Gå til innhold

Forza og Gran Turismo. (Hva liker du best?)


LucarioX

Hvilken spillserie liker du best?  

229 stemmer

  1. 1. Hvilken spillserie liker du best?

    • Forza
      115
    • Gran Turismo
      114


Anbefalte innlegg

bare vent forza fans gt5 kommer til og gruse forza 2 . 720+ biler med intreør view og skademodell anyone? :dribble:

8919866[/snapback]

 

Hvorfor skal vi vente? Vi koser jo oss med et spill allerede nå som er overlegent en hva GT er.

Fysikk, skade, musikken, bilutvalget (europeisk, amerikansk og asiatisk) lyden på bilene (ingen her kan si dem syns bilene i GT har rå lyd?), styling delen og ikke minst online delen. Både "auction house" og selve kjøringa!

 

I forza er kjøremåten så anderledes.. Du kan ikke lenger dure rett inn i motstanderen, dytte han på gresset, og fortsette i 200km/t. Du kan ikke lenger "grinde" autovernet slik at du holder 350km/t gjennom svinger. Forbikjøringer må planlegges. Jeg opplever ofte at jeg må gire ned og legge meg tett opptil motstanderen. Så må jeg lete etter ei luke der jeg kan ta forbi. Det samme gjør motstandere... De kjører ikke inn i deg. Det kan faktisk gå en stund før den luka kommer. Gjør du en feil kan det gå galt og du risikerer og kjøre på halvmaskin, med en motor som sviver ujevnt, styringa ødelagt, giringa funker ikke skikkelig osv.. I hverstfall knuser du hele bilen og du kommer ingen vei.

 

Jeg har spilt myyyye GT3. GT4 var alt for likt GT3 og var mer eller mindre skuffende iforhold til hva jeg forventet av det. GTHD har jeg prøvd litt, men er ikke imponert. Fremdeles for likt. Det er jo trosalt GT4 i en miniversjon med HD. Jeg har lattelig mangen timer med GT bak meg, men må si at forza er overlegent! Det er bedre på så mangen måter! Dette er et konge spill! Å bare si at GT5 gruser dette holder ikke!

8926355[/snapback]

 

Overlegent er det nå ikke . og GT har da masse biler fra asia europa , amerika og australia. og Gt5 får online

Endret av Fanboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
, vel hør forza fansen tviholder på  spillet sitt :!: .  jeg er ganske sikker på at GT folka gjør om fysikk motoren i samma slengen når de lagger til bilskademotor . osv . osv  , men en ting skal GT folka ha de er bedre til og lage perfekte bilmodeller , ikke sånne feilproposjonerte som forza folka lager som vi så for noen måneder tilbake .

8926513[/snapback]

 

Sikker på at det ikke var en modifisert bil da ? I Forza kan man endre mye av karosseriet.

Lenke til kommentar
, vel hør forza fansen tviholder på  spillet sitt :!: .  jeg er ganske sikker på at GT folka gjør om fysikk motoren i samma slengen når de lagger til bilskademotor . osv . osv  , men en ting skal GT folka ha de er bedre til og lage perfekte bilmodeller , ikke sånne feilproposjonerte som forza folka lager som vi så for noen måneder tilbake .

8926513[/snapback]

 

Sikker på at det ikke var en modifisert bil da ? I Forza kan man endre mye av karosseriet.

8926575[/snapback]

 

nei det var en orginal subaru impreza

Lenke til kommentar

Tviholder på spillet sitt? Leste du egentlig innlegget mitt? Jeg var en stor GT fan før.. Det er ikke utenkelig at jeg har spilt GT mer en deg til og med! Har du i det hele tatt prøvd Forza? Det virker som om du henter dårlige argumenter ut i fra det blå. Du har egentlig ikke så mye du sko sagt om du ikke har satt deg inn i begge spillende, noe jeg tviler sterkt på at du har gjort!

 

Jeg mente blandingen av bilene. Det er akkuratt passe mengde av typer biler fra de forskjellige merkene. Det at du har italienske monstrere gjør det heller ikke værre..

De fleste bilene kan også bli temmelig brukbare i forhold til GT.. En civic kan bli bygga om til bakhjulstrekk og få godt over 700 hester.. Selv om GT4 kan skryte over 700biler er forza sitt utvalg bedre syns jeg.. Ikke mye jeg savner. Og når du har såpass stor frihet med hver bil så er det lite så slår det! I mine øyner ingenting!

Lenke til kommentar

Det er jo mye dårligere enn triggere. Du kan f.eks ikke bremse å gasse samtidig. For å bremse må du slippe gassen helt.

 

En av grunnene til at PS2 kontrolleren ikke er noe bra til bilspill.

8925756[/snapback]

 

Bremse og gasse samtidig? Hvilke biler har du kjørt? :D

 

edit:

 

Forøvrig så liker jeg Forza 2 bedre enn GT4 pga bedre kjørefølelse, bilfysikk og en faktisk skademodell.

8925918[/snapback]

 

Left foot breaking er svært vanlig (altså brems og gass samtidig). Dette brukes for å flytte tyngdepunktet på bilen slik at man kan ta svingene i enda høyere hastighet.

