Gå til innhold

RFID-brikke i "pulverform"


Anbefalte innlegg

Jeg vet, jeg tracket nemlig for 3 år siden hvor en mobiltyv befant seg via internett og guidet politiet til leiligheten hans. Men de forlot leiligheten før de kom dit og etterhvert gikk telefonen tom for batteri ettersom de kjørte litt rundt i gatene på mine instrukser. De holdt bla. lenge til på en parkeringsplass etter mørkets frembrudd og spanet ant. i biler siden min mobil ble stjålet fra bil på parkeringsplass.

 

Oslo Politiet var helt med på opplegget og syntes det var like artig som meg, jeg ble patchet ut til patruljebilen. Etterhvert måtte vi desverre kanselere jakten, noe som hadde stått i VG om vi hadde tatt dem ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forstått det slik at denne teknologien er interessant for klesindustrien.

I vanntett innpakning kan de brukes til å kommunisere med vaskemaskin på hva som er rett vasketemperatur.

 

Klesindustrien har vel også tenkt på å implementere dette i klær for å spore våre klesvaner. Med mottakere i alarmveggene som er ved inngangen i buttiken, lar det seg fint lese hva slags klær en har på seg. Dette kan være verdifult for kles- og skogiganter. Man kan da spore noe av handlevanene til mennesker i forold til klær, vite når klærne er produsert osv.

Lenke til kommentar
Hva hvis man svelger slike? Vil de komme ut i avføringen eller gå inn i blodstrømmen og evt. kunne forårsake skader.

7949894[/snapback]

Uvisst om de blir brutt ned i magesekken, det kommer ann på materialene som brukes i produksjonen. At hele brikken skal kunne komme seg inn i blodstrømmen, kan du nok ta med knusende ro, den er alt, alt, alt for stor til å krysse celleveggen. (Med mindre du setter den intravenøst eller noe). Derimot kan den brytes ned slik at giftstoffer kan frigis og plukkes opp i blodet, men ville tro at nyrene klarer å håndtere så små mengder giftig stoff, og skille dem ut i urinen.

Lenke til kommentar

Henter slike brikker strøm gjennom antennen for så å sende radiosignalet med samme antenne, og er det magnetisme som benyttes for å lage strøm for driften av elektronikk samt for sending av radiosignalet ?

 

Er dette radiosignalet i mikrobølgespekteret?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Og konspirasjonsteorier var det første som ble diskutert ja... Hmm vi begynner vel alle og lide av forfølgelsesvanvidd.

 

Internettfilter og fremtidige brikker for spore oss, må nesten bli politiker nå - store muligheter for mye makt...

Lenke til kommentar
Dargar: Har du postet i feil tråd?

 

Ellers så vil jeg anbefale deg å klikke her for å bestille annonseplass på HW. Jobbannonser er ikke tillatt på forumet så jeg fjernet avsnittet ditt om hvem dere ønsker og med hvilken kompetanse.

7948510[/snapback]

 

Hehe, var vel en litt bad assumption fra min side, men var mer ment som et ironisk (eller sarkastisk snarere) innlegg fra min side... dataDYNE tenkte jeg nok skulle få vann på hjulet siden dette er et evil MEGA corp i Perfect Dark universet.. skulle kanskje ha lagt ved flere slike evil corp navn for å være sikker på at folk tok referansen og dermed spøken. :)

 

Beklager at jeg var såpass utydelig i dette at det kunne tas alvorlig... det finnes ikke noe firma og ingen jobber knyttet til meg eller den(ne) posten. :)

 

Dargar, CEO of dataDYNE... :ph34r:

Lenke til kommentar
Og konspirasjonsteorier var det første som ble diskutert ja... Hmm vi begynner vel alle og lide av forfølgelsesvanvidd.

 

Internettfilter og fremtidige brikker for spore oss, må nesten bli politiker nå - store muligheter for mye makt...

7953638[/snapback]

 

Så du mener det er greit at mennesker merkes som kyr som er ute på beite?

 

Konspirasjonsteori? Hva med å være et menneske som er født fri og som skal dø fritt?

 

Eller VIL DU at man skal merkes og settes i en bås der du blir sittende til "whatever" har fått nok av deg?

Lenke til kommentar
Og konspirasjonsteorier var det første som ble diskutert ja... Hmm vi begynner vel alle og lide av forfølgelsesvanvidd.

 

Internettfilter og fremtidige brikker for spore oss, må nesten bli politiker nå - store muligheter for mye makt...

7953638[/snapback]

 

Så du mener det er greit at mennesker merkes som kyr som er ute på beite?

 

Konspirasjonsteori? Hva med å være et menneske som er født fri og som skal dø fritt?

 

Eller VIL DU at man skal merkes og settes i en bås der du blir sittende til "whatever" har fått nok av deg?

7954137[/snapback]

 

 

ohh fikk nesten lyst til å se braveheart igjen :p

Lenke til kommentar
Og konspirasjonsteorier var det første som ble diskutert ja... Hmm vi begynner vel alle og lide av forfølgelsesvanvidd.

 

Internettfilter og fremtidige brikker for spore oss, må nesten bli politiker nå - store muligheter for mye makt...

7953638[/snapback]

La oss alle gå tilbake til steinalderen. Det frister litt å denge løs på PC'en med klubbe. :dribble:

Lenke til kommentar
Og konspirasjonsteorier var det første som ble diskutert ja... Hmm vi begynner vel alle og lide av forfølgelsesvanvidd.

 

Internettfilter og fremtidige brikker for spore oss, må nesten bli politiker nå - store muligheter for mye makt...

7953638[/snapback]

Kan du forklare hva en konspirasonsteori består av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Og konspirasjonsteorier var det første som ble diskutert ja... Hmm vi begynner vel alle og lide av forfølgelsesvanvidd.

7953638[/snapback]

Kan du forklare hva en konspirasonsteori består av.

7961955[/snapback]

 

Det var bare en litt brautende kommentar om at diskusjonen med en gang dreide seg om hvordan denne teknologien kan benyttes til "hemmelig" overvåkning.

I grunn litt rart siden vi uten å mukke godtar å bli overvåket bare verktøyet som brukes er praktisk nok til egen bruk, mobiler, bankkort, køfribrikker etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...