Gå til innhold

Hva er HDMI?

TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan nok sammenligne det med å gå ifra kompositt på Xbox 360 over til Komponent på HDTV :)

7926616[/snapback]

:blush: Synd jeg ikke har peiling på hva kompositt er, jeg bruker bare den doble kabelen som fulgte med 360en.

Skrevet
Har du HDTV da eller?

7926979[/snapback]

Ja, har lenge brukt de hvite gule og røde pluggene, men etter jeg fikk hdtv bruker jeg blå rød grønn.

Skrevet
Har du HDTV da eller?

7926979[/snapback]

Ja, har lenge brukt de hvite gule og røde pluggene, men etter jeg fikk hdtv bruker jeg blå rød grønn.

7927053[/snapback]

det er komponent :whistle:

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Og det er vel ikke store forskjellen fra komponent til HDMI. (?)

Skrevet

Kommer vel litt an på hvor "trente" øynene dine er, og TVen. Ellers ligger vel den store forskjellen i at komponent sener analoge signaler, og HDMI digitale. Lyden blir vel merkbart bedre ville jeg tro.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
Kommer vel litt an på hvor "trente" øynene dine er, og TVen. Ellers ligger vel den store forskjellen i at komponent sener analoge signaler, og HDMI digitale. Lyden blir vel merkbart bedre ville jeg tro.

7933495[/snapback]

Men er ikke alltid det er bedre med digitalt.

Så HDMI-lyden er altså bedre enn med en optisk SPDIF? :hmm:

Skrevet (endret)

Hdmi = digital overføring av bilde. - den beste måten og overføre bilde.

komponent = litt dårligere enn hdmi, men spørs om man ser noen særlig forskjell.

komposit = Elendig og foreldet måte og overføre bilde. Bildet går kun gjennom en kabel.

Hdmi blir brukt på alle nyeste dvd spillere og de nyeste tv'er.

Velgdig kort forklart :p

Endret av marius90
Skrevet
Hdmi = digital overføring av bilde. - den beste måten og overføre bilde.

komponent = litt dårligere enn hdmi, men spørs om man ser noen særlig forskjell.

komposit = Elendig og foreldet måte og overføre bilde. Bildet går kun gjennom en kabel.

Hdmi blir brukt på alle nyeste dvd spillere og de nyeste tv'er.

Velgdig kort forklart :p

7934633[/snapback]

Hehe takker.

Skrevet

7933495[/snapback]

Komponent brukes kun til bilde, så lyden er nok ikke noe særlig å skryte av nei ;)

Skrevet

7933495[/snapback]

Komponent brukes kun til bilde, så lyden er nok ikke noe særlig å skryte av nei ;)

7936039[/snapback]

hahaha...not...Det er lyd for stereo på de fleste komponentkabeler til konsol...

Skrevet

Men siden komponent er bilde overføring, så inngår ikke lyd i og for seg. Selv om man kan få både stereo og optisk ved siden av komponent.

Skrevet

Herregud da, det er bare latterlig å kverulere på det der!

Komponent er overføring av bilder, og de fleste komponentkabler til konsol kommer med plugger for stereo lyd også. Ergo, tre for bilde og to for lyd...

Ok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...