Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan spørre ei du ikke kjenner?


Gjest Gjest_Arne_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig mener jeg at forslaget til The_Darkness er vel litt for direkte og vil gi galt inntrykk. Vær ydmyk og beskjeden, f.eks gi henne en valentinkort der du forklarer kort alt det du har vært gjennom. f.eks "ever since first time i saw, i kept thinking about you, and the fate wanted that our day, would be valentines day. would u be my valentine?"

 

jenter elsker romantikk og søte ting, så hvis du går for noe slik, garanterer jeg at ho ikke avviser det. også som prikken over i-en, forteller du resten av historien (kjøpt ting bare for å se henne,vært sjenert og ikke visst åssen du skulle ta kontakt osv) når dere er ute om kvelden.

 

da har jeg ikke mer å si enn å ønske deg lykke til.

7937916[/snapback]

Heller direkte og "out of the blue" enn å gi dama inntrykk av at du har stalka hu en stund.

7937948[/snapback]

 

Jeg sa at det var min personlige mening, du kan godt være så direkte du vil hvis det funker for deg. Nå tenker jeg på situasjonen til Arne og en fremgangsmåte som passer til dette.Ok, hadde det vært den aller første gangen de hadde møttes, da kunne han ha kommet med en direkte flørtende kommentar, men hvis du leser hele tråden, vil du skjønne hva jeg mener.

 

Et annet forslag Arne, er dette: be henne om hjelp om noe og når du skal takke kan du si noe som: "nå har jeg vært her så mange ganger og du har alltid vært så hjelpsom og snill. og jeg vet ikke engang navnet ditt." mest sannsynlig vil ho si "du har ikke spurt", men det er også en sjanse for "hvorfor vil du vite det?", og da er det kun en kongekommentar som kan snu på den. jeg vet det ikke, men det må være noe som vil overraske henne og få henne til å smile.

 

Kanskje noen andre har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*

Takker for alle gode svar :)

Jeg turte til slutt... men...

 

Ikke mange som likte det men'e? :p

 

Det gikk fint og forsåvidt... men det er det flausete jeg har gjort i mitt liv :blush:

Hu ble kjempe glad, og takket for tilbudet om å være med ut...

Og sa at jeg gjærne måtte komme innom elkjøp for å slå av en prat...

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Men hu hadde samboer

:(

 

 

Ja navne stod på kassalappen og jeg til og med vært inne å kikka på blogen hennes (oppdatert en gang i fjord :p)

 

men,men ble nok ikke sjebnen denne gangen heller (jeg tror på den jeg også myst 84)

:shrug::closedeyes:

Lenke til kommentar
Du kan hvertfall være meget fornøyd med å ta et såpass stort steg :)

Fra nå av blir nok omgang med jenter litt enklere!

Men du må slutte å tro på skjebnen. Det er slikt unger tror, og de tror jo på julenissen også.

7942249[/snapback]

 

Jeg skal ikke unnskylde deg Arne, heller gratulere. Du har kanskje ikke vunnet for denne gang, men ei heller tapt. Det er bra at du er mer stolt av deg selv for å ha gjort noe slik enn å være lei deg for at hun ikke var ledig. Jeg skal si akkurat det samme som jeg sa til en god venn som jeg traff for mange måneder siden:

 

"Jeg har kanskje mistet en kjæreste, men jeg har funnet en venn" (Traff henne bare noen dager etter at jeg slo opp med eksen)

 

Og det gjelder for deg også. Selv om det ikke gikk som vi alle håpet, så har du hvertfall fått deg en ny venn. og det teller masse. Nå er du ikke iallfall redd hvis det blir oppstår noe slikt en annen gang.

 

zuperMensch: Så du sier at jeg er unge da? Hvis folk ikke hadde noe å tro på, hva skulle de gjøre da? Det er troen som driver oss for å leve og alle tror på noe. Livet kan ikke fungere uten tro skjønner du. Hva tror du på da? At ingenting har noen mening her i livet og alt vi gjør er bare forgjeves? Da kan vi like gjerne legge oss ned og dø da! Respekter andre, og andre respekterer deg.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*
Du kan hvertfall være meget fornøyd med å ta et såpass stort steg :)

Fra nå av blir nok omgang med jenter litt enklere!

Men du må slutte å tro på skjebnen. Det er slikt unger tror, og de tror jo på julenissen også.

7942249[/snapback]

Altså... det blir nok ikke lettere før jeg en gang får napp... men har begynt og tenkt mere... hva har jeg å tape?

det er mange som har sakt og det har jeg sjønt... bare man ikke blir redd for å gå ut så er jo det greit... alt med måte for å si det slik :p

 

Det å tro på sjebnen er som å tro på nissen, hva om jeg tror på nissen ennda?

Nei da... gjør ikke det :p

Men å tro på skjebnen har jeg alltid gjort sånn litt... enkelte ting liksom stemmer utrolig med f.eks drømmer osv

Ikke noe ekstrem greier...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*

skriver mere jeg... får ikke redigert (må logge inn da)

Dere skriver at det blir lettere... jeg sjønner ikke helt hva dere mener? For min del blir det liksom ikke lettere når det aldri klaffer...

