Gå til innhold

Har ps3 noen barnesykdommer?


serf

Anbefalte innlegg

Etter at xbox 360 hadde blitt lansert tok det ikke lang tid før det tikket inn meldinger om problemer med maskina. Bl.a at maskina lagde riper i dvd'n pluss mye anna.

 

Spørsmålet er om det har vært noen hardware feil med ps3'n? Selv har jeg ikke hørt eller sett noe om at det skulle være tilfelle. :hmm:

 

P.S Da regner jeg ikke med de som kan fikses med firmware.

Endret av serf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var syting om 360 greiene, sikkert mye som var løgn.

Det har vært mye syting om Wii og den siste tiden, dog litt snodig emne, og noen litt mer....vanlige barneproblemer.

 

Og jeg har fått med meg ett par PS3 problemer, endel av de større, som å brenne ned hus, har selvsagt vært løgn. Men, alle maskiner har barnesykdommer. Ikke fordi det er Microsoft, Nintendo eller Sony som står bak. Men det å få 100% feilfri produksjon på forbruker elektronikk er så og si umulig.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

De eneste jeg kan komme på ifarta er den litt haltene bakoverkompibilateten (at de ser dårligere ut enn på PS2), og styret med HDTV'er som bare støtter 480p og 1080i. Men mer enn så har ikke jeg fått med meg noen rapporter om freeze, varmeproblemer, eller ødelagte spill-disker, som vi fikk servert etter 360launch..

 

 

EDIT: ser ut til at backwards compatibility ble fikset i siste patch som kom inatt så det var en mindre :)

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Det har vært rapporter få problemer. Men det har vært tilfeller der maskinen har vært defekt rett i fra esken. Kanskje den har fått seg en smell under transport, eller så var den rett å slett en miss fra fabrikken.

 

Alle konsoller har sin part av barnesykdommer, men til når synes jeg at kvaliteten til ps3 har vært over forventning. Men vil tro at vi får et bedre bilde av dette i mars når maskinen er i hendene på flere tusen nordmenn. Så kanskje vi må starte en sende inn ps3 tråd på flere hundre poster ;)

Lenke til kommentar

Som sagt over er det umulig og lage forbruker teknologi uten barne feil..

derfor har de valgt og pøse på med firmware oppdateringer..

 

men de største feilene som: ødelagt tv, riper, brent hus

går veldig mye på at konkurentene vil ødelegge (og fan boys) for salget av en konkurrent.

Lenke til kommentar

De få feilene jeg har lest om er dårlig støtte for PS1/PS2 spill, defekte blu-ray drev, dårlig rekkevidde/stabilitet på trådløst nett og problemer med å koble til PSP for remote play.

 

Støtten for PS1/PS2 spill er fikset i 1.50. Det er også problemet med rekkevidde/stabilitet på trådløst nett.

De defekte blu-ray drevene jeg har hørt om teller hele to stykker.

PSP har jeg ikke, så remote play har jeg ikke fått prøvd. Men leste i går at oppdateringen 1.50 fikset det også.

Det som kan være litt irriterende er at man mister kontroll i to-tre sekunder under spilling mens kontrolleren resync'er med PS3-en. (dette har jeg selv opplevd kun to ganger siden jeg fikk min maskin, så det kan umulig være noe stort problem.)

Lenke til kommentar

Og eventuelt andre sykdommer i HW eller SW tror/håper jeg blir fikset i en nyere patch som blir sluppet rundt mars, eller?

 

Jeg har fulgt litt lite med i det siste, men mangler PS3 fortsatt oppskalering?Hadde håpet dette skulle bli fikset i en firmware/patch, hvis det hadde vært mulig :\

Lenke til kommentar
Og eventuelt andre sykdommer i HW eller SW tror/håper jeg blir fikset i en nyere patch som blir sluppet rundt mars, eller?

 

Jeg har fulgt litt lite med i det siste, men mangler PS3 fortsatt oppskalering?Hadde håpet dette skulle bli fikset i en firmware/patch, hvis det hadde vært mulig :\

7813198[/snapback]

Dette var vel bare en issue med "gamle" HDTV'er var det ikke? Jeg ser ikke på dette som en prioritert flaw som MÅ fikses først... Da ser jeg heller at det kommer fix for multitasking osv.

Lenke til kommentar
Etter at xbox 360 hadde blitt lansert tok det ikke lang tid før det tikket inn meldinger om problemer med maskina. Bl.a at maskina lagde riper i dvd'n pluss mye anna.

7795245[/snapback]

Man skal ikke snu på konsollen mens den har en plate i seg.. :roll:

7816691[/snapback]

Nei for guds skyld, problemet var dog at det skjedde i urørlig tillstand også. Og hvor mange mennesker beveger faktisk på boksen når de spiller? Greit at den kan falle osv, men en beveger ikke på den, en er opptatt med å SPILLE!

 

Med så mange rapporter om dvd-scratching som kom, så kan ikke alle ha vært bevegelse på konsollen.. Det nekter jeg å tro

Lenke til kommentar
Etter at xbox 360 hadde blitt lansert tok det ikke lang tid før det tikket inn meldinger om problemer med maskina. Bl.a at maskina lagde riper i dvd'n pluss mye anna.

7795245[/snapback]

Man skal ikke snu på konsollen mens den har en plate i seg.. :roll:

7816691[/snapback]

Nei for guds skyld, problemet var dog at det skjedde i urørlig tillstand også. Og hvor mange mennesker beveger faktisk på boksen når de spiller? Greit at den kan falle osv, men en beveger ikke på den, en er opptatt med å SPILLE!

 

Med så mange rapporter om dvd-scratching som kom, så kan ikke alle ha vært bevegelse på konsollen.. Det nekter jeg å tro

7816719[/snapback]

Det trenger ikke nødvendigvis å ha skjedd mens konsollen stod på. Det holder med at disken står inni mens man flytter den (noe som forsåvidt gjelder de fleste ting som bruker cder/dvder

Lenke til kommentar
version , 1.50 som eu ps3'ene får har multitaskin  forbedrert bakover kompitabilitet og forbedret støtte for hd tv'er uten hdmi +++ mer

7815702[/snapback]

 

 

version , 1.50 som eu ps3'ene får har multitaskin  forbedrert bakover kompitabilitet og forbedret støtte for hd tv'er uten hdmi +++ mer

7815702[/snapback]

Så multitask'ing er fikset? As in du kan laste ned og feks spille samtidig?

7816672[/snapback]

 

Fanboy: VI får nok versjon 2.00 eller noe i den duren. Og da blir det mulig å laste ned samtidig som man gjør andre ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...