Gå til innhold

SV og Afghanistan, hva vil egentlig SV?


Anbefalte innlegg

Hvor har du det fra at folk kan bli tvunget til å bli sendt til utlandet?

7952057[/snapback]

Lov om personell i Forsvaret, §11. Ment som saksopplysning, jeg holder meg vekk fra den konkrete debatten for nå. For øvrig:

 

http://www.milnytt.no/Default.asp?layout=article&id=3648

7952631[/snapback]

 

Skal du også nevne den ene dommen som er på området..? Eller var det mest beleilig å unngå det? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS: Det er totalt bullshit at det er dårlig/manglende oppfølging av veteraner. Det er også totalt bullshit at mange sliter.

 

Bortsett fra de som deltok i de par første kontigentene til Libanon, så er det faktisk ikke noe problem å snakke om. De 2 første kontigentene til Libanon opplevde orntli krig på værst tenkelige måte. De var ikke forberedt, og ikke særlig trent, og ble satt inn i det som er mer eller mindre de eneste skarpe oppdragene norske soldater har opplevd.

 

Fra de som jobber med oppfølging av veteranene så sier de følgende: Det er ca 4% av den norske befolkning som får psykiske problemer. Det er ca 4% av de som har vært i utenlandstjeneste som får psykiske problemer. Ergo så er det ikke så mye å snakke om. Flere av de jeg har snakket med som er veteraner, de mener at dokumentaren "tikkende bomber" inneholder mye tull, feil og forvridd fakta, og sågar at noen av de som sto fram diktet opp problemer fordi det var gøy. Mye av påstandene at veteraner sliter, stammer fra nettopp fra denne dokumentaren.

 

MEN: Skal være enig at det finnes de som er påvirket av tjenesten, men det vil være feil å bruke ordet skadd eller at de har psykiske problemer. Skal også være enig at forsvaret har hatt en dårlig og manglende oppfølging, men dette har jo vært kraftigt bedret de siste 10 årene.

7952546[/snapback]

 

Hvordan kan du påstå at dette er bullshit at noen sliter og at det er manglende oppfølging??

Som sagt har jeg en død kompis som følge av denne tjenesten,jeg har to svigerbrødre som har hvert der, hvorav en sliter. Min samboers bror har vært der 2 ganger og sliter,samt at jeg kjenner andre med problemer,samtlige klager på den oppfølgingen de har fått av forsvaret og sier den er lik null.

Lenke til kommentar

Hvor mange har ikke jeg truffet som ikke har noen problemer? oj oj oj.

 

Når man drar frem at veteraner sliter som argument, i en slik grad at det fremstår som at dette er et vanlig eller større problem enn ellers, så er det feil.

 

Noen sliter ja. Men det gjøres et nummer av at det er flere som sliter enn normalt. Når sjefen for stressmestringsteamet(psykiater) sier at de har gjort en større studie og tellt opp, og sier at 4% har fått problemer og dette er samme tall man finner blandt sivilbefolkningen. Så blir det feil å bruke argumentet at veteraner får problemer, og få det til å fremstå som at dette er vesentlig.

Man får jo problemer med å være sivil også, men jeg bruker jo ikke det som argument.

 

At ja, det er de som har opplevd helvete, og får problemer, og det er folk som savner en bedre oppfølgning, definitivt. Men jeg mener argumentet totalt sett egentlig blir flåsete, spesielt etter dagens standard i forsvaret. Det er totalt sett svært få døde, og totalt sett få med problemer. Husk at vi har hatt minst en bataljon ute hvert år i over 50 år, en bataljon er ca 1000 mann ... 50.000 har vært ute?? husker ikke tallet, men ikke søren om det er mye problemer ute å går blandt dem.

 

Det er også en bedre forståelse og kunnskap rundt problemet i dag enn det var før. De har bedre mekanismer for å håndtere mennesker når de har vært i situajsoner. De har vel hatt sånn stressmestringsteam i snart 10 år, og jeg er ganske sikker på at det har hatt en positiv effekt. Samtidig så slipper de ikke til så lett folk lenger som har potensialet for problemer. Det var det før nemlig, unifil/norbat tok inn rått og røtent i sin tid.

 

Det er synd på de det skjer med, og de har all sympati, og fortjener all støtte og hjelp. Men nå er det bruken av argumentet jeg er uenig i og den mener jeg ikke holder vann.

Lenke til kommentar
PS: Det er totalt bullshit at det er dårlig/manglende oppfølging av veteraner. Det er også totalt bullshit at mange sliter.

