Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

slave på jobben! og livet mitt er Vondt!


On1Musha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

jaja... har enda vondt i ryggen! har vert på "MØTE" på aetat i dag, jeg skjønnte ikke en dritt av hva hun sa til meg.. så nå skal jeg plutselig på skole i en sånn rar klassen får dem som har håppa av vidregående... ett eller annet! og så sier dem på møte at jeg ikke får mere sosial stønad

 

Mamma og pappa er dritt forbanna og skriker ting som jeg FAEN ikke skjønner!

 

jeg skjønner INGEN TING :cry: er bare en jævla dritt unge som bor hos mamma!

 

hva faen skal jeg gjøre?

 

pappa babler om at jeg skal ringe til fylketsmannen

 

og mamma babler om at jeg skal pelle meg ned på sosialen... og etter jeg har vert på sosielen skal jeg på kiwi og spøre etter jobb sier hun!

 

JEG VIL FOR FAEN IKKE JOBBE PÅ KIWI!

 

trur jeg har en hjerne skade eller noe... jeg skjønner jo ikke noe! på møte sa hun også at jeg var negativ da jeg prøvde å forklare hva som hadde skjedd på den JÆVLA slave jobben! så sa hun: har du sett i avisa da? MYE fint stoff om Grenseløs Grønn Finnskog! likke før jeg bare gikk! orker ikke høre på sånn PISS!

 

ser ut at jeg kommer til å bli en jæva uteligger! har ikke bedre å fåreta meg!

 

eneste jeg er flink med er data og ikke noe annet! + at jeg har skrive lese vansker som hun på møte sa at ejg kommer til å få STORE problemer på vidregåene :cry:

 

så da er vel live kjørt? toge har reis, flye har flyd! 50000 kr i gjeld+ internett i mai, JIPPI

 

mamma hater meg og pappa hater meg! hvem kan jeg snakke med om mine probelmer? og som kan hjelpe meg? jeg er IKKE flink til å snakke for meg.. alle ord som kommer inn det ene øre blir stokka om på og fykker ut av det andre!

 

jeg er bare en nerd som ikke har peiling på en dritt!

 

Pappa sier at jeg må skaffe meg et liv... åssen da? så skriver jeg frekkt til andre at dem skal skaffe seg et liv! så trenger jeg et liv selv! ja der kan dere se hvor patetisk jeg er!

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar
Ærlig talt, om du sliter like mye som du sier så burde du vært uendelig gla for en jobb på kiwi.

 

Gidder ikke skrive mer, du fortjente det før. Men det der irriterte meg.

8105750[/snapback]

 

jeg liker ikke MASSE folk. jeg trur bare en kar som ser på meg er ment om mobbing! jeg er sky. får nåja av masse folk! men du bryr deg ikke!

Lenke til kommentar

Om du sammenligner KIWI med den andre plassen du jobbet burde vel KIWI vært midt i blinken? Hvorfor vil du ikke jobbe der da? Er mange som trives med å jobbe i butikk, og ikke minst skal lønna være god også.

 

Det er jo ikke dermed sagt at du blir jobbende der resten av livet men hvertfall til du får orden på alt det andre som utdanning osv. Utdanning har du krav på du i likhet med alle andre uansett problemer du måtte slite med.

 

En jobb på KIWI ville vært en grei erfaring slik jeg ser det. Dette med tanke på den erfaring du får i kundeservice ikke minst. Der har du noe å vise til senere ved evt. søknad på annen jobb hvor slik direkte kundeservice er relevant.

 

Ut ifra det første innlegget ditt har jeg fått med meg at du er 18 år og bor hos din mor som er uføretrygdet. Du bestemte deg på bakgrunn av hennes situasjon å droppe skolen for å hjelpe til med økonomien hjemme.

 

Denne økonomien bidrar du ikke stort med om du skal nekte å ta på deg en jobb på KIWI og heller søke sosialstønad. Da ville det vel vært mer hensiktsmessig å få den hjelp du har krav på for å få utført en utdanning og heller jobbe på si slik mange skoleelever gjør. Da også på KIWI eller Rema eller hva det enn måtte være.

