Gå til innhold

Er du filmnerd? Ikke google eller IMDb!


:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Navnet "Alexander de Large" er en referanse til boka, hvor hovedpersonen kaller seg "Alexander the Large" når han snakker om kølla si, og er det navnet filmen bruker når han blir satt i fengsel.

 

I et bilde av ei avis i filmen, blir han kalt "Alexander Burgess". Er det noen som aner hvorfor det? Jeg klarte ikke å finne noe om det.

 

Edit: Anthony Burgess er jo forfatteren av boka. "Singing in the Rain"-sekvensen er visst basert på en opplevelse kona hans hadde mens Burgess selv var i krigen.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Vet det er riktig, så fortsetter:

 

SNIP!

 

edit: Dumt spørsmål (major spoiler). Noen andre får fortsette.

7875295[/snapback]

Øhm.... OK.

 

 

Hvem har regissert Scarface ("remaken")?

7875642[/snapback]

 

Ingen ringere enn Brian DePalma. Jeg vet det er riktig, så neste spørsmål er:

 

- Hvilke to store regissører, som også er gode venner, og har lagd filmer sammen, caster John Williams hyppig til å lage filmmusikken dems?

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde rett, noe jeg tror jeg har mtp. at alle tre Kubrick-filmene mine er skutt i 4:3, er spørsmålet mitt som følger (...)

7873088[/snapback]

 

Litt sent dette, men dette var altså rett. Kameraer på den tiden hadde ikke native 16:9, og en måtte derfor croppe ned bildet fra 4:3 til widescreen, dette likte ikke Kubrick og nektet å croppe vekk masse bildeinformasjon. Unntaket er 2001 dog. ;)

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar

Siden intet nytt spørsmål er kommet slenger jeg ut et enkelt et.

 

 

Hvilken film som Kevin Reynolds regisserte, med Costner i hovedrollen, var den dyreste produksjonen noensinne da den ble laget? (bonusspørsmål; Hvilken film slo "rekorden" et par år senere?)

 

Edit. Fikset stor leif.

Lenke til kommentar

Da stiller jeg mitt rettmessige spørsmål:

 

Hva heter denne fyren, som har jobbet som et sidekick, i etterkant av at John Williams sin musikk har blitt komponert?

 

EDIT: Han har stillingen "supervising music editor". Da burde det ikke være vanskelig..

post-12185-1170689894_thumb.jpg

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva heter denne fyren, som har jobbet som et sidekick, i etterkant av at John Williams sin musikk har blitt komponert?

7876906[/snapback]

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. "Et" sidekick for hva da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...