 

Bortsett fra de som deltok i de par første kontigentene til Libanon, så er det faktisk ikke noe problem å snakke om. De 2 første kontigentene til Libanon opplevde orntli krig på værst tenkelige måte. De var ikke forberedt, og ikke særlig trent, og ble satt inn i det som er mer eller mindre de eneste skarpe oppdragene norske soldater har opplevd.

 

Fra de som jobber med oppfølging av veteranene så sier de følgende: Det er ca 4% av den norske befolkning som får psykiske problemer. Det er ca 4% av de som har vært i utenlandstjeneste som får psykiske problemer. Ergo så er det ikke så mye å snakke om. Flere av de jeg har snakket med som er veteraner, de mener at dokumentaren "tikkende bomber" inneholder mye tull, feil og forvridd fakta, og sågar at noen av de som sto fram diktet opp problemer fordi det var gøy. Mye av påstandene at veteraner sliter, stammer fra nettopp fra denne dokumentaren.

 

MEN: Skal være enig at det finnes de som er påvirket av tjenesten, men det vil være feil å bruke ordet skadd eller at de har psykiske problemer. Skal også være enig at forsvaret har hatt en dårlig og manglende oppfølging, men dette har jo vært kraftigt bedret de siste 10 årene.

7952546[/snapback]

 

Hvordan kan du påstå at dette er bullshit at noen sliter og at det er manglende oppfølging??

Som sagt har jeg en død kompis som følge av denne tjenesten,jeg har to svigerbrødre som har hvert der, hvorav en sliter. Min samboers bror har vært der 2 ganger og sliter,samt at jeg kjenner andre med problemer,samtlige klager på den oppfølgingen de har fått av forsvaret og sier den er lik null.

7953743[/snapback]

 

Det er håpløst å sammenligne den oppfølgingen Libanonveteranene fikk og dagens oppfølging. Det systemet de hadde etter Kosovo og ikke minst nå, etter afghanistan er ganske så utbygd og velfungerende. Det hadde vært fint om du, igjen, hadde satt deg inn i ting pr 2006, ikke pr 1985..

Lenke til kommentar
Det er håpløst å sammenligne den oppfølgingen Libanonveteranene fikk og dagens oppfølging. Det systemet de hadde etter Kosovo og ikke minst nå, etter afghanistan er ganske så utbygd og velfungerende. Det hadde vært fint om du, igjen, hadde satt deg inn i ting pr 2006, ikke pr 1985.

 

Nei det er ikke håpløst all den tid jeg kjenner folk som har vært både i Libanon og Kosovo og som sliter og ikke får hjelp.

Jeg har heller ikke sagt at alle sliter,men om det bare var en av hundre som slet og ikke fikk hjelp var det en for mye.Desverre er tallet høyere enn det .

Lenke til kommentar
Det er håpløst å sammenligne den oppfølgingen Libanonveteranene fikk og dagens oppfølging. Det systemet de hadde etter Kosovo og ikke minst nå, etter afghanistan er ganske så utbygd og velfungerende. Det hadde vært fint om du, igjen, hadde satt deg inn i ting pr 2006, ikke pr 1985.

 

Nei det er ikke håpløst all den tid jeg kjenner folk som har vært både i Libanon og Kosovo og som sliter og ikke får hjelp.

Jeg har heller ikke sagt at alle sliter,men om det bare var en av hundre som slet og ikke fikk hjelp var det en for mye.Desverre er tallet høyere enn det .

7956012[/snapback]

 

Mennesker med problemer finner man i alle yrker og i alle samfunnslag, forsvaret har bedret seg kraftig og systemet med oppfølging har forbedret seg markant siden Libanon. Selvsagt kan noen falle gjennom, ingen system er feilfri (selv om du tydeligvis mener at de SKAL være det..), men å påstå at DETTE er det største aberet med å sende FRIVILLIGE soldater til afghanistan, blir feil.

Lenke til kommentar

Som sagt om og om igjen før. Dette er soldater i toppklassen. De skal ikke ha noe problemer innenfor det psykiske. Om slike problemer skulle oppsto, så må de ha fått langt større problemer før det. Disse store probleme er de trent til å håndtere.

