Gå til innhold

Dummeste pc spørsmål du har fått?


johna

Anbefalte innlegg

I tysken satt en og så på film på sin bærbare (teit, men det er ikke poenget her).

Læreren oppdaget det, og truet ham med:

«Om du ikke lukker ned skjermen nå så drar jeg ut ledningen!» mens hun holdt rundt den enden som er i maskinen.

Jeg og naboen døde av latter  :w00t:

7133148[/snapback]

Genialt å ikke vite at de bærbare har batteri :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I tysken satt en og så på film på sin bærbare (teit, men det er ikke poenget her).

Læreren oppdaget det, og truet ham med:

«Om du ikke lukker ned skjermen nå så drar jeg ut ledningen!» mens hun holdt rundt den enden som er i maskinen.

Jeg og naboen døde av latter  :w00t:

7133148[/snapback]

Genialt å ikke vite at de bærbare har batteri :tease:

7133736[/snapback]

Husker i 9'ende da jeg og Articfare hadde juleverksted. Mens vi jobba, så vi på Jim Carrey på laptopen min. Så stakk de andre ned for å ha noe annet, og gjett om klasseassistenten gikk bort til veggen og dro ut ledningen mens filmen bare fortsatte å gå! :wee:

Lenke til kommentar

Satt å innstalerte WinXP til en kompis. Du vet når det står for eks. 46% og hvilken opprasjon den holder på med? :D Den var kommet til ca 99% da han skulle sjekke. Så kom han borti musen og akkurat da begynte pcen med en ny opprasjon, og da på 0%.

 

Så sa han: "NEEEI! NÅ HAR JEG ØDDELAGT NOE! JEG KOM BORTI MUSA OG DEN BYNTE HEELT PÅ NYTT!" :tease:

Lenke til kommentar

Huff... jeg må inrømme at jeg faktisk er rimelig noob selv, iallefall relativt sett sammenlignet med folk som virkelig kan data ;).

 

Men, ingenting slår mødre og bestemødre.... eller kompiser som tror de vet noe. Var engang en kompis som spurte:

 

Kompis: "Hvor bra er pcen din?"

Meg: "Hva mener du?"

Kompis: "Hvor mange..eh...millibits"

Meg: "Hva i all verden?"

Kompis: "Jeg mener, hvor mange sånn gigabyte?"

Meg: "Harddisk, er det dèt du mener?!"

Kompis: "Ja!"

Meg: "2x160GB"

Kompis: "Åja, det er sånn dual core?"

Meg: "Eh, nei, det er en AMD enkelkjerne prosessor"

Kompis: "Men du sa jo at det var to på 160GB"

Meg: "Ja, HARDDISKENE ja!"

Kompis: "Åja, men da er jo pcen din dritbra"

 

Greit nok å ikke være så flink med data, men man trenger jo ikke være ignorant heller ;)

Lenke til kommentar

En kamerat av kom med denne utalesen på datarommet(disse pcene er EXTREMT treige) "Vi skulle hatt flattskjerm vettu da hadde alt gått fortere" :no: også litt senere da han skulle gå til en anskaffelse av pc.

Vi spurte om det fulgte med office og da sa han at "det fulgte med xp som er MYE bedre enn office", etter at vi hadde forklart at office ikke er et operativ system så sa han at "seffølgelig følger det med office det gjorde det med pappa sin pc da han kjøpte den" (for 5år siden) :wallbash:

Når han skaffet seg pc så spurte han hvor man lasta ned opera, og msn :roll:

Han sier selv at han har litt peil på pc, feks at han hadde 1,79ghz ram, og en gig prosessor

Endret av jealei
Lenke til kommentar

Farmora til en kompis av meg skulle kjøpe seg pc :)

Hun gikk til forhandlern og så på hva de hadde. Da kom de fram med selve kabinettet, sjerm osv. så sa han "Nei, det der har vi allerde" og kjøpte seg kun tastatur og mus.

 

Da hun kom hjem satt hon alt framfor tven, og skulle koble musa og tastaturet inn i scart-overgangen ;)

Lenke til kommentar
Farmora til en kompis av meg skulle kjøpe seg pc :)

Hun gikk til forhandlern og så på hva de hadde. Da kom de fram med selve kabinettet, sjerm osv. så sa han "Nei, det der har vi allerde" og kjøpte seg kun tastatur og mus.