 

Hele poenget ditt her var vel å jobbe for å bidra med økonomien i hjemmet siden din mor er syk og uføretrygdet i utgangspunktet? Å da nekte å ta på deg en "ussel" butikkjobb, som jeg får inntrykk av at du ser det som, samsvarer jo ikke helt med de intesjonene du ga inntrykk av å ha i ditt første innlegg.

Lenke til kommentar
Om du sammenligner KIWI med den andre plassen du jobbet burde vel KIWI vært midt i blinken? Hvorfor vil du ikke jobbe der da? Er mange som trives med å jobbe i butikk, og ikke minst skal lønna være god også.

 

Det er jo ikke dermed sagt at du blir jobbende der resten av livet men hvertfall til du får orden på alt det andre som utdanning osv. Utdanning har du krav på du i likhet med alle andre uansett problemer du måtte slite med.

 

En jobb på KIWI ville vært en grei erfaring slik jeg ser det. Dette med tanke på den erfaring du får i kundeservice ikke minst. Der har du noe å vise til senere ved evt. søknad på annen jobb hvor slik direkte kundeservice er relevant.

 

Ut ifra det første innlegget ditt har jeg fått med meg at du er 18 år og bor hos din mor som er uføretrygdet. Du bestemte deg på bakgrunn av hennes situasjon å droppe skolen for å hjelpe til med økonomien hjemme.

 

Denne økonomien bidrar du ikke stort med om du skal nekte å ta på deg en jobb på KIWI og heller søke sosialstønad. Da ville det vel vært mer hensiktsmessig å få den hjelp du har krav på for å få utført en utdanning og heller jobbe på si slik mange skoleelever gjør. Da også på KIWI eller Rema eller hva det enn måtte være.

 

Hele poenget ditt her var vel å jobbe for å bidra med økonomien i hjemmet siden din mor er syk og uføretrygdet i utgangspunktet? Å da nekte å ta på deg en "ussel" butikkjobb, som jeg får inntrykk av at du ser det som, samsvarer jo ikke helt med de intesjonene du ga inntrykk av å ha i ditt første innlegg.

8105861[/snapback]

 

 

 

jo da... jeg er en usel særing! men jeg er i deppe tida nå! orker ingen ting nå!

 

jeg skal snart flytte fra dragen nå uansett (trur jeg) hun har fått seg nye venner! som jeg IKKE liker! hun kommer hjemm kl 4 på natt osv. UTEN Å SI I FRA! og plutselig her om dagen så kommen hun opp på rummet mitt å spør om hun kan dra til oslo en weekend! da spør jeg hvorfor? nysjerig per svarte hun! da klikka det for meg! og jeg kjeffte henne i sengs! at det går ann! pappa er faen ikke noe bedre! SKAFF DEG LAPPEN! vær jævla dag! jeg har ikke lyst på å ta denne dritt lappen jeg nå! jeg koker over av sinne! eneste pappa kan si er: Skaff deg lappen og SKAFF deg et liv!

som igjen betyr du er dum ! du er stygg! du er et null! så sånn er det!jeg vet ikke en gang var jeg driver med! bare tull at sammen! præver å være snill med mamma... henter ved, tar oppvaska, henger opp det vaska tøyet! lager kaffe til henne før hun står opp! og mye mer! men får ikke et takk til bake engang! gir opp jeg! dette er ikke noe gøy! fikk også høre av pappa at mamma lot venna sine la meg drikke øl da jeg var en litten baby og vi bodde i oslo! det er det værste jeg har hørt!

Lenke til kommentar

Om det er sånn ståa er så er det vel kanskje en ide å flytte, fortsette utdannelsen og lete etter en jobb du virkelig "gidder".

 

Som myndig trenger du ikke finne deg i det du ser på som uutholdelige forhold hjemme. Ei heller din fars evindelige mas om lappen. Som om lappen løser alle problemer. Selv er jeg 31 år og har aldri knotet meg til å ta den lappen. Jeg har hatt både lederstillinger og mye til uten den lappen. Så la deg ikke plage av det maset om sertifikat.

