Gå til innhold

Hva skal pci og sånt være ?


Anbefalte innlegg

Har ligget nå 3ukers tid på 3.2ghz , stæsjet står i profilen ,,

men i dag så jeg att noen anbefalte og putte minne i slot 2 og 4 , istedet for 1 og 3,

så fikk jeg blå skjerm? noen forklaring ( fikk ikke med meg hva som sto ) hadde game i 1times tid ( bf på 1280*1024 mid grafikk , klarer ikke mer )

 

 

så til topic .

 

hva anbefales det og sett pci på ,, jeg har den på 115 i bios , og den andre ( husker ikke hva heter) på 33mhz,

 

rundt omkring på nettet ser jeg mange forskjellige svar ,

kan noen komme med noe Konkret svar til meg ?

 

Peter :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCI-E skal stå på tilnærmet 100mhz til vanlig. Det gjør heller ikke noe om det er litt over, men siden du har den på 115 kan det hende det skaper problemer. Har du sett i manualen om du får dual channel i slot 1 og 3 eller 2 og 4? Var sikkert det anbefalinga var, at du skulle oppnå dual channel.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
PCI-E skal stå på tilnærmet 100mhz til vanlig. Det gjør heller ikke noe om det er litt over, men siden du har den på 115 kan det hende det skaper problemer. Har du sett i manualen om du får dual channel i slot 1 og 3 eller 2 og 4? Var sikkert det anbefalinga var, at du skulle oppnå dual channel.

7843760[/snapback]

 

 

jeg får duel channel på begge, men har sett noen steder att folk anbefaler det og ha det på 2 og 4 med tanke på klokking ,, så nært hundre som muling på pciX da

?

Lenke til kommentar
jeg får duel channel på begge, men har sett noen steder att folk anbefaler det og ha det på 2 og 4 med tanke på klokking ,, så nært hundre som muling på pciX da

?

7880494[/snapback]

 

Ja PCI-E har jeg låst fast på 105mhz her jeg da. Men grunnen til at jeg har 5mhz ekstra er fordi hk mitt er jalla og vil ikke boote på 100mhz når fsb blir over 230. Standard MSI bug. Men over til ditt problem :), Sett PCI-E tilnærmet 100mhz, og sett minnet der du føler for. Det er bare tull at det klokker bedre i sokkel 2 og 4 fremfor 1 og 3. Det går ut på akkurat det samme, og siden du da får blåskjerm i tillegg ved bytting så ville jeg ha satt de der de opprinnelig var plassert. Tviler sterkt på den teorien at det klokker bedre ved endring av minneplasseringa.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

så fikk jeg blå skjerm? noen forklaring ( fikk ikke med meg hva som sto ) hadde game i 1times tid ( bf på 1280*1024 mid grafikk , klarer ikke mer )

 

 

Med 2 gig ram klarer du alt på max og hvis ikke må det være noe galt

med pcen din.Med din hardware burde bf kjøre 1280*1024 high 4xaa 16xaf glatt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

så fikk jeg blå skjerm? noen forklaring ( fikk ikke med meg hva som sto ) hadde game i 1times tid ( bf på 1280*1024 mid grafikk , klarer ikke mer )

 

 

Med 2 gig ram klarer du alt på max og hvis ikke må det være noe galt

med pcen din.Med din hardware burde bf kjøre 1280*1024 high 4xaa 16xaf glatt

8026562[/snapback]

 

 

okii , smoth , ligger på samme klokk enda, fiksa på pci e til 102, og den andre ligger på33mhz ,,

 

men blir kjøp av 1 gig til til uka

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg ville satt pci-ex hastigethen på 100 eller 105 mhz kommer ann på skjermkortet ditt (om du har Ati skjermkort eller nvidia)

 

De som har Ati skjermkort merker vanligvis en minimal ytelses forsjell fra 100 til 105 mhz på pci express bussen. dvs at du får høyere overførings hastighet fra hovedkort til skjermkort.

 

Nvidia skjermkort liker seg best på 100Mhz

 

Klokkere vil jo som sagt ha best ytelse ut av maskinen sin så derfor gir jeg deg dette tipset ;)

 

Ati skjermkort liker høyere hastighet på bussen enn nvidia sine, ikke at du vil merke noen radikal forsjell ved å sette bussen 5mhz høyere, men hvis du vil ha alt opptimalt ville jeg satt den til 105 mhz.

 

Pci bussen er noe annet det er en tregere buss som mange tileggskort kjører på. ville ikke gjort noenting med denne, la den stå på 33mhz som er standar. alt annet kan skade hardware i pcen din.

 

Da takker jeg for meg og håper innlegget mitt var til hjelp, lykke til =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...