B4stian Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Ja, har lagt inn noen album på pc'en og kunne gjerne tenke å konvertere dem til mp3. Burde jo hvertfall ha 196kbps, hvis ikke 256kbps kvalitet. Noen programmer som gjør dette og helst et som jeg kan velge bitrate i selv.
roffpoff Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 ett lite utility som heter cwenc, burde gjøre susen ....http://cwenc.sourceforge.net/ Ellers kan NERO hjelpe deg , med konvertering av filer , hvis du har dette i din version. håper dette hjelper
Chevelle Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Audiograbber er gratis og med lame MP3 encoder får du god kvalitet på filene. Programet er enkelt og bruke og på norsk vis du ønsker det. Finner det du trenger her.
B4stian Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Skrevet 3. februar 2007 Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg får feilmelding her... noen tips?
Skagen Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 (endret) Det kan ha noe med at du har en veeeeldig lang filbane dersom du bruker eldre version av Audiograbber. Da blir den feilmeldinga synonym med ugydlig filbane som følger av at Audiograbber ikke leser så lange baner. Jeg hadde dette problemet i XP's barndom med helt nye programmer for XP. Endret 3. februar 2007 av skag1
GeirGrusom Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Men det står jo at wav filen ikke er i riktig format, 16-bit 44.1 Khz stereo... Kanskje den ikke er 16-bit 44.1khz stereo? Personlig bruker jeg CDex til dette.
JohndoeMAKT Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har nevnt en del open source programmer som bruker LAME i posten her ikke så lenge siden.
Skagen Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 (endret) Men det står jo at wav filen ikke er i riktig format, 16-bit 44.1 Khz stereo...Kanskje den ikke er 16-bit 44.1khz stereo? 7864339[/snapback] Til venstre i bildet datating la ved kan du se egenskapene til fila han prøver å enkode, hvor det uttrykkelig står 44,1 KHz ved 16-bit i stereo Det er en annen fil enn den han prøver å enkode, men en vanlig CD inneholder jo ikke noe annet format enn nevnte, og jeg vil tro fila han prøver å enkode er i samme format og parametre. Endret 3. februar 2007 av skag1
k-orm Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Vil anbefale "lamedrop XPd V2.0". Bruker LAME v3.97 codec. Det er en "windows verson" av oggdrop. Veldig enkelt å bruke, og gir meget god lydkvalitet. En generell, gylden regel om konvertering til mp3: Altid komprimer med variabel bitrate, hvis musikken ikke skal streames Jeg hører ingen forskjell på original cd-en og en lydfil komprimert til 196kbps vbr. Og jeg vil påstå ingen andre gjør det heller. (Hvis du ikke har HiFi til 1-2 mill. Da kansje.) (Jeg spiller av mp3-er gjennom et M-Audio Audiophile USB lydkort koblet til Alesis M1 Active mkII studiomonitorer.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå