Gå til innhold

16 åringer i forsvaret?


MacBoy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var medlem av HVU i et par år før jeg gjennomførte førsteganstjenesten. Jeg kan avkrefte Der Kommissars påstand om useriøsitet.

 

I HV ungdommen lærer du blant annet førstehjelp, samband, feltliv og du får undervisning i sikker håndtering av våpen. Dersom du er ute etter opplæring i stridsteknikk kommer du til å bli skuffet. Det er ikke noe slikt i opplæringsprogrammet. HV ungdommer er ikke barnesoldater slik noen ser ut til å tro.

 

Noe av gulrotene i HVU er reise til en camp i USA og deltakelse på HV Ungdommens Landskonkurranse. I landskonkurransen deltar ett lag fra alle HV distrikt. Dette kan man lese mer om på www.mil.no.

 

Du finner en tab for "ungdom" i siden for ditt HV distrikt og for å illustrere kan jeg linke til HV01 sin ungdomsaktivitet.

http://www.mil.no/hv/hv-01/start/HV-Ungdommen/

Endret av valentino
Lenke til kommentar
En tidligere klassekamerat av meg var lærling i forsvaret. Han begynte i lære samtidig som meg, og det var året FØR jeg fylte 18.

7794571[/snapback]

men var det året FØR han fylte 18?

neira.

 

kan sikkert være mulig, men i fjord så fikk vi beskjed av dudene som fortalte om læreplass og slik i forsvaret at en måtte bli 18. det året du startet som lærling i forsvaret. men kan hende det var anderledes før, (eller andre steder?)...

 

har hørt det er kjett uansett :p

Lenke til kommentar

du går jo to ar vgs, og så ut i lære. og da blir en lærling det året du er ferdig på VK1/VG2 (andre året). Det året er også det året du blir 18, med mindre du er et supergeni som hoppet over noen klassetrinn :p

 

Ellers så er jeg for trøtt enda :p

 

Edit:

Som jeg fikk vite på intervjuet jeg var for lærlingeplass i forsvaret, så er du 90% lærling og 10% i førstegangstjeneste, hvis jeg husker riktig.

og i de 10% så er du vanlig menig..

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

okei.

jeg er nå førsteårslærling.

jeg har nettop fylt 19. par uker siden. men i 2007.

i fjord, da jeg startet som lærling var jeg 18.

året før der, var jeg 17. da gikk jegVK1

året før der, sluttet jeg på u-skolen, og startet på GK.

 

Så det vil si at du ikke kan starte som lærling året før du er 18, med mindre du er en form for supergeni som fikk hoppe over noen klassetrinn :p

Eller så er jeg altfor trøtt til å skjønne hva jeg driver med :wee:

 

Ble kanskje litt mye OT... :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...