Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billig bredbånd for student? Binding, etablering


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er student og har flyttet for meg selv. Med andre ord vil jeg ha så lave faste månedsavgifter som mulig. Er det noen som vet om en leverandør som har liten eller ingen bindingstid, lave månedsavgifter og lite installasjonskostnader?

 

For meg kan hastigheten på linjen nedprioriteres, da jeg kun bruker nettet til å lese mail, surfe på nettet og gjøre skolearbeid.

 

Det er ingen naboer i området som har nok rekkevidde på nettverket sitt til å dele med meg.

 

Jeg har tittet på de fleste leverandører som NGT, telenor osv. Men disse har ofte mye innstallasjonskostnader.

 

Håper på litt enkel hjelp fra noen her:)

 

Tim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste leverer gratis i dag...

Viss du er registert student på større universitet og høyskoler får du rabatter på adsl :)

Du kan evt skaffe noen fine fiber pakker i boretslag :)

der du får digital tv, nett og telefon med fri bruk i fastnettet i Norge.

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

de fleste leverandører vil fakturere deg ekstra for å ikke ha telefonlinje, og dette blir minimum 60,- ekstra i måneden. dette står vanligvis skrevet med liten skrift, så pass på å ta det med i beregningene dine. går ut fra at du ikke har fasttelefon som student?

 

selv endte jeg opp med å bestille bredbånd hos Canal Digital, da gjennom kabelnettverket. Ikke spesielt billig, men mellomlegget for telefonlinje gjorde at dette var alternativet som gav meg mest valuta for pengene (347,- for 2500/500). de har også en billigere pakke, med latterlig lav hastighet (197,- for 150/150). bor du slik til at det kanskje finnes noen spesialavtaler med en leverandør for borettslaget/blokka/whatever?

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Hei

 

Jeg er student og har flyttet for meg selv. Med andre ord vil jeg ha så lave faste månedsavgifter som mulig. Er det noen som vet om en leverandør som har liten eller ingen bindingstid, lave månedsavgifter og lite installasjonskostnader?

 

For meg kan hastigheten på linjen nedprioriteres, da jeg kun bruker nettet til å lese mail, surfe på nettet og gjøre skolearbeid.

 

Det er ingen naboer i området som har nok rekkevidde på nettverket sitt til å dele med meg.

 

Jeg har tittet på de fleste leverandører som NGT, telenor osv. Men disse har ofte mye innstallasjonskostnader.

 

Håper på litt enkel hjelp fra noen her:)

 

Tim

 

Hei. Denne tråden er litt vel gammel, men den rangerer høyt i google fremdeles, så jeg skal forsøke å gi noen gode råd til nye lesere. Det er utrolig mange studenter der ute som søker etter *****. Det jeg kan si med en gang er at den lille rabatten du får monner ikke sammenlignet med om du får et skikkelig bra tilbud, enten du er student eller ikke.

 

Sjekk heller rundt og se om hva du kan få av ADSL på hybelen/leiligheta for eksempel, og dropp disse studentrabattene. Dette er rabatter du som regel får på overprisede produkter. Vi har en fin sammenligning av ADSL og VDSL ****. Den kan du sjekke ut, så ser du prisforskjellen fra de største leverandørene på disse produktene. Når det gjelder de lokale leverandørene, har de en tendens til å være noe dyrere enn de som leverer over hele landet. :-)

 

Angående installasjonskostnader, så er det en del forskjell på dette også. Skal du ha montert en linje inn i huset er dette en betydelig kostnad siden dette medfører endel graving og legging av kabel, samt installasjon av linja inn i huset. Er det bare snakk om ren oppkobling av linja i sentralen, så tar noen seg godt betalt av dette, mens andre gjør dette gratis for nye kunder. Sjekk ut vår nettside for mer informasjon om dette.

 

 

REKLAMELINKER FJERNET AV MODERATOR

Endret av osse-mon waits for alice
Lenke til kommentar

Om du kan få fiber eller bredbånd via kabel så vet du nok det før det i hele tatt flytter inn. Get og Canal Digital,samt fiberleverandører er temmelig raske med å tilby deg bredbånd dersom de kan levere.

 

Jeg har veldig god erfaring med www.nyttbredband.no. Siden viser på ett sekund hvilke produkter som kan leveres på min adresse, i motsetning til andre steder hvor jeg får en epost etter to uker om at produktet ikke kunne leveres likevel.

 

 

Genialt og jeg sparer noen kr i mnd grunnet prisen fra dem er billigere enn leverandøren selv. :)

Lenke til kommentar

Om du kan få fiber eller bredbånd via kabel så vet du nok det før det i hele tatt flytter inn. Get og Canal Digital,samt fiberleverandører er temmelig raske med å tilby deg bredbånd dersom de kan levere.

 

Jeg har veldig god erfaring med www.nyttbredband.no. Siden viser på ett sekund hvilke produkter som kan leveres på min adresse, i motsetning til andre steder hvor jeg får en epost etter to uker om at produktet ikke kunne leveres likevel.

 

 

Genialt og jeg sparer noen kr i mnd grunnet prisen fra dem er billigere enn leverandøren selv. :)

 

Tja, jeg måtte selv ta kontakt med CD, så din påstand stemmer ikke helt.

 

Den siden du linker til er ok, men tar ikke for seg internet via kabel/fiber. Det beste hadde vært en side som ga oversikt over alle tilbydere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...