikke smelter :wee:

Endret av Bundy
Skrevet (endret)

Hehehe

7958615[/snapback]

"Maybe if the lid was on the box it would get the airflow it was designed for." ;)

Regner med han mener den sjakta, overheater fort uten den.

Endret av Bundy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...