 

Jeg synes noen av dere undervurderer disse elitesoldatene litt for mye.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Her er hva forsvaret selv sier om oppfølgingen av soldater:

 

I Forsvaret tar vi imidlertid ikke lett på å sende soldatene våre ut i operasjoner og vi sørger for å trene dem godt før de skal ut. Nå jobber vi preventivt, det gjorde vi ikke før. Forberedelsene til utenlandstjeneste er helt andre nå enn de var før, og forskningen viser at det er samtrening og sosialisering inn i en avdeling som er den mest vesentlige faktoren for at man skal unngå psykiske skader. Utvelgelsen av de som rekrutteres er også annerledes. Alle som reiser ut i internasjonale operasjoner får informasjon i forkant, de blir fulgt opp av stressmestringsteam under tjenesten og etter at man ha kommet hjem, er det etablert et mottaksapparat.

 

Vi respekterer medias rett til selv å velge vinkling, men i dette tilfellet synes vi det er synd at de ikke ville vise flere sider av denne historien. De som blir skadelidende når det blir et ensidig fokus på psykiske skader, er de soldatene vi i dag har ute og de som skal ut. Disse soldatene gjør en innsats for Norge og de fortjener støtte i likhet med de som har vært ute. Veteranene har krav og rett på hjelp, vårt poeng er at vår kapasitet ikke er stor nok – og det skal den heller ikke være – til å ta oss av alle som trenger hjelp. Derfor har vi også prioritert å arbeide preventivt, men også under operasjonene, slik at færre skal komme i den situasjonen noen av veteranene er i. I en statseid public service kanal som NRK er det beklagelig at objektiv informasjon til publikum ikke prioriteres høyere.

 

 

Forsvarsnett

 

Her er en annen vinkling, og hvis den stemmer så kan SV's opptreden være med på å øke risikoen for PTSD.

 

Samling i sentrumDa Telemark Task Force kom hjem fraKabul tidligere i år, ble mannskapenehedret med en sermoni i Rena sentrum.Det mener Nygaard er riktig vei å gå. –Soldatene hadde oppstilling og medal-jeutdeling i sentrum, med musikkorpsog publikum. Det er viktig at slikt skjer idet offentlige rom, slik at soldatene serat innsatsen blir satt pris på og at denhar støtte her hjemme. Rosen må kom-me også utenfor leirgjerdene, understre-ker han. Slik markeringer er blitt vanlignår det gjelder større avdelinger. Menmange kommer hjem fra utenlandstje-neste enkeltvis, bl.a. stabsoffiserer ogobservatører. Disse blir ofte æret med enlunch eller middag og medaljeutdelingmed sjefer fra den aktuelle avdeling

 

Link

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Ingen, jeg gjentar ingen, bedrift kan måle seg med den fantastiske personellbehandlingen og omtanken jeg opplever i forsvaret. Nå vet jeg at dette er høyst varierende, men som en som har en bedre halvdel som er syk for en lengre periode så er beskjeden fra arbeidsgiver klinkende klar: - Gi beskjed om du trenger hjelp til noe, du har hele forsvaret til disposisjon. Pass på familien din og helsen din, ingenting er viktigere enn det.

 

Det er helt fantastisk det jeg selv opplever, bestekameraten min som har vært i Kosovo og Bosnia har heller ingenting å utsette på den behandlingen han fikk og han har sett mye stygt som sanitetspersonell.

 

Men det er trist at forsvaret har mistet meget kompetente folk fordi befal ikke følger godt nok opp. Til tider er det skandaløst, er som å hive ressurser ut vinduer.

 

Mennesker som med livet som innsats reiser til fremmede land for å hjelpe de som er i nød fortjener å bli behandlet skikkelig av de som styrer. Men de tidligere AP og Høyre lederne som har styrt har ikke alltid gjort en god nok jobb.

Lenke til kommentar
Det er håpløst å sammenligne den oppfølgingen Libanonveteranene fikk og dagens oppfølging. Det systemet de hadde etter Kosovo og ikke minst nå, etter afghanistan er ganske så utbygd og velfungerende. Det hadde vært fint om du, igjen, hadde satt deg inn i ting pr 2006, ikke pr 1985.

 

Nei det er ikke håpløst all den tid jeg kjenner folk som har vært både i Libanon og Kosovo og som sliter og ikke får hjelp.

Jeg har heller ikke sagt at alle sliter,men om det bare var en av hundre som slet og ikke fikk hjelp var det en for mye.Desverre er tallet høyere enn det .

7956012[/snapback]

 

Mennesker med problemer finner man i alle yrker og i alle samfunnslag, forsvaret har bedret seg kraftig og systemet med oppfølging har forbedret seg markant siden Libanon. Selvsagt kan noen falle gjennom, ingen system er feilfri (selv om du tydeligvis mener at de SKAL være det..), men å påstå at DETTE er det største aberet med å sende FRIVILLIGE soldater til afghanistan, blir feil.

