Gå til innhold

Hvorfor kjøpe PC7BSCAND v3?


Anbefalte innlegg

Kommer ann på hvilket hovedkort og hvilket kabinett du har.

Men som regel holder det med 40cm til hovedkortet; det er kun få tilfeller der du trenger mer.

Selv om det ironisk nok mange ganger er lettere å stue vekk en lang kabel, så 60cm er kanskje ikek så dumt hvis du har litt stuplas i kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er versjon 3 billigere enn versjon 2?

V.2

V.3

 

Har det med at versjon 2 er "kraftigere" bygd/mer støydempet?Finnes versjon 3 i den varianten? Hvilken versjon lønner det seg då å kjøpe? (Legger vekt på lite støy,god plass og god kjøling)

Endret av Sky89
Lenke til kommentar
Hvorfor er versjon 3 billigere enn versjon 2?

V.2

V.3

 

Har det med at versjon 2 er "kraftigere" bygd/mer støydempet?Finnes versjon 3 i den varianten? Hvilken versjon lønner det seg då å kjøpe? (Legger vekt på lite støy,god plass og god kjøling)

8112205[/snapback]

 

Du linker til to forskjellige modeller: PC7BSCANDV3 og PC6070ASCANDV2.

PC6070 har bla. dør og sikkert litt annet design.

PC7BSCANDV2 og V3 koster så og si det samme, betalte 895,- for mitt V2 kabinett......................

Lenke til kommentar

Fikk min V3 inn døra på jobben her nå, snart rett hjem å flytte over stæsjet mitt fra dragon tårnet. Så veldig bra ut , dro det kjapt ut for å se om det 100% etter transport. Litt vanskelig å få av side døra med en gang ,men det kommer seg etter et par ganger.kommer tilbake med raport.

Lenke til kommentar

Da har jeg satt sammen mitt v3 kabinett, legger ut noen bilder her nå om det funker, skal vi se.

 

Greit med plass, det fulgte med verktøy til å feste ”festene” til HK, den var kjekk.

Kabinettet var som en lett fjær i forhold til mitt dragon tårn. Volvo list på skarpe kanter, veldig bra. Viftene ser ut som om de kan flytte litt luft.

 

Monteringen gikk greit, koste meg med stripps og kabling og det ble helt greit synes jeg, ny rund kabler til dvd/brenner så hjelper det litt til.

Men, platene/dørene var tynne, de lager også litt støy noen ganger, så jeg må små dunke i kabinetter noen ganger for å få det til å slutte å dure. Leste et strikk tips et sted her, skal prøve det..

 

Vifta i front flytter litt lite luft inn i kabinettet synes jeg(på minste setting), Lufta stopper liksom opp ved hd når man monterer de slik som jeg gjorde, bedre plass til gfx på den måten men lufta blir liksom litt bremset.

 

Men generelt steg temp 4/5 grader på cpu og i kabinettet i forhold til dragon tårnet, så der ble jeg skuffet. Lian li er nesten 10 cm lavere så kanskje det er det som gjør det, men i dragon tårnet hadde jeg ikke vifter i det hele tatt.Her er det 120 i front og en bak og en ved gfx kortet som helelr ikke fikk lavere temp.

 

Trenger tips til en god og billig vifte styring for nå har jeg bare koblet de opp på

P5B HK mitt, men får liksom ikke dreisen på AI Suit, noen som har noen tips,

eller om det er andre vifte styrings progs som kan lastes ned med som er bra.

 

post-31116-1173547229_thumb.jpg

 

post-31116-1173547219_thumb.jpg

 

post-31116-1173547123_thumb.jpg

 

post-31116-1173547136_thumb.jpg

 

post-31116-1173547116_thumb.jpg

 

post-31116-1173547092_thumb.jpg

 

post-31116-1173547107_thumb.jpg

Lenke til kommentar

På innsidene av dørene er det mange "klemmer" som du kan klemme litt innover så dørene sitter tightere. Mine dører var også litt "durete" og slakke, men å klemme festene litt inn og litt teip på krokene oppe fixet dette, nå sitter de som støpt.

Når det gjelder de medfølgende 120mm viftene, tror jeg neppe det er noe lurt å kjøre dem på viftestyring siden de allerede går på så lav hastighet...

En annen ting du taper luft på er å ha HDD case på den måten du har den nå, sett den på langs, det er god plass til det, og luften på viften i front vil plutselig ha god effekt også på skjermkort og hovedkort siden den da lett passerer HD uten hindring.

En rund IDE kabel er ikke å forakte det heller, men HD case plasseringa di er den som bremser mest...

 

Her er mine tempraturer på idle:

 

Hovedkort Gigabyte 965P Series

 

Temperaturer

Hovedkort 34 °C (93 °F)

CPU 23 °C (73 °F)

CPU #1 / Kjerne #1 36 °C (97 °F)

CPU #1 / Kjerne #2 36 °C (97 °F)

GPU 50 °C (122 °F)

Hitachi HDT725032VLA360 25 °C (77 °F)

 

Kjølevifter

CPU 1038 RPM

 

Spenningsverdier

CPU kjerne 1.28 V

post-72177-1173550757_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Da skal jeg klemme litt der, og snu hd casen.Har tenkt på det allerede, merket det med en gang at lufta stoppa opp.

 

viftestyringen var tenkt for å få opp hastigheten litt, nå ligger tempen hos meg:

fra ai suit

idle:

cpu 41

sys 42

 

i core temp

core0:25

core1:28

( er det summen av disse to som er riktig temp)

 

gpu ligger på 67

 

under load spretter dette opp i 60 cpu og sys 50, core (core temp ligger på core 0 40 core 1 43 og gpu i ati tool over 80) Så jeg sliter litt..

 

hva bruker du til å lese av tempen din??

 

viftene ligger på rett over 1000 mens cpu vifta ligger på rett over 1500.

Lenke til kommentar

Kabinettviftenen skal kjøre på litt over 1000rpm, det er den hastigheten de bruker. Det er derfor de er så stillegående.

 

Din GPU temp var litt vel høy synes jeg, og du kopmmer nok til å merke en god del forskjell hvis du snur HDD buret.

Å sette HDD i den laveste hylla kan også være lurt, for der stopper den minst lufttrykk, og det lufttrykket den stopper skal ikke kjøle ned noe spesiellt.

Lenke til kommentar

Jeg liker å bruke PCWizard 2007 til å lese av temperaturer med.

Det kan hos meg lese av CPU core 0&1, GPU og HDD, men skal kunne støtte enkelte chipset og diverse annet også. I tillegg kan du hvis du legger ned programmet uten å lukke det ha forskjellig systeminfo oppe i høyre hjørne med grønn skrift. Her er det snakk om CPU temp, load osv.

 

Ellers funker det du bruker fint hvis du vil kjøre flere programmer samtidig.

Lenke til kommentar

Det så fint ut. Mitt Hyper 530 psu måtte jeg bikke inn bakvegen, sitter et klistremerke på vifta, som er som en liten plomme som lå i veien, satt noe så steika hardt :D Anyway, fikk det lett inn.

Hvilken kjøler bruker du Kvase?? Er på utkikk etter en god en til min 6300 cpu.

 

Satt inn en :

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...3BB&mcat=15s230

 

I går, de led lysene er KRAFTIGE, hehe. Men må kjøpe noen nye vifter siden de mist som følger med går på 1000 rpm, trnger litt mer luft igjennom her når jeg spiller, så det hjalp ikke med styringa for det var enten av eller på med mist viftene. Har bilde av lysene, legger det ut i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde versjon 1 av dette kabinettet mener jeg å huske. Hadde hull i taket, men ingen vifte der. Anyway, hvordan overlever dere all støyen som forplanter seg lekende lett i dette kabinettet? No offence, men det har lett for å bre rundt seg med støy.

 

Ellers er det mange pene bilder av HW og kabinett. Får alltid lyst til å skru litt når jeg ser hva andre har gjort ;)

 

(jeg vil ha zalman vifter igjen... )

Lenke til kommentar
Jeg hadde versjon 1 av dette kabinettet mener jeg å huske. Hadde hull i taket, men ingen vifte der. Anyway, hvordan overlever dere all støyen som forplanter seg lekende lett i dette kabinettet? No offence, men det har lett for å bre rundt seg med støy.

 

Ellers er det mange pene bilder av HW og kabinett. Får alltid lyst til å skru litt når jeg ser hva andre har gjort ;)

 

(jeg vil ha zalman vifter igjen... )

8218494[/snapback]

 

Med de medfølgende viftene er det ikke rare støyen, men det er klart at de tynne alu veggene slipper ut mer støy enn tykke stål vegger. Kjører du igang med høy rpm vifter, vil du merke det godt.

Ikke noe problem med verken tempraturer eller støy på min maskin med [email protected] 1.32v og 8800 på 630/2000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...