 

Så da står man igjen med "skaff deg et liv" biten. En bit alle og enhver kanskje kan si seg rimelig i enig i at du burde. Du som alle andre. Utdannelse, jobb (samma hvilken) osv. Hva gjelder jobb så må man ikke bestandig tenke at det er en kjedelig jobb man ikke gidder. Man bør tenke at det er "jobben som betaler husleie og gir meg mat".

 

Slik situasjonen din er har du heller ikke råd til å være spesielt kresen. Du sier du er deppa og ikke orker noe. Om du heller hadde orket noe så tror jeg også du på den måten hadde fått skyvd noen av de andre problemene unna slik at du ikke var fullt SÅ deprimert også.

 

Giddeslaushet og "self pitty" er ikke noen unnskyldning for å ikke få orden på livet sitt.

Endret av Iudex
Lenke til kommentar

En butikkjobb er ihvertfall utrolig slackt sammenlignet med det du drev med i skogen. Sitte på ræva i kassen og scanne varer, rydde litt eller sette varer i hyllene. Vet ikke hva Kiwi betaler, men det er nok ihvertfall over 100,- kr timen.

 

Dessuten er det ikke sikkert du får noen jobb, selv om du søker, de færreste får seg jobb på første søknad. Du har uansett ikke noe å tape på å søke, i verste fall kan du takke nei dersom du får tilbud.

 

Hvis du sliter med rettskriving, så kan det være smart å få hjelp til å skrive en søknad, så den ser litt OK ut. Hvis du først har fått jobben der er det ikke noe skrivearbeid å snakke om.

 

En jobb på Kiwi, eller annet sted, kan du se på som første skrittet mot å komme deg på rett kjøl igjen. Det er tydelig at forholdene hjemme bidrar til at du føler alt bare er dritt, og etterhvert får du kanskje romslig nok økonomi til å flytte hjemmefra, noe jeg tror du vil oppleve som befriende.

 

I tillegg kan en jobb blant mennesker være en god "trening", så du ihvertfall ikke føler det som ubehagelig etter hvert.

 

Husk at du fortsatt kan hjelpe moren din av og til, selv om du ikke bor hos henne, hvis du ønsker det.

 

Angående lappen: Jeg tok førerkort ganske fort etter at jeg fylte 18, og må si det er utrolig praktisk. På den andre siden er det ingen nødvendighet heller. For det første er det svinaktig dyrt, og for det andre så hjelper det jo ikke hvis man ikke har en bil.

 

Utsett heller førerkort til du har orden på andre ting, og eventuelt har flyttet for deg selv, og føler at det er på tide.

 

Uansett lykke til, og helt på slutten: Å gå på sosialen løser ikke noe. Det som er ment som en "hjelp", bare kjører deg lengre ned i møkka. Det er bare din egen innsats som kan gi deg "selvfølelsen" tilbake, og selvfølelse tror jeg du trenger mer av.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
En butikkjobb er ihvertfall utrolig slackt sammenlignet med det du drev med i skogen. Sitte på ræva i kassen og scanne varer, rydde litt eller sette varer i hyllene. Vet ikke hva Kiwi betaler, men det er nok ihvertfall over 100,- kr timen.

 

Dessuten er det ikke sikkert du får noen jobb, selv om du søker, de færreste får seg jobb på første søknad. Du har uansett ikke noe å tape på å søke, i verste fall kan du takke nei dersom du får tilbud.

 

Hvis du sliter med rettskriving, så kan det være smart å få hjelp til å skrive en søknad, så den ser litt OK ut. Hvis du først har fått jobben der er det ikke noe skrivearbeid å snakke om.

 

En jobb på Kiwi, eller annet sted, kan du se på som første skrittet mot å komme deg på rett kjøl igjen. Det er tydelig at forholdene hjemme bidrar til at du føler alt bare er dritt, og etterhvert får du kanskje romslig nok økonomi til å flytte hjemmefra, noe jeg tror du vil oppleve som befriende.

