Gå til innhold

Er du filmnerd? Ikke google eller IMDb!


:---{D

Anbefalte innlegg

filmnerdoq9.jpg

 

Joda. Det finnes en del quizer her på forumet som viser hvem som er filmnerder, men det vi ikke har er en generell quiz-tråd.

 

Derfor tenkte jeg noe som følgende.

-Spør ett spørsmål om hva som helst innen film. Helst ikke så mange spørsmål som like godt passer inn i tråder som finnes på forumet her.

 

 

Regler:

- Den som klarer forrige spørsmål kan komme med ett nytt. Om ingen klarer spørsmålet på en time kan en legge ut ett nytt spørsmål. Den korte tiden er for å få litt aktivitet i tråden.

 

- IMDb og google er fy-fy! Med IMDb og google foran deg innehar du en god del informasjon om film. Vi kan selvfølgelig ikke sjekke dette, men det er flaut og ødeleggende for leken om du prøver deg.

 

- Om du vet du har riktig (sjekket med googlet ol.) kan du poste nytt spørsmål med en gang.

 

 

 

Spørsmål:

Hva heter Quentin Tarantino's fiksjonelle sigarettmerke som han har i filmene sine?

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hva heter verdens første film?

7865605[/snapback]

 

Det vet jeg, men husker ikke. Noe av Lumière-brødrene?

 

Edit: Eller han andre franske nissen som fant opp stop-action. Eller noe helt annet. Føler jeg har lest det i den store, gule filmboken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Javel. Da kjører jeg i gang med noe kanskje litt vanskelig, men det burde være lett for Tarantino-fans.

 

Hvilke to kallenavn bruker Vincent Vega på Butch Coolidge når de veksler replikker i baren hvor Vincent kjøper en pakke Red Apple (uten filter btw)?

Lenke til kommentar
Matrix.

"Follow the white rabbit"

7865565[/snapback]

Korrekt.

 

Det spørsmålet har flere svar:

I Fear And Loathing In Las Vegas ber Dr. Gonzo (Del Toro) Raol Duke (Depp) om å kaste kasstespilleren i badekaret når den hvite kaninen biter av seg hodet. Noe som referer til sangen White Rabbit av Jefferson Airplane (som forøvrig er helt fantastisk låt).

 

I min verden er dette et mer korrekt svar, det er en dobbelreferanse pluss at filmen kom før Matrix.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Nytt spørsmål da:

 

Hva er en "dolly grip"?

 

Edit: Evt. hva "gjør" en dolly grip.

 

Edit 2: Og med det drepte jeg tråden. :p Labert nivå. Slenger på en film jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...