Veldig vanskelig å gjennomføre, spesielt i spill som Forza, GT etc hvor man kjører svært mange forskjellige biler og derfor ikke får samme følelsen med bilen.

Spiller jeg Richard Burns Rally er dette derimot noe jeg praktiskerer ofte og som har en svært bra effekt.

Lenke til kommentar
, vel hør forza fansen tviholder på  spillet sitt :!: .  jeg er ganske sikker på at GT folka gjør om fysikk motoren i samma slengen når de lagger til bilskademotor . osv . osv  , men en ting skal GT folka ha de er bedre til og lage perfekte bilmodeller , ikke sånne feilproposjonerte som forza folka lager som vi så for noen måneder tilbake .

8926513[/snapback]

 

Sikker på at det ikke var en modifisert bil da ? I Forza kan man endre mye av karosseriet.

8926575[/snapback]

 

nei det var en orginal subaru impreza

8926587[/snapback]

 

Vis eksempel på denne påstanden. Merkelig at ingen av omtalene av spillet har nevnt dette.

Jeg jobber aktivt med Petter Solberg og Subaru og har heller ikke lagt merke til dette, selv om jeg ikke har gått over modellen i sømmene for å se etter feil.

Lenke til kommentar
Bremse og gasse samtidig? Hvilke biler har du kjørt? :D

 

 

Er da en ganske mye brukt teknikk i Forza.Du flytter vekta over på framhjulene slik at du får bedre grep i svinger.

 

Har aldri spilt GT serien, så kan ikke uttale meg om hva som er best, men ser det blir nevnt at 720+ biler skal være gromt. Har allerede overflod av biler i Forza 2 som jeg aldri kommer til å bruke.

 

EDIT: Tok litt for lang tid før jeg påbegynte dette innlegget til jeg faktisk postet, ser bremse/gasse samtidig allerede er besvart :)

Endret av bas
Lenke til kommentar
Så lenge GT ønsker å fokusere på god grafikk på bilene mens skademodellene og realismen deretter uteblir, så er det bare en vinner i mine øyne, Forza

8927076[/snapback]

 

skademodell kommer i gt5

8927084[/snapback]

 

Dette kan godt stemme,men gidder du vise til en kilde?

Etterlyser også eksempler på de angivelig feilproposjonerte bilene du nevnte tidligere.

Lenke til kommentar
Det er jo mye dårligere enn triggere. Du kan f.eks ikke bremse å gasse samtidig. For å bremse må du slippe gassen helt.

 

En av grunnene til at PS2 kontrolleren ikke er noe bra til bilspill.

8925756[/snapback]

 

Hvis du ikke kjører rally trenger du ikke noe kombinasjon av gass/bremse, og trenger jeg det har har jeg knappepremsen ikke langt unna uansett.

 

Du kommer mye bedre ut i lange løp vis du bremser ned før en sving og gasser ut, fremfor å "slide" gjennom som mange gjør. Det varmer bare dekken unødvendig og ødelegger dem bare totalt.

 

Synes PS2 kontrollen passer ypperlig til bilspill, selv om den er litt uergonomisk.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan folk kan si att gt5 blir mye bedre, har de prøvd det eller noe, hehe. Forza og Forza 2 er bedre enn de tidligere GT spilla selv om de er gode også men syntes det er for mye arkade i dem.

 

Gt5 blir kanskje bedre men Forza 3 gruser GT5 og slik vill kappløpet mellom Sony og Ms fortsette med fanboys som krydrer tilværelsen ved å påstå att dems valg er best.

Lenke til kommentar
Det er jo mye dårligere enn triggere. Du kan f.eks ikke bremse å gasse samtidig. For å bremse må du slippe gassen helt.

 

En av grunnene til at PS2 kontrolleren ikke er noe bra til bilspill.

8925756[/snapback]

 

Hvis du ikke kjører rally trenger du ikke noe kombinasjon av gass/bremse, og trenger jeg det har har jeg knappepremsen ikke langt unna uansett.

 

Du kommer mye bedre ut i lange løp vis du bremser ned før en sving og gasser ut, fremfor å "slide" gjennom som mange gjør. Det varmer bare dekken unødvendig og ødelegger dem bare totalt.

 

Synes PS2 kontrollen passer ypperlig til bilspill, selv om den er litt uergonomisk.

8927521[/snapback]

 

Selfølgelig har man bruk for det utenorm rally spill også... Og det er ikke bare for å slide det er bedre. Det er jo selfølgelig en fordel å ikke trenge slippe gassen helt hvis man bare skal bremse litt. Noe man må med stikkene.

 

Har du i det hele tatt spilt mange bilspill på Xbox f.eks med triggere ? Høres ikke slik ut. Triggere gir bedre kontroll, udiskutabelt.

Lenke til kommentar

Sier meg enig i at triggere er mye bedre enn både X-knapp og de analoge stikkene. Detter er heilt forferdelig syns eg. Men rundes vel ned til smak og behag. Etter å ha spillt mye bilspill med 360 kontrollen var det skandale å teste ut GT på PS2 syns eg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...