Gå til innhold

Om Crackdown -demoen.


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her testet demoen i en times tid eller mer nå. Jeg ser veldig få forberinger/forrandringer i forhold til GTA3 som kom ut for mange år siden.

 

Det blir for repetivt og langdrygt for min del. Kanskje er dette moro i et par timer, men jeg ser ikke at dette kan vare veldig lenge for min del. Superhelt-konseptet er kanskje det best implementerte i spillet og fungerer veldig fint. Ellers er det bare et typisk sandkassespill.

 

Tror nok jeg hopper fint over dette også.

Lenke til kommentar

Tror dette spillet blir reddet gjennom coop. Må jo være digg å hoppe fra tak til tak i en storby med en kompis. Jeg hadde jo fint spilt alle GTA spillene omigjen om de også fikk coop. Det faktum at spillet har coop og superhelt elementer gjør det til at det ikke vil bli like kjedelig som GTA serien ble..

Lenke til kommentar
Her testet demoen i en times tid eller mer nå. Jeg ser veldig få forberinger/forrandringer i forhold til GTA3 som kom ut for mange år siden.

 

Det blir for repetivt og langdrygt for min del. Kanskje er dette moro i et par timer, men jeg ser ikke at dette kan vare veldig lenge for min del. Superhelt-konseptet er kanskje det best implementerte i spillet og fungerer veldig fint. Ellers er det bare et typisk sandkassespill.

 

Tror nok jeg hopper fint over dette også.

7794469[/snapback]

 

Kritikere av dette spillet kommer mye med hvor likt det er GTA og sandkassespill. Sandkassekonsptet er jo at man er i en stort område hvor man kan ha interaksjon med elementene rundt seg. Her satte GTA standarden, og alle spill av denne typen vil nødvendigvis bli bygd opp rundt dette konseptet. Akkurat som alle FPS'er bygger på det samme konseptet som er uforandret siden Castle Wolfenstein sine dager.

 

Det er flere ting i Crackdown som er både bedre og nytt i forhold til GTA3:

 

* Større interaksjon med elementer rundt seg enn GTA3

* Kjørefysikken er bedre (vet det er noen som er uenig her)

* Bedre (mye bedre) håndtering rundt skills og experience

* Bedre siktesystem

 

Og sikkert en god del mer som jeg ikke mommer på for øyeblikket :p

 

Men jeg kan være enig i at det blir litt repetetivt (særlig hvis man spiller demoen flere ganger), men nå er jo dette kun en demo og man har begrenset tid på seg til å utforske. Det blir litt feil å dømme et spill på grunn av det. Man må heller se på mulighetene som evt. åpner seg i fullversjonen.

 

Men liker man ikke sandkassespill, så vil man heller ikke like Crackdown.

Lenke til kommentar

Altså, bortsett fra at ting er "større" er ikke Crackdown noe særlig forskjellig hva vi har sett før. Det som derimot ser ut til å fungere bra er superkreftene.

 

Det som Crackdown ser ut til å mangle er:

- Solid historie

- God karakterer som du virkelig blir kjent med

- Variasjon i oppdrag

 

Dette er såklart ut i fra demoen, fullversjonen kan være bedre.

 

Jeg liker sandkassespill når det er godt gjennomført. Dessverre ser det ut som at Crackdown mangler det lille ekstra der. Det at du kan gjøre alt mulig definerer ikke om det er et bra sandkassespill eller ikke.

Lenke til kommentar
Her testet demoen i en times tid eller mer nå. Jeg ser veldig få forberinger/forrandringer i forhold til GTA3 som kom ut for mange år siden.

 

Det blir for repetivt og langdrygt for min del. Kanskje er dette moro i et par timer, men jeg ser ikke at dette kan vare veldig lenge for min del. Superhelt-konseptet er kanskje det best implementerte i spillet og fungerer veldig fint. Ellers er det bare et typisk sandkassespill.

 

Tror nok jeg hopper fint over dette også.