 

Da hun kom hjem satt hon alt framfor tven, og skulle koble musa og tastaturet inn i scart-overgangen ;)

7151304[/snapback]

Hehe, ja sånn kan skje :p

Ahh, kunne mange slike spørsmål\svar før, husker ingen :thumbdown:

Lenke til kommentar

jo jeg komm på en til, enda en wannabe pc nerd,

på expert

kamerat: Unnskyld hva er forskjellen på 2x64 bits og duo core

butikkdude: det er det samme

kamerat: mener dual core, og duo core

butikkdude: ??

kamerat: jeg mener forkjell mellom amd og intel sin dou core

butikkdude: åja, nei har ikke peiling, det er ikke store forskjellen

 

Det synes jeg var ganske morsomt

Lenke til kommentar
jo jeg komm på en til, enda en wannabe pc nerd,

på expert

kamerat: Unnskyld hva er forskjellen på 2x64 bits og duo core

butikkdude: det er det samme

kamerat: mener dual core, og duo core

butikkdude: ??

kamerat: jeg mener forkjell mellom amd og intel sin dou core

butikkdude: åja, nei har ikke peiling, det er ikke store forskjellen

 

Det synes jeg var ganske morsomt

7152154[/snapback]

Typisk expert! :wee:

Lenke til kommentar
I tysken satt en og så på film på sin bærbare (teit, men det er ikke poenget her).

Læreren oppdaget det, og truet ham med:

«Om du ikke lukker ned skjermen nå så drar jeg ut ledningen!» mens hun holdt rundt den enden som er i maskinen.

Jeg og naboen døde av latter  :w00t:

7133148[/snapback]

 

Akkurat den der leste jeg tidligere i denne tråden.. var skrevet på akkurat samme måte også.. hvorfor er den her 2 ganger?

Lenke til kommentar

Hadde med meg laptopen min på skolen i dag, og så spurte læreren meg om "Hvor stor er den PC'en din?". Jeg spurte han hva han sa, for å bekrefte det. "Hvor stor er PC'en din?" Får å gjøre litt narr av han, viste jeg han omtrentlige mål i lufta. "Omtrent så lang, så bred og så tykk!". :wee:

 

Artig å se pappa bli imponert nesten hver gang jeg løser et problem som han har sliti med. Han hadde en haug med bildefiler uten format ("filnavn", ikke "filnavn.jpg"). Etter jeg var i forumet leste jeg at man kan endre filtypen på alle filene, i en bestemt mappe, i cmd. Da lagde jeg et enkelt batch script til pappa, som ble virkelig imponert mens jeg ble også glad, samtidig som jeg tenkte "Er det virkelig vanskelig?".

 

Akkurat nå lurer jeg litt på:

Er det pappa som har lite datakunsnskaper (ja, han har litt lite kunnskaper), eller er det jeg som er så nerd at jeg ser "rart" på han fordi han ikke kan noe som er enkelt for meg? :p

Endret av ;P
Lenke til kommentar
Hadde med meg laptopen min på skolen i dag, og så spurte læreren meg om "Hvor stor er den PC'en din?". Jeg spurte han hva han sa, for å bekrefte det. "Hvor stor er PC'en din?" Får å gjøre litt narr av han, viste jeg han omtrentlige mål i lufta. "Omtrent så lang, så bred og så tykk!". :wee:

 

Artig å se pappa bli imponert nesten hver gang jeg løser et problem som han har sliti med. Han hadde en haug med bildefiler uten format ("filnavn", ikke "filnavn.jpg"). Etter jeg var i forumet leste jeg at man kan endre filtypen på alle filene, i en bestemt mappe, i cmd. Da lagde jeg et enkelt batch script til pappa, som ble virkelig imponert mens jeg ble også glad, samtidig som jeg tenkte "Er det virkelig vanskelig?".

 

Akkurat nå lurer jeg litt på:

Er det pappa som har lite datakunsnskaper (ja, han har litt lite kunnskaper), eller er det jeg som er så nerd at jeg ser "rart" på han fordi han ikke kan noe som er enkelt for meg? :p

7163449[/snapback]

 

Jeg kan "litt" om pc, men har ikke peiling på å lage batch script:P... Noen som vil forklare?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...