Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan spørre ei du ikke kjenner?


Gjest Gjest_Arne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Arne_*

Jeg er så og si sikker på alle andre måter....

Men med to år som singel og ett misslyket forhold som varte en mnd før der som var mitt første så er jeg langt fra så sikker på meg selv at jeg bare kan spørre ut sånn helt uten videre....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare være meg som er litt mer kynisk enn jeg har godt av, men å prøve å be noen ut i kassen på Elkjøp slår meg som en rimelig dårlig ide.

 

Regner med at de fleste jenter som jobber i den type jobb er veldig vant til tilnærminger på jobb, så tror situasjonen blir veldig lite i din favør om du prøver deg.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*

Det du skrev har slått meg selv, de er sikkert vant til slike ting...

samt vet jeg jo ikke om hu er sammen med noen heller...

 

Men jeg greier ikke å slutte å tenkte på henne...

Og blir bare iritert på meg selv vær gang jeg går ut av elkjøp...

Lenke til kommentar
Regner med at de fleste jenter som jobber i den type jobb er veldig vant til tilnærminger på jobb, så tror situasjonen blir veldig lite i din favør om du prøver deg.

Tja, vil faktisk si meg litt uenig der. Jobber på Rimi, og selv om jeg er gutt er det sånne ekstra hyggelige folk som "makes my day". Det er de du legger merke til og husker igjen neste gang. Samme har jeg hørt fra mine kvinnelige kolleager, de tar det som oftest som et ganske så finfint komplement hvis kundene er litt flørtete eller hva det nå måtte være.

Bortsett fra hvis du er skikkelig desp og villig til å betale 2000 spenn til damen i kassen. Ja, det har skjedd. "Men duh, hvis du får 2000 spenn. Får jeg nummeret hennes da?"

I say go for it :)

Endret av PT
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*
Hvis jeg var deg, ville jeg søkt jobb der. Da kan du bli godt kjent med henne via jobben  :grin:

7869077[/snapback]

Det dær har jeg hørt av flere... men de har nok folk, søkte før jeg viste hun jobbet der :p

Men har jobb, eget firma og noen studier samt driver å kjører opp... så har ganske så travle dager... Men jeg kommer til å bruke masse tid på henne viss det skulle bli noe..

 

Når jeg har hatt så dårlig erfaringer fra før har jeg ikke helt sjønt hvordan damer ser på oss gutta når det er en gnist der... kanskje hun er intrisert i meg å...

 

Er det patetisk og legge igjen en lappe etter jeg har handlett noe? Der jeg skriver om hun vill være med ut også skriver mobilnr mitt?

Bare lurer...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*

Får nesten finne en måte og syke meg opp på, men tror ikke jeg greier det... er så flink til å rote det til :p

Hvordan ser man at hu er litt intrisert? er det noe tegn jeg kan se etter?

Blir litt mer sikker viss hun viser litt intresse også...

 

Viss hu svarer nei så er det værst som sjer at jeg går rundt å tenker for en taper jeg er...

Så lenge jeg har fått napp en gang bare og det varte bare en mnd.... så er det ikke lett og få nei etter nei akurat...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*

Jeg tror kanskje jeg skal prøve å spørre henne en dag til uka...

Noen gode råd om hva jeg bør si da?

rett ut om hun vill være med ut og bli bedre kjent? f.eks en middag etter jobb? eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Ikke be ut til middag, nei. Heller kafé, som Killerquo foreslo.

Middag blir altfor formelt og litt klisjépreget.

Be henne ut på en kafé i sekstiden, eller noe sånt. Som nevnt tidligere er det en fordel i din favør dersom det ikke er snakk om 'The Beauty and the Geek'.

Du bør helst spør henne uten for mye stamming eller tullsnakk også, og med tullsnakk mener jeg at kjeften går i ett om alt mulig. Det kan den gjøre på kaféen.

For mye snakk på én gang vil bli overveldende, og hun vil ikke få med seg halvparten. Stikkord er smil, humor, øyekontakt og ikke minst; snakke forståelig og ikke for raskt. Det beste er å gjøre sånt som dette på en impuls, ikke planlegge og tenke ihjel alle mulige scenarier, men pyttsann.

 

Det skal forresten bli spennende å se om noe sånt som dette virker utenfor filmverden også.

Endret av zuperMensch
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Arne_*

Kanskje det... det som jeg er mest redd for er at hu er sammen med noe, det som er mest pinlig egentlig...

Men jeg som er så flink til slike ting greier jo det her helt toppers... NOT :thumbdown:

Men hadde vært kos å få ett ja :)

Lenke til kommentar

Min strategi hadde vært å håpe jeg hadde truffet henne på byen. Hvor gammel er hun? Rundt 20? Da hadde jeg gått og sett etter henne på de mest populære utestedene for 20-åringer. Før eller siden vil du nok se henne, og da er det særdeles mye lettere å ta kontakt. For å ikke snakke om mindre sært.

Men da kan du ikke være for full, du må være årvåken og konsentrert!

 

Tenk så flott åpningsreplikk du kunne servert henne!

"DEG husker jeg fra Elkjøp!"

Etc...

Endret av zuperMensch
Lenke til kommentar

Det hadde vært kjekt ja... men så mye som jeg vasser på byen her kan det nok hende jeg er gammel og grå før jeg ser henne der ja :p

Har ikke så mange kompiser at det gjør så mye her i byen, flytta fra det meste da jeg starta som lærling...

Lenke til kommentar
da ble det ennda en pakke med tom cder i samlinga mi.. tror jeg må finne noe å brenne ut snart  :dontgetit:

Tror jeg gir opp, jeg får det bare ikke til  :(

7878381[/snapback]

Au da :no:

 

Hva med en litt annen type "motivasjon"/forberedelse.

Hvis du får spurt/invitert ut på kafe/byen/kino... Vil tro det er 50%+ sjanse for at hun svarer... Nei! :ermm:

 

Fordi... Kanskje hun har kjæreste allerede... Mulig hun svarer automatisk "Nei" på slike forespørsler da hun har hørt spørsmålet flere ganger før...

Hun kommer helt sikkert ikke til å synes at du er en idiot. Det er ikke idiotisk å spørre... Hvis ingen hadde spurt så hadde det vært mange single her i landet.

 

Hvis hun sier nei så kan du jo si noe som: "Er du helt sikker? ... Når jeg har gått ut herfra er det kanskje for sent..."

 

Spør, og du får muligens "nei takk" til svar, men kanskje er hun ledig og intressert :)

Viktig å være optimistisk, men ikke legge for mye i et evt. avslag.

Lenke til kommentar

Finn ut når hun slutter på jobb, det er da du slår til. Kom når hun er "på vei til bilen" eller noe sånt. Si at du må kjøpe noe som haste noe inni gampen før kvelden. I denne situasjonen vil du også få sjangsen til å lage en litt dypere samtale ettersom det ikke burde så mangen folk der.

Dra til med den gode "Skal vi ta en kaffe eller noe på en cafe en dag?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...