Gå til innhold

Hvorfor kjøpe PC7BSCAND v3?


Anbefalte innlegg

Hva slags temp har du i ditt da ?, jeg sliter meg i hjel med mitt, sys ligger på 41/42

og gpu ligger på 75/80 under spilling.

 

Har akk kjøpt to mist vifter( de grønne fra microplex samt vifte kontr.) men det hjalp ikke stort(1 front/1 bak), samt at det må fikses litt på den ene viften for å få brukt den forran gfx kortet, siden den orginale har gjengetapper til thumbskruene presset inn i skruehullet, mens de skruene som fulgte med viftene er litt for store til å gå igjennom 'slide'hullet til sidevifteramma. Får prøve å modde / forske litt i helgen.

 

Men ang. støy/ brumming er jeg helt enig, litt skuffet over kabinettet egentlig, at man må drive å bøye og tøye på dør tappene så de sitter godt, ellers durer det i hele kassa, slik at man rett som det er må 'tappe' på det for å få det til å slutte.

 

Mitt gml dragon var det ikke en lyd i fra,samt at det var 4-5 grader kaldere UTEN vifter (var bare 80mm i det gamle,og de orket jeg ikke å bruke) Men det veide blysokker i forhold til V3, og det var nesten 10cm høyere gjorde vel sitt til at lufta fikk litt mer leke plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe...La merke til det nå  :blush:

 

Men vet dere om det finnes en støydempet versjon av v.3?

 

Noen råd om hvilket av de to kabinettene man bør velge?

8114037[/snapback]

 

 

Velg pc6070 V2, kjøpte dette selv og er meget godt fornøyd med det, pcen min ble mye stillere enn i det gamle chieftec kabinettet.

Lenke til kommentar
Hva slags temp har du i ditt da ?, jeg sliter meg i hjel med mitt, sys ligger på 41/42

og gpu ligger på 75/80 under spilling.

 

Har akk kjøpt to mist vifter( de grønne fra microplex samt vifte kontr.) men det hjalp ikke stort(1 front/1 bak), samt at det må fikses litt på den ene viften for å få brukt den forran gfx kortet, siden den orginale har gjengetapper til thumbskruene presset inn i skruehullet, mens de skruene som fulgte med viftene er litt for store til å gå igjennom 'slide'hullet til sidevifteramma. Får prøve å modde / forske litt i helgen.

 

Men ang. støy/ brumming er jeg helt enig, litt skuffet over kabinettet egentlig, at man må drive å bøye og tøye på dør tappene så de sitter godt, ellers durer det i hele kassa, slik at man rett som det er må 'tappe' på det for å få det til å slutte.

 

Mitt gml dragon var det ikke en lyd i fra,samt at det var 4-5 grader kaldere UTEN vifter (var bare 80mm i det gamle,og de orket jeg ikke å bruke) Men det veide blysokker i forhold til V3, og det var nesten 10cm høyere gjorde vel sitt til at lufta fikk litt mer leke plass.

8218665[/snapback]

 

Hvordan du får til dette du beskriver er en gåte. Mitt forrige kabinett var et Tt Soprano, med 1x120mm front, 1x92mm i sidedøren og 1x120mm bak. Tempraturene i soprano kassa er helt likt Lian-li når RPM er stilt på samme nivå. Skjermkort tempen er enda bedre i Lian-li kassa. Før Soprano kassa hadde jeg et chieftech som etter mye modding, var like bra som soprano kassa.

Hvordan du kan komme med påstander om at ditt dragon kabinett var kjøligere uten vifter enn Lian-li med 3x120mm ligner ingen ting.

 

Dette er meget enkel matte, med mindre du har sveiset på en 10kg kobberribbe på dragon kassa, skal ikke det kabinettet passivt være i nærheten av lian-li kassa.

Uten vifter i dragon kassa, har varmluften ingen steder å gå, og uansett hva du sier og mener, kan dette ikke være mulig uansett lekeplass til varmluften, punktum.

 

Nå kan det jo hende at visse underlige omstendigheter kan føre til at varmluften beveges på en sånn måte i lian-li kabinettet at det påvirker sensorene på ditt hovedkort, men bytt tilbake til dragon kassa du, og putt en tempmåler inni kassa uten en eneste vifte. Tipper du har 10-20C høyere luft temp i kassa på et blunk.

