Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...

Skal først lage en liten treramme og så kle denne med glassfiberduk og deretter dekke dette med glassfibersparkel og stålplast og så pusse ned og lakkere.

...

7828271[/snapback]

Hva slags glassfiberduk/sparkel bruker du og hvor får man tak i sånt?

 

Har et lite prosjekt hvor jeg kunne trenge noe sånt...

7838697[/snapback]

 

det du trenger får du tak i hos din lokale malerbutikk, bruker vanlig glassfiberduk som armering og 1kg bokser med glassfibersparkel. og dekker så det hele med vanlig stålplast, siden det er finere og enklere å pusse slik jeg får en fin overflate

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker, skal sjekke neste gang jeg er innom en malerbutikk :)

 

 

Ellers fant jeg en del interessant her: http://www.westsystem.no/downloads/west_prisliste.pdf (litt gammel liste men prisene kan da ikke ha endret seg såå mye)

Glassfiber og epoksy kan potensielt gi kraftige selvbærende konstruksjoner. Til mitt eget bruk lurte jeg på å lage en modell i isopor som jeg kler i glassfiber/epoksy. Når alt har herdet fjerner jeg isoporen.(kanskje kle den i gladpack så den løsner lettere)

Lenke til kommentar
Takker, skal sjekke neste gang jeg er innom en malerbutikk :)

 

 

Ellers fant jeg en del interessant her: http://www.westsystem.no/downloads/west_prisliste.pdf (litt gammel liste men prisene kan da ikke ha endret seg såå mye) 

Glassfiber og epoksy kan potensielt gi kraftige selvbærende konstruksjoner. Til mitt eget bruk lurte jeg på å lage en modell i isopor som jeg kler i glassfiber/epoksy. Når alt har herdet fjerner jeg isoporen.(kanskje kle den i gladpack så den løsner lettere)

7839415[/snapback]

 

du må kle isoporen med noe plast først ja, fordi epoxy inneholder løsemidler som gjør at isoporen raser isammen og blir til isoporkuler, hvor lang tid det tar før dette skjer vet jeg ikke, men har alltid gjort det sånn for å spille å begynne på nytt hvis det skulle skje

et triks jeg har gjort er å først kle den med plast, så smøre det inn med vanlig hårvoks,

så glir glassfibern lett av uten at den fester seg til plast eller noe :)

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar
Har du flere sponsorer enn hw.no? :)

7842697[/snapback]

Er ihvertfall listet opp noen sponsorer på hjemmesia

http://www.vang1.net/

7842930[/snapback]

 

de som er listet opp på vang1.net er sponsorene jeg hadde på leela. skal få oppdatert den websiden snart, muligens i morgen. Hardware.no er eneste sponsoren på Stewie så langt, selv om malerforetninga her gjorde at jeg fikk avslag på 60 kr så syns jeg ikke de skal nevnes, så bare hardware.no er sponsor så langt på stewie. Uten hardware.no hadde ikke dette vært gjennomførlig. så en STOR takk til de :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...