7956144[/snapback]

 

Selvsagt finner vi de i alle grupper og selvsagt har forsvaret forbedret seg,bla grunnet mediapress.

Men dette bortforklarer ikke det faktum at mange sliter og det har heller ingenting med andre yrker å gjøre,dette er et spesielt yrke og selv om man har trent og trent på dette og da taklet det greit så blir det en helt anne virkelighet den dagen kulene suser rundt ørene og du blir nødt til å drepe andre for å overleve eller at du selv blir såret eller ser kamerater dø.

Derfor er det spesielt viktig at de som trenger hjelp får denne med en gang uten å måtte mase på den eller gå gjennom et enormt byrokrati, for det orker de ferreste som sliter .

Om noen oppfatter dette som å rakke ned på forsvaret generelt så missforstår dere,jeg bare påpeker et faktum som jeg vet er der og som må bli bedre .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Snekker'n, hvis du leste mitt innlegg så ser du vel at samfunnets respekt og anerkjennelse er veldig viktige faktorer for de soldatene som har tjenestegjort i farefulle strøk. Så hvis SV ikke støtter og anerkjenner soldatene så er de med å legge sten til byrden for disse.

Lenke til kommentar

For de som fortsatt hårdnakket mener at Kristin ønsker at norske soldater skal sitte å se på at andre dør:

Versågod:

 

- Landsstyret er inneforstått med at det kan oppstå en akutt nødssituasjon hvor det er behov for redningsoppdrag andre steder i Afghanistan, sa Halvorsen på pressekonferansen.

 

Hun påpekte imidlertid at dette skal godkjennes av regjeringen, og at det finnes klare prosedyrer på hvordan det skal skje.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=152640

 

SVs landsstyre stadfester 16. februar at partiet står samlet i synet på Norges militære bidrag i Afghanistan. Landsstyret viser til at SV har vært imot å sende ytterligere militære bidrag til Afghanistan, herunder spesialsoldater til Kabul, og bekrefter at innholdet i landsstyrets uttalelse fra november 2005 fortsatt står ved lag. Landsstyret erkjenner at det ikke er flertall for SVs syn, verken i regjeringen eller Stortinget, og tar regjeringens vedtak om å sende spesialsoldater til Kabul til etterretning. Landsstyret viser også til at Norges Afghanistan-politikk ville vært en helt annen uten SV i regjering.

 

SVs landsstyre, samlet til ekstraordinært møte 16 februar, stadfester at partiet står samlet i synet på Norges militære bidrag i Afghanistan. Landsstyret viser til at SV har vært imot å sende ytterligere militære bidrag til Afghanistan, herunder spesialsoldater til Kabul, og bekrefter at innholdet i landsstyrets uttalelse fra november 2005 fortsatt står ved lag.

 

Landsstyret erkjenner at det ikke er flertall for SVs syn, verken i regjeringen eller Stortinget, og tar regjeringens vedtak om å sende spesialsoldater til Kabul til etterretning.

 

Det finnes ingen militær løsning i Afghanistan, bare en humanitær og politisk løsning. SV mener derfor at Norge skal styrke våre humanitære og sivile bidrag og å arbeide for det samme internasjonalt. SV vil også arbeide for at NATO endrer sin strategi i Afghanistan og legger en plan for å trappe ned den militære innsatsen.

 

Landsstyret vil peke på at det er viktig at det føres en offentlig debatt om premissene for norsk deltakelse i militære aksjoner utenfor landets grenser. SV vil medvirke til en slik debatt.

 

SV har fått gjennomslag for at det ikke skal sendes styrker til Sør-Afghanistan i 2007, og at det ikke skal sendes ytterligere soldater til Afghanistan i år. Landsstyret understreker den store betydningen av dette. I den sørlige delen av landet føres en offensiv krig, med store kostnader for sivilbefolkningen. SV mener denne strategien er feilslått og farlig, og legger avgjørende vekt på at Norge ikke bidrar til dette. Landsstyret peker på at det ikke er aktuelt å benytte de norske spesialstyrkene andre steder enn i Kabul-regionen.