 

I tillegg kan en jobb blant mennesker være en god "trening", så du ihvertfall ikke føler det som ubehagelig etter hvert.

 

Husk at du fortsatt kan hjelpe moren din av og til, selv om du ikke bor hos henne, hvis du ønsker det.

 

Angående lappen: Jeg tok førerkort ganske fort etter at jeg fylte 18, og må si det er utrolig praktisk. På den andre siden er det ingen nødvendighet heller. For det første er det svinaktig dyrt, og for det andre så hjelper det jo ikke hvis man ikke har en bil.

 

Utsett heller førerkort til du har orden på andre ting, og eventuelt har flyttet for deg selv, og føler at det er på tide.

 

Uansett lykke til, og helt på slutten: Å gå på sosialen løser ikke noe. Det som er ment som en "hjelp", bare kjører deg lengre ned i møkka. Det er bare din egen innsats som kan gi deg "selvfølelsen" tilbake, og selvfølelse tror jeg du trenger mer av.

8107188[/snapback]

 

takk :):):)

Lenke til kommentar

Livet byr på en del krydder i blant, og noe av dette er utfordringer. Det er slik man vokser i livet, uten disse utfordringene hadde man ikke lært noe.

 

Når det gjelder dysleksien din vil jeg bare råde deg til å lære deg touch skikkelig. Dette fører til mer automatikk i skrivingen slik at skrivefeilene dine blir mindre. Så lenge du kan dokumentere at du har dysleksi, så har du krav på tilrettelagt utdanning og tilrettelagte prøver, dette gjelder også førerprøven. Det finnes lydbøker, samt at blant annet NKI har tilrettelagt for slik utdannelse gjennom sine sider.

 

Når det gjelder jobb så kan du ta en deltidsjobb ved siden av studiene eller en heltidsjobb hvis du ikke vil ha en utdanning (som er veldig dumt for deg selv.)

 

Når det gjelder militæret så kan du sende de en søknad om at du vil frivillig inn. Detkan være greit å ta førstegangstjenesten for å bryte seg ut av situasjonen slik den er nå, komme seg vekk. Det er ikke så ille som mange vil ha det til sånn egentlig. Dessuten blir man kjent med mange nye personer også.

 

Så det hele står nok på deg som person. Ønsker du noe mer enn å gå på "sosialen" som moren din sa, burde du satse høyt. Enten prøve å gjøre ferdig utdanningen, få deg en ny jobb eller avtjene verneplikten. Samfunnet har rom for deg, det er din oppgave og finne det lille rommet som er din plass.

Lenke til kommentar

Likevell unødvendig med kommentarer som "slutt å klag" for det gjør det ikke noe bedre. Slike kommentarer kan man legge av seg når noen er åpenhjertige og ber om hjelp her på forumet. Enkelte takler situasjoner godt, andre blir usikre og trenger hjelp. Et vært menneske er forskjellig.

Lenke til kommentar
Likevell unødvendig med kommentarer som "slutt å klag" for det gjør det ikke noe bedre. Slike kommentarer kan man legge av seg når noen er åpenhjertige og ber om hjelp her på forumet. Enkelte takler situasjoner godt, andre blir usikre og trenger hjelp. Et vært menneske er forskjellig.

8110246[/snapback]

 

 

TAKK... ja jeg blir bare lei meg når jeg hører "SLUTT Å KLAG" noen bryr seg i allefall:) Tusen takk for det Bear! du virkser som en sikelig kul kis!

Lenke til kommentar

Sjekk her.

 

Utdanningsside, mange muligheter.

 

NKS Fjernundervisning

 

Fjernundervisning. Koster litt men om du ikke talker videregående med andre mennesker kan dette være en god løsning. Du tar eksamen på din videregående som vanlig privatist, resten er opp til deg.

 

Det som er fordelen med fjernundervisning er at du har muligheten til å kombinere denne effektivt med en deltisjobb. Jobbe dagtid, studere kveld.

