Gå til innhold

Hvordan Svarer du en telefon selger?


DaXoN

Anbefalte innlegg

Her kan dere skrive hva dere svare vis en tlf selger kommer på din tlf ^^

*ja jeg jobber som det men ikke begynne med mye OT bare kom med ting man kan si eller ting dere sier* :=)

 

vis jeg noen gang får en tlf selger på meg tror jeg at jeg kommer til og si noe sånt som dette..

 

*kommer til og høre på han og gi han mye forhåpninger og så si men du jeg orker ikke eller kan ikke så vi ses hehe*

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynner med å spørre dem hvorfor vi skulle ønske å kjøpe noe av et firma som helt klart bryter norsk lov ved å ringe oss, da alle i huset er registrert mot telefonsalg.

 

Da blir de ganske usikre, noen legger til og med på med en gang :devil:

 

Virker forresten som at det mangler et ord i trådtittelen :no:

Lenke til kommentar

nå må en huske på at en må reservere seg en gang i året ;)

 

kjeder jeg meg da en ringer kommer jeg til å stille masse spørsmål, og veldig dumme. den pleier å slå ann, slik at vedkommende tilslutt legger på. :p

 

Ellers så er det å virke veldig veldig intressert, og be han forklare alt om det han selger, for så helt til slutt å si nei.

 

Eller det sisste, prøve å selge han noe.

en kompis ble gjort dette mot, han skulle kjøpe bilen hans :p

Lenke til kommentar
Har deltidsjobb som tlf selger ved siden av studiene. De fleste jeg kommer til er hyggelige og sier at de er opptatt osv. Men så har du jo de som tror de er smarte å feks. legger fra seg tlf. Disse og andre blir ganske fort gjennomskuet av en erfaren tlf selger.

7899136[/snapback]

Gjennomskuet? Kva er det å gjennomskue? At folk ikkje vil snakke med selgaren?

Lenke til kommentar

Når telefonselgere ringer lar jeg de presentere seg, deretter prøver jeg å selge personen det gamle snowboardet mitt, en kommode jeg har stående i boden og evt. annet dilldall jeg måtte ha liggende. Ingen telefonselgere som har villet kjøpe noe av meg til nå, så jeg må selvfølgelig fortelle de at jeg ikke vil kjøpe noe av de siden de ikke vil kjøpe noe av meg.

Lenke til kommentar

Om jeg har tid prøver jeg og drøye den ganske lenge, spørr om alt mulig og si at jeg har litt lyst på produktet de selger men at jeg er noe usikker, alltid like gøy og høre hvordan de prøver og overbevise meg :D

snakka med en Telenor-selger i over en halvtime engang, ble ikke noe på han nei :D

Lenke til kommentar

(kan du være så snill å rette opp emnetittelen? nå spør du om hvordan du kan selge en telefon, med noe merkelig ordstilling vel og merke. ikke for å være vrien og kverulerende, men det tok faktisk tre sekunder før jeg skjønte hva du mente.)

 

OT: mads eriksen har jo den ultimate løsningen på telefonselgerforstyrrelser. begynn å svare selgeren på smurfespråk! dessverre har jeg ikke hustelefon, så jeg får ikke prøvd det ut.

Lenke til kommentar

Tja, hva gjør jeg, jeg velger i form av humøret.

 

Legger på, tar av røret og ber dem reise til et varmt sted.

 

Eller jeg tar telefonen og svarer hyggelig, og når de spør om det er (mitt navn her) de snakker med, sier jeg nei og ber dem vente. Så setter jeg på en plate med den styggeste musikken jeg har i huset, legger røret ved høytaleren og går på dass (eller setter meg ned her på forumet) mens selgeren er i andre enden.

 

Det som er fantatsisk er at disse selgerne må være dum som et frøbrød, for jeg var borte i nesten 1 time fra telefonen, tok den opp og sa "hallo?" og tror du fanden meg ikke at selgeren fremdeles var der. Lot han snakke litt om hva han skulle selge, før jeg sa "ikke interesert" og la på.

Lenke til kommentar

Du kan:

 

- Be dem vente for så å legge fra deg røret og dra... Dette gjelder dørselgere og andre som vil ha penger, bare be dem vente og dra et annet sted.

 

- Prøv å start en samtale med selgeren, du kan prate om ALT, det er ikke noe som er for rart!

 

- Prøv å selg noe til selgeren. Hvis han sier nei så er det bare å overbevise han.

 

- Si at du er opptatt og at selgeren kan ringe igjen om et par timer. Gjenta til selgeren gir opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Haha...

"Du kan få denne "nesten" nye telefonen av meg helt gratis.

Men siden jeg bor på en helt annen plass enn du uansett hvor du bor,

må du nok betale den lille sum av 1000kr."

 

Fra spøk til revolver:

Det morsomste er nok å prøve å selge noe til dem, og nekte å kjøpe noe hvis de ikke kjøper noe av deg.

Lenke til kommentar

Det er flere ting en kan gjøre med telefonselgere som plager deg... Du kan si "Hold linja littegrann, jeg skal bare legge fra meg noe." Så legger du telefonen fra deg og ser hvor lang tid det tar før han blir lei og legger på...

Du kan også bare gi telefonrøret til en tre år gammel unge og nyte fortvilelsen til selgeren som fortvila prøver å fa tak i "mor" eller "far"... :D

Lenke til kommentar
Har deltidsjobb som tlf selger ved siden av studiene. De fleste jeg kommer til er hyggelige og sier at de er opptatt osv. Men så har du jo de som tror de er smarte å feks. legger fra seg tlf. Disse og andre blir ganske fort gjennomskuet av en erfaren tlf selger.

7899136[/snapback]

Gjennomskuet? Kva er det å gjennomskue? At folk ikkje vil snakke med selgaren?

7899173[/snapback]

Med å gjennomskue mener jeg at de legger på. Ler av personen til kollegaene sine og fortsetter arbeidsdagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...