Gå til innhold

Playx.no - God butikk?


sexyback

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke handlet der selv men har inntrykk av at det er en seriøs butikk. De sender fra Danmark. Du kan lese HER om eventuell moms og om faktura.

 

Edit: Hvis du søker på Playx i 'Guide for kjøp av DVD filmer på nett' tråden ovenfor vil du finne en og annen nyttig opplysning.

 

Ha en fin dag. :)

Endret av huffadhemi
Lenke til kommentar

playX.no er en god butikk som jeg selv har handlet fra, og kan anbefale den.

De har VELDIG gode priser på mye, og selv om det kommer frakt per vare du bestiller, så er det ofte penger å spare uansett.

Grunnen til at de sender hver vare hver for seg, er det som leder oss videre til haken ved det hele, og det er at siden de sender fra danmark så kommer det tollavgift i tillegg dersom varens pris overstiger 200 kr. (fraktprisen er ikke medregnet i denne).

Derfor har playx ofte mange varer som kommer like under denne grensen, altså 199 kr. :) Så hvis du bestiller to varer til 199 per stk, så sendes de separat, og du slipper toll. Hadde disse to blitt sendt sammen, kunne det fort blitt en dyr affære.

Du trenger med andre ord aldri å være bekymret for toll, så lenge ingen av varene du bestiller koster over 200.

 

Så lenge du har det i tankene, så skulle det gå greit. Har opplevd litt "treig" levering noen ganger (da tenker jeg i forhold til f.eks. cdon.com hvor jeg er vant til meget rask levering), men ellers så er playx.no en flott og seriøs butikk. :)

Og ja, du kan betale med faktura.

 

PS: Husk også at en del dvd'er o.l. ofte kan ha dansk cover, dersom dette er noe du bryr deg veldig mye om.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
God butikk som jeg handler fra foran play nå. Eneste som er dritt er at frakt kommer itillegg til prisen. Varene blir sendt relativt fort og det sendes, såvidt jeg veit, ikke fra utlandet. Kan anbefales.

7931016[/snapback]

Jeg var registrert der en god stund uten å handle noe (fordi jeg ikke fikk lov). Nå sier de at de skal gi meg gratis frankt på en bestilling.

 

Hyggelig.

Lenke til kommentar
God butikk som jeg handler fra foran play nå. Eneste som er dritt er at frakt kommer itillegg til prisen. Varene blir sendt relativt fort og det sendes, såvidt jeg veit, ikke fra utlandet. Kan anbefales.

7931016[/snapback]

At frakt kommer i tillegg til prisen er da mye bedre enn at det er inkludert. Hvis dette ikke hadde vært tilfelle hadde alt som man nå får tilsendt tollfritt, for 199kr + frakt, blitt tollbelagt.

 

On topic; Kjempefornøyd med playx.no. Veldig rask levering (opplever dem som raskere enn cdon, men ikke så kjappe som platekompaniet), kjapp support (ved den ene anledningen jeg har henvendt meg til dem), OK utvalg og gode priser.

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar
Kjempeforønyd med PlayX, selv om de til nå har brukt et par uker på å få tak i Fawlty Towers til meg, begynner å bli litt utålmodig.

7937054[/snapback]

De bruker veeldig lang tid på å få inn varer de ikke har på lager, og er også litt trege på levering.

 

Edit; ser at flere her mener at de er raske på levering, så kanskje bare jeg som er utålmodig. Men har ofte tatt en uke før jeg har fått varene, og dette er imo for lang tid.

Endret av The_Darkness
Lenke til kommentar
Edit; ser at flere her mener at de er raske på levering, så kanskje bare jeg som er utålmodig. Men har ofte tatt en uke før jeg har fått varene, og dette er imo for lang tid.

7940838[/snapback]

 

Jeg syns også de er litt treige på leveringa. Sist jeg bestilte en dvd så venta jeg vel nesten en uke. Bestiller jeg fra cdon tar det sjelden mer enn et par dager.

Men litt må man vel vente for å få dvd'er såpass billig. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hyggelig at mange av dere har hatt gode erfaringer med playx, jeg har det ikke. Bestilte to spill til min 360 tidsnok til at levering var "garantert før jul". I dag er det 23 februar og jeg har fortsatt ikke mottatt min kopi av "Dead or Alive 4". Den 5 Januar ble jeg fortalt at det nok ville ta en til to uker før de fikk inn spillet. Pengene, derimot, var de raske til å trekke fra kortet mitt.

 

Slik det ser ut i dag, fremstår disse som useriøse - og personlig vil jeg ikke anbefale dem til noen.

 

:(

Lenke til kommentar

Har kjøpt to 360 spill derfra, og har en todelt erfaring for å si det sånn. Det første spillet lå i postkassen ei uke etter bestilling. Bra det. Men det andre spillet gikk det over en mnd før det kom. Da jeg bestilte spillet var det tomt på lager, men det skal da ikke gå så lang tid å få ny lagerbeholdning? Vel vel, jeg prøver meg igjen og legger inn en bestilling på en film. Står at de har mange på lager så da forventer jeg å ha den hjemme i neste uke.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med bare gode erfaringer fra dem. Nesten alt jeg bestiller fra dem ligger i postkassa maks 4 dager etter. De sendte tilogmed mail til meg i går om at siste bestillingen blir forsinket grunnet "kaotiske tilstander i danmark". Ikke alle som ville sagt ifra om det.

Lenke til kommentar

Som regel går det ganske fort. Men jeg bestiller kun der dersom jeg ikke finner det jeg vil ha noe annet sted. Tar ikke sjansen unødig på å måtte vente lenge.

Har bestilt flere ting som tok flere måneder før det kom, og noe som aldri kom (men jeg fikk pengene til gode, så jeg kunne bestille noe annet).

 

Litt rart at de reklamerer så mye for tilbud på spill og dvder som tydeligvis er ganske vanskelige å skaffe fra leverandørene...

Lenke til kommentar
God butikk som jeg handler fra foran play nå. Eneste som er dritt er at frakt kommer itillegg til prisen. Varene blir sendt relativt fort og det sendes, såvidt jeg veit, ikke fra utlandet. Kan anbefales.

7931016[/snapback]

 

At frakt kommer i tillegg til filmens pris er jo nærmest en selvfølge hos 99% av alle nettbutikker da. Problemet til Playx er bare at fraktprisene er så helvetes høye. Vanlige filmer har 10kr fraktpris per stykk, så om man kjøper ti filmer, må man betale 100kr frakt. En god del større bokser må man faktisk betale 60-70-kr frakt for. Det er på grensa til det latterlige, spør du meg.

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i. Når det kommer til samledvd'er og serier kjøper jeg aldri hos PlayX, da frakten ofte gjør kjøpet dyrere enn om jeg skulle kjøpt hos f.eks CDON eller noen andre butikker. Så pass på dette, selv om det ser billig ut, er det ikke alltid det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...