Gå til innhold

Hvorfor kjøpe PC7BSCAND v3?


Anbefalte innlegg

hvordan er dette kabinettet til overklokking? (luftflyt)

vil jeg med en termaltake big typhoon og c2d e6600 kunne klokke til rundt 3Ghz?

8003017[/snapback]

 

Jeg har gjort akkurat dette (6600@3GHz, big typhoon), systemet kjører stabilt og fint, men temperaturen er litt høyere enn jeg hadde trodd (ikke det at det gjør så mye så lenge det er stabilt da).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angående den viften i døra så skal denne blåse ut, ikke trekke inn. Det er nok en feil i beskrivelsen. Hadde det vært meningen at viften skulle trekke inn måtte også den vært utstyrt med støvfilter, noe den ikke er.

7947853[/snapback]

 

Det må vel bli undertrykk i kabinettet når det er to vifter som suger ut luft (ikke medregnet viften i psu) og bare en som blåser inn?

7950496[/snapback]

 

Rimelig utbredt misforståelse at man "må" ha 2x120mm inn om man har 2x120 ut.

Luftmengden inn vil bare øke av seg selv jo mer som blir sugd ut så lenge det er ventilasjonshull tilstede på de korrekte stedene. Eneste grunnen til at man trenger vifte til inngående luft, er for å aktivt kjøle hardisker eller styre luft mot skjermkort-ene/CPU o.l..................

7950958[/snapback]

Hæ? Det beste er å ha balansert inn/ut så mye som mulig, da vil viftene jobbe mindre. Det du sier om at luft blir sugd inn i kabinettet gjennom diverse hull gjelder begge veier, men hvis du har filtrerte vifter som blåser inn, og en vifte mindre (eller like mange, men litt svakere) som blåser ut, slipper du støvproblematikk.

Lenke til kommentar
Angående den viften i døra så skal denne blåse ut, ikke trekke inn. Det er nok en feil i beskrivelsen. Hadde det vært meningen at viften skulle trekke inn måtte også den vært utstyrt med støvfilter, noe den ikke er.

7947853[/snapback]

 

Det må vel bli undertrykk i kabinettet når det er to vifter som suger ut luft (ikke medregnet viften i psu) og bare en som blåser inn?

7950496[/snapback]

 

Rimelig utbredt misforståelse at man "må" ha 2x120mm inn om man har 2x120 ut.

Luftmengden inn vil bare øke av seg selv jo mer som blir sugd ut så lenge det er ventilasjonshull tilstede på de korrekte stedene. Eneste grunnen til at man trenger vifte til inngående luft, er for å aktivt kjøle hardisker eller styre luft mot skjermkort-ene/CPU o.l..................

7950958[/snapback]

Hæ? Det beste er å ha balansert inn/ut så mye som mulig, da vil viftene jobbe mindre. Det du sier om at luft blir sugd inn i kabinettet gjennom diverse hull gjelder begge veier, men hvis du har filtrerte vifter som blåser inn, og en vifte mindre (eller like mange, men litt svakere) som blåser ut, slipper du støvproblematikk.

8006822[/snapback]

 

Om du vil ha varme luftlommer i kabinettet ditt så satser du på overtrykk, men ikke så mye støv dah...

Prøv å lese alle postene du, så ser du forklaringen på en eventuell støvproblematikk.....

Lenke til kommentar

Da vekker vi tråden litt igjen. ;)

 

Jeg har selv bestilt meg et v3 kabinett. Mitt første Lian Li og jeg må si at jeg gleder meg. Alle sier at Lian Li skal være så bra osv. - time will show!

 

Grunnen til at jeg valgte dette kabinettet var først og fremst pga. at det er Lian Li. Dernest er jeg tilhenger av smarte løsninger og minimalistisk design. 3 lydløse vifter som hjelper med luftflyt, orginal festemetode for strømforsyningen. Det at det er filter i front høres meget bra ut.

 

Jeg har egentlig ikke drevet med casemodding eller klokking siden jeg hadde en PII 333MHz som jeg tyna til 400MHz, en gang i forrige årtusen. Kabinettet skal mates med nyinnkjøpt hardware av typen P5B, E6400 og 8800 GTS 320MB, 2GB OCZ Gold XTC og drives av en MIST 500W. Rimelig standard, med andre ord.

 

Har diverse planer med kabinettet, uten at jeg vil røpe de her i tilfelle jeg ikke gidder likevel. Det er ikke noe voldsomt, men jeg er litt "neat-freak", for å si det sånn. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å overklokke, men det er visst såre enkelt med denne kombinasjonen så det blir nok prøvd. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Jeg har selv bestilt meg et v3 kabinett. Mitt første Lian Li og jeg må si at jeg gleder meg. Alle sier at Lian Li skal være så bra osv. - time will show!

Jeg må inrømme at jeg ble litt skuffet over hvor tynne metallplatene var, men det ser ut til at kabinettetne har blitt tynnere enn sisst jeg kjøpte ny PC.

Dørene på mitt gamle Chieftec kabinett er dobbelt så tykke!

 

Kvaliteten var det derimot ingenting å si på, selv om jeg ikke fant så veldig mange spennende patenter inni. man må f.eks. skru fast viftene, på det gamle kabinettet mitt satte du dem bare inn i en klips, og der satt de.

Men på den positive siden, så er det tommelskruer på nesten alt ;)

 

EDIT: skrivefeil...

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Johanf har du fått kabinettet dit nå??

Sitter å ser på det selv og lurer på det eller coolermaster mystique.

har selv p5b/c2d6300/xfx8800 320mbxxx/hiper 530. Så ganske like komp.

Har du fått montert alt?

8097050[/snapback]

Nei, jeg har ikke fått det enda :(

 

Bestilte (fra NetShop) lørdag og idag (nå) venter jeg fortsatt på at de skal få inn RAMen jeg har bestilt. Ordremottak (telefon) er tydligvis lukket, for de svarer ikke. Leveringsdato på RAMen står 07.03.2007, idag, men det er en ubekreftet dato. Alle andre varer untatt E6400 er tydligvis bekreftet. Merkelig opplegg. Kanskje jeg burde ringe imorgen og høre.

 

Short story, varene ligger enda hos NetShop. Skjønner ikke hvorfor.

 

netshop.JPG

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Skjønner. Tror jeg ryker på et lian v3 i morgen. 8800 kortet mitt svetter i dragon tårnet mitt om dagen, 80 vifta i front har ikke lang nok kabel frem til hovedkortet og den bak bare bråker :thumbdown:

Må få noen 120 vifter som kjøler ned varene litt.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har det problemmet å få 120mm i døra pga skjermkortkjøleren min Artic cooling X2, men jeg har en Zalman ligne som ifølge hardware.no testn er dårlige enn Arctic cooling sin, men jeg vil heller ha zalmanen og 120mm i døra, enn artic cooling eller tar jeg feil, med articen har jeg stabilt 35 C og med zalmanen har jeg ikke testet enda, men jeg har jo klokket fullt på mitt X1950pro kort. hva tror dere, og jeg tror det blir bedre luft gjennomgang vis jeg setter på 120mm og zalmanen, kjøler jeg ikke bare skjermkortet, men også kanskje hardisken osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...