 

Uten SVs deltakelse i regjering ville Norges Afghanistan-politikk vært en helt annen. Siden høsten 2005 har Norge kraftig økt bistanden, vi har reist en internasjonal debatt om behovet for en annen strategi i Afghanistan og vi har sagt nei til militær deltakelse i Sør-Afghanistan. Landsstyret bekrefter sitt enstemmige vedtak fra oktober 2005 om tilslutning til Soria Moria-erklæringen og regjeringssamarbeidet.

 

 

http://www.sv.no/partiet/landsstyret/uttal...File123494.html

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Snekker'n, hvis du leste mitt innlegg så ser du vel at samfunnets respekt og anerkjennelse er veldig viktige faktorer for de soldatene som har tjenestegjort i farefulle strøk. Så hvis SV ikke støtter og anerkjenner soldatene så er de med å legge sten til byrden for disse.

7957912[/snapback]

 

Og hvor har du det fra at SV ikke støtter og annerkjenner soldater, om et parti er motstander av å sende sine soldater ut i en krig i et fremmed land så betyr ikke det at de ikke annerkjenner sine soldater slik du vil ha det til.

Hvor går grensen på å finne opp ting egentlig?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Snekker'n, hvis du leste mitt innlegg så ser du vel at samfunnets respekt og anerkjennelse er veldig viktige faktorer for de soldatene som har tjenestegjort i farefulle strøk. Så hvis SV ikke støtter og anerkjenner soldatene så er de med å legge sten til byrden for disse.

7957912[/snapback]

 

Og hvor har du det fra at SV ikke støtter og annerkjenner soldater, om et parti er motstander av å sende sine soldater ut i en krig i et fremmed land så betyr ikke det at de ikke annerkjenner sine soldater slik du vil ha det til.

Hvor går grensen på å finne opp ting egentlig?

7957963[/snapback]

 

Jeg sier at signalene som SV sender ut er så uklare at de kan legge sten til byrden. Hvis jeg var soldat i en slik tjeneste så ville jeg føle meg fornedret hvis jeg ble tvunget til å se at mine medsoldater blir drept uten at jeg får lov til å gjøre mitt beste for å hjelpe dem, uannsett nasjonalitet.

Lenke til kommentar
Snekker'n, hvis du leste mitt innlegg så ser du vel at samfunnets respekt og anerkjennelse er veldig viktige faktorer for de soldatene som har tjenestegjort i farefulle strøk. Så hvis SV ikke støtter og anerkjenner soldatene så er de med å legge sten til byrden for disse.

7957912[/snapback]

 

Og hvor har du det fra at SV ikke støtter og annerkjenner soldater, om et parti er motstander av å sende sine soldater ut i en krig i et fremmed land så betyr ikke det at de ikke annerkjenner sine soldater slik du vil ha det til.

Hvor går grensen på å finne opp ting egentlig?

7957963[/snapback]

 

Jeg sier at signalene som SV sender ut er så uklare at de kan legge sten til byrden. Hvis jeg var soldat i en slik tjeneste så ville jeg føle meg fornedret hvis jeg ble tvunget til å se at mine medsoldater blir drept uten at jeg får lov til å gjøre mitt beste for å hjelpe dem, uannsett nasjonalitet.

7958000[/snapback]

 

Men nå er det vel på tide at du slutter å spinne på dette tøvet, Kristin har aldrig nevnt at norske soldater skulle sitte å se på at andre dør,det er noe dere finner på og tror,dessuten er det vel temmelig klart avkreftet nå, så da synest jeg du skal legge inn årene :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men nå er det vel på tide at du slutter å spinne på dette tøvet, Kristin  har aldrig nevnt at norske soldater skulle sitte å se på at andre dør,det er noe dere finner på og tror,dessuten er det vel temmelig klart avkreftet nå, så da synest jeg du skal legge inn årene  :whistle:

7958011[/snapback]

 

Jeg driter en lang marsj i Kristin. Jeg snakker om hva SV i kraft av å være arbeidsgiver kommer med av signaler overfor arbeidtakere som utfører en viktig jobb for landet. Skulle jeg sittet i trygghet og sett at jeg ikke fikk hjelpe mine medsoldater så ville jeg begynt å lure på; Hva med når jeg selv er i en kinkig situasjon?". Den type tvil kan sikkert disse soldatene være spart for, eller hva mener du?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Snekker'n, hvis du leste mitt innlegg så ser du vel at samfunnets respekt og anerkjennelse er veldig viktige faktorer for de soldatene som har tjenestegjort i farefulle strøk. Så hvis SV ikke støtter og anerkjenner soldatene så er de med å legge sten til byrden for disse.