7794469[/snapback]

Det var som du tok tankene mine, formulerte dem bedre og satt dem ned på "papiret" :p

 

Helt enig, TCi! :)

 

 

EDIT*Skal de først hente litt fra GTA, hadde ikke et "styrke system ala trene i GYM" vært noe å forakte...

Endret av Wyldelife
Lenke til kommentar
Her testet demoen i en times tid eller mer nå. Jeg ser veldig få forberinger/forrandringer i forhold til GTA3 som kom ut for mange år siden.

 

Det blir for repetivt og langdrygt for min del. Kanskje er dette moro i et par timer, men jeg ser ikke at dette kan vare veldig lenge for min del. Superhelt-konseptet er kanskje det best implementerte i spillet og fungerer veldig fint. Ellers er det bare et typisk sandkassespill.

 

Tror nok jeg hopper fint over dette også.

7794469[/snapback]

 

Liker du co op spill, så burde du kjøpe det :)

Lenke til kommentar
Kommer jeg til å kjøpe det?

- Nei

 

Men når spillet koster 199,-?

- Ja

7785616[/snapback]

Har ikke spilt coop selv, men så en video av noen som lekte en scene fra matrix.

 

Når Neo og Morpheus står på toppen av en byggning i matrix og sier: `You have to let it all go Neo.. Just free your mind`. Så spretter han over til en annen byggning. Så dritfett ut!

7795601[/snapback]

Svarte, nå fikk jeg lyst til å se Matrix triliogien :hrm: Jaja, dere kan bare glemme det jeg har sagt tidligere (se første quote). Jeg har planer om å kjøpe dette kort tid etter release date ja... Har spilt det flere ganger nå, og den Matrix/Spiderman følelsen du får ved å hoppe fra tak til tak er rett og slett vidunderlig :yes:

Lenke til kommentar

Mange som sammenligner med GTA. Mulig jeg er alene og mulig jeg tar feil, men jeg synes GTA (3 og vice city er de jeg har spilt) var veldig lineært fordi man måtte ta missions for å fortsette historien og spillet. Og disse måtte gjerne tas i en bestemt rekkefølge. En fikk vel missions fra flere kilder, men man blir likevel bundet til disse for å "unlocke" mer av byen etc.

 

Og kjernegameplayet av GTA; skyte, kjøre bil etc. var gjort så dårlig at jeg ikke klarte ha det artig med det.

 

Synes det er genialt at Crackdown bare innvolverer mosing av folk og bosser. Med skillsystemet blir det nesten litt diablo-rpg preg over det. :p

 

Bare 4 uker igjen nå. Demoen begynner å bli litt ensformig også nå. :blush:

Lenke til kommentar
Ja, det er det morsomste ved crackdown. Begynner å digge grafikken i tillegg. Noen som like å kaste ting fra tak og på bilene nedenom? Gjenopplever alle årene med snøballkasting på bilene her.  :)

7805822[/snapback]

Digger å kaste lik på andre folk sånn at de dauer.

 

Og kaste lik forran bilen sånn at du treffer perfekt på en fortgående bil sånn at liket flyver i gjennom luften :D

Lenke til kommentar

Det er fordi du ikke har tatt og fjernet gjengene fra gata som jeg skjønte... Men jeg snakket om detaljene i dette spillet for en stund siden. Å jeg må si det igjen. De har virkelig tenkt på alt når det kommer til detaljene.

 

Jeg stod ganske høyt oppe og hoppet ned mot veien. Jeg så ned hele tiden og traff en bil tillfeldigvis. Det som skjedde da var at jeg landet på panseret ganske så hardt så trykket av meg knuste fronruta! Jeg stod der bare og tenke "Damned" Now Thats My Kind Of Shit!!" (Sorry spillte nettopp GoW) :tease:

 

En annen ting, prøvde og fjerne et par gjenger fra gata. Politiet `Peacekeepers` ble med i kampen. Pøblene vi skøyt mot drepte politiet og tok poltibilen for og stikke! Igjen, damned!

 

Men når faktisk politiet tok min super agencycar for og kjøre etter de andre pøblene tok det kaka! Da måtte flere personer få møte min nye styrke :p

 

Sånn alt i alt, jeg tror jeg kjøper det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...