Gå til innhold

Er dette mulig?


permo

Anbefalte innlegg

Kjøpte for et år tilbake en Netshop 259IEN- bærbar og fikk problemer på slutten av 2006 med blåskjerm og referanse til driverfeil. Sendte maskinen inn til Netshop som tidligere hadde fått fult referat om feilen og mente det kunne være hovedkortfeil. Etter fire uker fikk jeg endelig telefon fra verksted hos Netshop om at det var min feil eller brukerfeil om man vil. Denne bestod i at jeg hadde installert min Win XP Pro- versjon som ren installasjon og lastet ned SP2 fra Microsoft. Altså; etter et års bruk kom så denne feilen og grunnen iflg. Netshop er da at kun Win XP med SP2 innebygget kunne brukes. All argumentasjon falt på stengrunn hos selger og jeg må da betale tidsbruk til en timepris på kr. 560,-. Saken er meldt til Forbrukerrådet som mener jeg har en god sak da en slik feil ikke kan regnes som en brukerfeil når ingen melding om dette er gitt bruker. Det skulle jo bare mangle at en maskin er så sær at en ren installasjon og SP2 i ettertid ikke skulle la seg kjøre. Heller ikke på Microsoft sine nedlastingssider er det gitt noen info om slike sære tilfeller.

Nei; her har Netshop gjort en brøler som jeg håper de får svi for. Her skulle de ha ordnet opp uten skade for kunde men istedet gjør de seg meget upopulær hos kunden samt at de mister i alle fall denne for all framtid.

 

Jeg vil komme tilbake med en bred dekning av prosessen videre i saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger ut det som står på ordreseddel/ faktura fra Netshop om hva som de mener var brukerfeil:

 

"Inst. uten WinSP2 som ikke er kompatibel".

 

Er ikke dette "goddag mann økseskaft" så vet ikke jeg.

 

Tekniker hos Netshop argumenterer med at det er så moderne maskinvare i 259- maskinen at en "clean" WinXP ikke kan installeres med påfølgende SP2 i ettertid. Ingen info om dette fulgte maskinen og ved nedlasting hos Microsoft er det heller ingen info.

 

Pussig da at min installasjon fungerte prikkfritt i et helt år.....

 

Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...