7957912[/snapback]

 

Og hvor har du det fra at SV ikke støtter og annerkjenner soldater, om et parti er motstander av å sende sine soldater ut i en krig i et fremmed land så betyr ikke det at de ikke annerkjenner sine soldater slik du vil ha det til.

Hvor går grensen på å finne opp ting egentlig?

7957963[/snapback]

 

Grensen går ved forståelsen av hva en soldat er, og hvorfor han sendes ut. Soldaten sendes ikke ut for å vanne potteplanter, eller strikke en ny genser. Soldaten sendes ut for å fjerne uønskede elementer, og kanskje drepe i tillegg.

Lenke til kommentar
Men nå er det vel på tide at du slutter å spinne på dette tøvet, Kristin  har aldrig nevnt at norske soldater skulle sitte å se på at andre dør,det er noe dere finner på og tror,dessuten er det vel temmelig klart avkreftet nå, så da synest jeg du skal legge inn årene  :whistle:

7958011[/snapback]

 

Jeg driter en lang marsj i Kristin. Jeg snakker om hva SV i kraft av å være arbeidsgiver kommer med av signaler overfor arbeidtakere som utfører en viktig jobb for landet. Skulle jeg sittet i trygghet og sett at jeg ikke fikk hjelpe mine medsoldater så ville jeg begynt å lure på; Hva med når jeg selv er i en kinkig situasjon?". Den type tvil kan sikkert disse soldatene være spart for, eller hva mener du?

7958071[/snapback]

 

Vel så var det skjøvet over på sv :)

Som du vet og som alle andre vet soldater eller ikke så har SV alltid vært mot at norske soldater skal sendes i krig i andre land,dette gikk de faktisk til valg på, det er derfor overraskende at folk da føler seg overrasket av at sv nå er mot å sende flere soldater,det står jo programmfestet .

Men regeringen og sv i regering har aldrig gitt inntrykk av at de skal la soldater i stikken eller sagt at norske soldater skal sitte å se på menst andre dør slik det er blitt hevdet her på forumet .

Det det handler om er at sv sier nei til å sende flere soldater til krigshandlinger og disse signalene har vært krystallklare i årevis og derfor blir det underlig at du og flere prøver å spille på dette nå,

Du fortestter imidlertid med ting som dette : " Skulle jeg sittet i trygghet og sett at jeg ikke fikk hjelpe mine medsoldater så ville jeg begynt å lure på"

Til tross for at jeg tidligere har lagt ut dette: "- Landsstyret er inneforstått med at det kan oppstå en akutt nødssituasjon hvor det er behov for redningsoppdrag andre steder i Afghanistan, sa Halvorsen på pressekonferansen."

bare at du nå vinkler det på SV, jeg vil i den anledning minne deg på at det er ikke partiet SV eller noe annet enkeltpart som bestemmer, vi har noe som heter regering og den tar beslutningene.

Så hvordan du da klarer å vinkle det til "Jeg snakker om hva SV i kraft av å være arbeidsgiver kommer med av signaler " når ble SV soldatenes arbeidsgiver :nei:

Lenke til kommentar

Men nå er det vel på tide at du slutter å spinne på dette tøvet, Kristin  har aldrig nevnt at norske soldater skulle sitte å se på at andre dør,det er noe dere finner på og tror,dessuten er det vel temmelig klart avkreftet nå, så da synest jeg du skal legge inn årene  :whistle:

7958011[/snapback]

 

Kristin har kommet med en uttalelse hvis konsekvens er blant annet dette, du må gjerne prøve å gjenta din lille løgn nok ganger, men jeg anser den ikke for sann av den grunn.

7958079[/snapback]

 

Hvor er jeg løgner?

Var det det beste du klarte?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så hvordan du da klarer å vinkle det til "Jeg snakker om hva SV i kraft av å være arbeidsgiver kommer med av signaler " når ble SV soldatenes arbeidsgiver  :nei:

7958360[/snapback]

 

Er ikke SV med i regjeringen? Og er ikke regjeringen den som gir fullmakt til departemetet, og hvis de er det, er ikke de arbeidsgiveren?

 

SV vil ikke sende "soldater" til krigshandlinger...? Har du noen bedre alternative personer å sende dit?

 

Du snakker i det vide og brede om hva andre gjør og jeg spør; Hvis du er en soldat som er i den samme gjørma som alle andre soldater er i, hva ville du følt ved å bli bundet på slagmarken av politikere, som sitter trygt, fremfor å få følge kodeks som sier at; Vi er en for alle, alle for en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...