 

Om du tar et arbeid i kassen på en matbutikk, kan du enkelt kombinere dette med studiet. Vær og åpen med din neste sjef og forklar situasjonen. Lederen har taushetsplikt, og den kan du stole på. Det blir dermed lettere å jobbe for din del, og du får arbeidsoppgaver som du kan utføre uten problemer.

 

Ta deg en runde med søknader rundt til forskjellige arbeidssteder. Å trappe opp på plassen kan hjelpe godt, førsteinntrykket er viktig. Og før du vet ordet av det er du ute i arbeid, studerer og er på vei til et bedre liv. Så får du videregående på papiret, kan søke høyere utdanning og komme deg fremover.

Lenke til kommentar
Sjekk her.

 

Utdanningsside, mange muligheter.

 

NKS Fjernundervisning

 

Fjernundervisning. Koster litt men om du ikke talker videregående med andre mennesker kan dette være en god løsning. Du tar eksamen på din videregående som vanlig privatist, resten er opp til deg.

 

Det som er fordelen med fjernundervisning er at du har muligheten til å kombinere denne effektivt med en deltisjobb. Jobbe dagtid, studere kveld.

 

Om du tar et arbeid i kassen på en matbutikk, kan du enkelt kombinere dette med studiet. Vær og åpen med din neste sjef og forklar situasjonen. Lederen har taushetsplikt, og den kan du stole på. Det blir dermed lettere å jobbe for din del, og du får arbeidsoppgaver som du kan utføre uten problemer.

 

Ta deg en runde med søknader rundt til forskjellige arbeidssteder. Å trappe opp på plassen kan hjelpe godt, førsteinntrykket er viktig. Og før du vet ordet av det er du ute i arbeid, studerer og er på vei til et bedre liv. Så får du videregående på papiret, kan søke høyere utdanning og komme deg fremover.

8110812[/snapback]

 

 

du er så snill du! blir glad av å lese postene dine :):thumbup:

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar

Orska lese ganske langt, men ble lei så æ hooppe over litt og skriv det æ mene.. Du skriv om store lese og skrivevansker, men du skriv riktig fint og har god forståelse av det du leser, riktignok en liten glipp lenger opp, men den misfortso æ å av en enkelt grunn æ va nok litt enig og at det sikkert va meninga du skulle misforstå.

At du ikke vil jobbe på Kiwi skal æ ikke kommentere..

 

Forsvaret istedet for skole, blir nok ikke nå på dæ i forsvaret iogmed at du klage over å jobbe hardt og har en svak rygg..

 

Koffør privatskole vs vanlig skole?

Har du tenkt å betale for å mobbes på ei privatskole?

Mange som mobbes kan ved enkle grep gjøre nå med det.. Trur du kan være litt mindre "dramaquen" så skal det hær gå bra..

 

Mvh

 

Per

 

Ps: ingen mobbes pga brillene...

Lenke til kommentar
Orska lese ganske langt, men ble lei så æ hooppe over litt og skriv det æ mene.. Du skriv om store lese og skrivevansker, men du skriv riktig fint og har god forståelse av det du leser, riktignok en liten glipp lenger opp, men den misfortso æ å av en enkelt grunn æ va nok litt enig og at det sikkert va meninga du skulle misforstå.

At du ikke vil jobbe på Kiwi skal æ ikke kommentere..

 

Forsvaret istedet for skole, blir nok ikke nå på dæ i forsvaret iogmed at du klage over å jobbe hardt og har en svak rygg..

 

Koffør privatskole vs vanlig skole?

Har du tenkt å betale for å mobbes på ei privatskole?

Mange som mobbes kan ved enkle grep gjøre nå med det.. Trur du kan være litt mindre "dramaquen" så skal det hær gå bra..

 

Mvh

 

Per

 

Ps: ingen mobbes pga brillene...

8111492[/snapback]

 

blir man mobba på privat skoler å nå? trudde det var derfor man gikk på privat skole jeg... MYE mindre mobbing... men da tokk jeg feil da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...