 

Sjønner ikke hvorfor dere mener at det blir lettere... jeg syns det faktisk blir vanskligere... men jeg har lært at jeg egentlig ikke har noe tape så da blir det bedre neste gang :)

Lenke til kommentar

Sjønner ikke hvorfor dere mener at det blir lettere... jeg syns det faktisk blir vanskligere...

7942630[/snapback]

=

men jeg har lært at jeg egentlig ikke har noe tape så da blir det bedre neste gang :)

7942630[/snapback]

 

Det blir lettere fordi nå har du gjort det, du slipper å manne deg opp i 2 uker før du tør :)

Lenke til kommentar

 

zuperMensch: Så du sier at jeg er unge da? Hvis folk ikke hadde noe å tro på, hva skulle de gjøre da? Det er troen som driver oss for å leve og alle tror på noe. Livet kan ikke fungere uten tro skjønner du. Hva tror du på da? At ingenting har noen mening her i livet og alt vi gjør er bare forgjeves? Da kan vi like gjerne legge oss ned og dø da! Respekter andre, og andre respekterer deg.

7942550[/snapback]

 

Jeg tror på håndtfaste ting og meg selv, og ja, vi kunne strengt tatt bare lagt oss ned for å dø, men vi vil jo gjerne kose oss litt mens vi er i live, og føre genene videre. Det med at en må tro for å kunne leve er uansett bare tull.

Men det er jo off-topic og tåpelig av meg å slenge ut i denne tråden. Beklager hvis noen har tatt det til seg.

Lenke til kommentar

Joda jeg har også en vitenskapelig side der jeg foretrekker å se før jeg tror det, men det har skjedd så mye rart i livet mitt også at jeg tror alt ikke er tilfeldigheter. Hvis noe er ment å skje eller ikke, så skjer det bare eller ikke.

 

Ja dette var veldig avsporing. Fortsett ontopic på de neste postene folkens.

Lenke til kommentar
Joda jeg har også en vitenskapelig side der jeg foretrekker å se før jeg tror det, men det har skjedd så mye rart i livet mitt også at jeg tror alt ikke er tilfeldigheter. Hvis noe er ment å skje eller ikke, så skjer det bare eller ikke.

 

Ja dette var veldig avsporing. Fortsett ontopic på de neste postene folkens.

7945407[/snapback]

 

Meg igjen, glemte å logge inn som vanlig. :p

Lenke til kommentar

grats arne at du spurte, synd det med svaret...men blir sikkert koslig vis dere kanskje kan begyne og gå ut som venner også da, kanskje du har fått deg ny drekke venn vettu. er jo koslig det også da, så kan det jo hende at du også finner ut av ting du ikke ste om henne fra før av og vettu.... hilse a fra meg ;) jeg vet ikke hvem det er men :p

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*
grats arne at du spurte, synd det med svaret...men blir sikkert koslig vis dere kanskje kan begyne og gå ut som venner også da, kanskje du har fått deg ny drekke venn vettu. er jo koslig det også da, så kan det jo hende at du også finner ut av ting du ikke ste om henne fra før av og vettu.... hilse a fra meg ;) jeg vet ikke hvem det er men :p

7945774[/snapback]

hehe... vi får se :)

Om jeg hilser fra deg er nå så som så :p haha...

Men jeg vet vertfall at jeg slipper å gå å drite meg ut i butikken neste gang, regner med at hu ikke sier det rundt på butikken... da hadde hu nok ikke ønska meg velkommen til å ta en prat uten å handle noe på elkjøp :)

Kjøpte meg foresten en film i dag også :p men det var en jeg fikk lyst til å se da :)

 

Men det har hjulpet på selvtiliten min i vertfall :)

Selv om hu var opptatt og det er litt kipern og flaut så kan vi sikkert le av det en dag senere :!:

Men det fins mange fisk i havet... og det fins alltid en krok å fiske de med :p

 

Gleder meg faktisk til å stå opp i morgen... kanskje dra innom elkjøp og ta av en prat (er langt hjem og elkjøp er på veien, kjekt å få noe varme i kroppen å :) )

 

Men takker alle sammen, neste gang jeg trenger hjelp skal jeg logge meg inn... og ikke være anonym... så iritabelt å logge seg ut først, tenkte ikke på det før etter en stund at det var vanskelig å følge med :p

 

*p.s*

Jeg har narret dere, jeg heter ikke arne :p

 

Takker alle sammen

Stor hjelp

:love::love::love:

 

Dere får fortsjatt ha en fin valentine da :)

Håper dere gjore noen glade i dag, det vet jeg at jeg gjore :yes:

Lenke til kommentar

Hehe ja vel "Arne", burde ha visst at du ville være anonym. Ah er det ikke herlig når ting løser seg? Følelsen av å ha utrettet noe stort og ikke trenger å tenke på det mer. Skjønt, jeg har vært litt mer uheldigere enn "Arne" da, siden konditori-jenta fortsatt ikke har tatt kontakt.Regner med at lappen min havnet langt ned i søppelkassa. Oh well.

 

Lykke til videre!

 

*Case closed*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...