 

Her er mine tempraturer på idle:

 

Hovedkort Gigabyte 965P Series

 

Temperaturer

Hovedkort 34 °C (93 °F)

CPU #1 / Kjerne #1 36 °C (97 °F)

CPU #1 / Kjerne #2 36 °C (97 °F)

GPU 50 °C (122 °F)

Hitachi HDT725032VLA360 25 °C (77 °F)

 

Kjølevifter

CPU 1038 RPM

 

Skulle du ligge vesentlig høyere enn dette, bør du feilsøke litt...... Nå veit ikke jeg om du hadde 8800 kortet før du annskaffet lian-li kassa, men det kortet øker tempen på hovedkortet ganske mye. Mitt forrige gfx, 7950GX2, var enda varmere og hk ditto varmere. Kjekt med chipset sensor og ribbe bak gfx, BBQ anyone....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Her er mine tempraturer på idle:

 

Hovedkort Gigabyte 965P Series

 

Temperaturer

Hovedkort 34 °C (93 °F)

CPU 23 °C (73 °F)

CPU #1 / Kjerne #1 36 °C (97 °F)

CPU #1 / Kjerne #2 36 °C (97 °F)

GPU 50 °C (122 °F)

Hitachi HDT725032VLA360 25 °C (77 °F)

 

Kjølevifter

CPU 1038 RPM

 

Skulle du ligge vesentlig høyere enn dette, bør du feilsøke litt...... Nå veit ikke jeg om du hadde 8800 kortet før du annskaffet lian-li kassa, men det kortet øker tempen på hovedkortet ganske mye. Mitt forrige gfx, 7950GX2, var enda varmere og hk ditto varmere. Kjekt med chipset sensor og ribbe bak gfx, BBQ anyone....

 

Sjekk CPU tempen din... Du vil straks legge merke til noe veldig feil... (hint: CPU = 23 grader, men hver av kjernene er på 36 grader).

 

Forøvrig har du 50 grader på ditt skjermkort.. Det har ikke jeg.. jeg har 33 grader på mitt. Men så har jeg Lian Li PC6277B.

 

Og selv om du har høye temps på enkelte komponenter, betyr ikke det at du må feilsøke. Det er faktisk sånn at du ikke har noen ordentlig temp måler på CPU, med mindre du har lagt en måler under den (mellom vifta og CPU).

Lenke til kommentar

Nå avhenger temperaturen VELDIG av hvilken komponent som er i kassa.

Mens du Andylove ser ut til å ha et 7900 GTO, som er relativt kaldt; har Ourasi et 8800GTs, som er MYE varmere.

Veldig mange har 60-70 grader idle på det kortet, og oppimot 80 ved load.

I tillegg har du en E6400 som ser ut til å kjøre på stock hastighet, mens han har en E6600 som kjører på 3,2GHz.

 

I tillegg til komponentene som brukes spiller kjølerene en STOR rolle.

Stock C2D kjøler er ofte 20-30 grader varmere enn en Zalman CNPS9500 kjøler.

Men selv om kjøleren på 8800 kortene er enorm og kjøler veldig godt, så produserer kortet så utrolig mye varme at det ikke hjelper stort på temperaturen i forhold til mindre strømslukende kort, som ditt 7900 GTO.

Lenke til kommentar
Sjekk CPU tempen din... Du vil straks legge merke til noe veldig feil... (hint: CPU = 23 grader, men hver av kjernene er på 36 grader).

 

Forøvrig har du 50 grader på ditt skjermkort.. Det har ikke jeg.. jeg har 33 grader på mitt. Men så har jeg Lian Li PC6277B.

 

Og selv om du har høye temps på enkelte komponenter, betyr ikke det at du må feilsøke. Det er faktisk sånn at du ikke har noen ordentlig temp måler på CPU, med mindre du har lagt en måler under den (mellom vifta og CPU).

8221246[/snapback]

 

For pokker!

 

At noen klarte å henge seg opp i den håpløse hovedkort CPU avleseren burde jeg vel skjønt, det måtte skje. Som alle burde vite nå, det er Core 1 og 2 som gjelder, og som er korrekt. Men skal fjerne den så ingen kan henge seg opp i den.....

 

Resten av innlegget ditt gidder jeg ikke kommentere.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...