Gå til innhold

Amerikansk fotball - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

 

Når jeg bodde i Norge var det få nordmenn på skolen min som kunne spille skikkelig basket, ingen visste hva som helst om amerikansk fotball eller baseball

 

Hyggelig at noen i Norge annet enn nordmenn som har bodd i usa en stund spiller football.

Jeg begynte å spille i fjor og inntrykket mitt er at det er voksende i Norge, hvis ikke i antall klubber så iallefall i antall spillere. Bodde i USA 2010/2011 på utveksling, men var der dessverre ikke ved skolestart og kunne ikke være med på tryouts :(

 

Kan ikke akkurat si jeg kan spillet så godt, jeg vet hva jeg skal gjøre, og hva jeg ikke får lov til. Heldigvis har vi bedre spillere på laget som kan strategi og analyse.

Morsomt det! Som alle typiske amerikanske spilte jeg "tackle the man" med naboene som ung gutt men aldri på high school(spilte basket)

 

Denne tråden domineres av NFL fans og en del college fans. Når jeg var ung så var jeg glad i Los Angelos Rams men da vi flytter til Detroit så var jeg glad i Detroit Lions og Barry Sanders

 

Nå bor jeg i Ohio og har billetter til Cincinnati Bengals kamper. Har blitt mer intersert i voksende fotball ligaen MLS i de siste 15 år men amerikansk fotball er ganske underholdende likevel.

 

De planlegger å bygge en ny MLS stadion her hjemme like ved NFL stadion hvor Bengals spiller amerikansk fotball

 

The best of both worlds!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Last Chance U er nå ute med sesong 2 på Netflix for de som er interessert i det. For de som ikke har sett serien, så anbefaler jeg den på det sterkeste. Handler om et junior college i Mississippi som har spesialisert seg på å ta inn football-talenter som enten ikke kom inn på en D1-skole, eller som av diverse årsaker har blitt kastet ut. Skolen er national champions for JUCO-football flere ganger, og spillere kommer hit for å spille football i et semester, for å så kanskje få sjansen på øverste nivå igjen. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Shit’s heating up in NFL now...

 

  • NFL har nettopp utestengt Zeke Elliott i SEKS kamper. Elliott har tre dager på å anke saken, noe han er forventet å gjøre. Det foreligger ingen dom for Elliott, det er kun anklager med mindre NFL sitter på informasjon som ikke er kjent i offentligheten enda. Seks kamper er helt villt spør du meg. Josh Brown fikk EN kamp for flere års misbruk og vold mot kona. Ray Rice skulle få to kamper. Zeke Elliott; Seks kamper for anklager. Helt fuckings villt. Roger Goodell har mistet plottet helt!
  • Bills har nettopp tradet Sammy Watkins til LA Rams for cornerback E.J. Gaines og et draft pick. Jeg tror Watkins kan fort bli en hit i det unge Rams-angrepet.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Der fikk Josh Brown (tidl. kicker til Giants) nye seks kamper utestengelse. Timingen må sies å være veldig suspekt mtp. Zeke-saken som pågår må. 

 

Er dette en måte å vise til konsekvent straff for vold i nære relasjoner fra NFL sin side? Å bringe fram en tidligere sak som kun inneholdt én kamps utestengelse for så å utvide den til "dagens standard" for å redde sitt eget skinn? Huff. Dette er jeg sikker på ender med at Zeke spiller samtlige kamper i NFL-sesongen 2017. 

 

Syntes nye Gamepass var fin jeg. Tar litt tid å vende seg til nye oppsettet: det er enkelt, oversiktlig og i motesetning til tidligere er funksjonen innebygget i nettlesseren! Sistnevnte er et kjempepluss i min bok! Uansett så er det viktigste bildekvaliteten. Så langt har jeg bare sett den første kampen, KC@NE, i opptak og den var jeg strålende fornøyd med. Så får vi se på søndag at man kan se live hvordan opplevelsen er. 

 

Men. Hvis jeg skal rakke ned på noe, så var det at jeg måtte klikke på tidlsinjen for å spole forbi reklamen, eller det vil si stillbildet som erstatter reklametiden. Dette syntes jeg de fint kan fjerne og det husker jeg de gjorde i tidligere år! 

 

Det jeg kanskje gleder meg mest til er å kunne se på Eagles-kampen på TV-en samt. kjøre RedZone lydløst på laptopen. Dette fordi det er nytt av året å kunne kjøre Gamepass på flere enheter, så lenge det er på samme IP-adresse. 

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Det største problemer er at det under reklamepauser vises kun et bilde som sier at kampen snart er tilbake. Dette gjelder både livekamper (kun sett pre-season kamper live så langt) og det samme når man ser kampen dagen etterpå. Før så vi reklamen når man så det live, og dagen etter var reklamepausene klippet relativt sømløst bort. Appen var håpløs mtp. chromecast første gang jeg brukte den så den har jeg ikke prøvd igjen. 
Det å vise et stillbilde i opptil flere minutter sammenhengende forringer underholdningsverdien markant for min del.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Det største problemer er at det under reklamepauser vises kun et bilde som sier at kampen snart er tilbake. Dette gjelder både livekamper (kun sett pre-season kamper live så langt) og det samme når man ser kampen dagen etterpå. Før så vi reklamen når man så det live, og dagen etter var reklamepausene klippet relativt sømløst bort. Appen var håpløs mtp. chromecast første gang jeg brukte den så den har jeg ikke prøvd igjen. 

Det å vise et stillbilde i opptil flere minutter sammenhengende forringer underholdningsverdien markant for min del.

 

Ja, rettet innlegget mitt, helt enig med det! Håper virkelig de ordner dødtiden på en annen måte! Å unngå reklame fikk jeg til på egen hånd når jeg spilte inn på VHS for 20 år siden. 

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Si hva du vil om Tony Romo som QB, men at han sitter inne med vanvittig mye kunnskap er det ikke noe tvil om. Hans regular season debut som kommentator i NFL kom denne helgen, og han briljerte med sin kunnskap og tilsynelatende evne til å være "synsk". Gleder meg til å se/høre mer av han, for det er så latterlig mye deiligere å høre noen som kan sakene sine, enn mange av de andre som kommenterer NFL nå om dagne.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er egentlig ganske imponerende:

 

 

Synd Coach Quinn er ok med å slippe opp presset i 4th quarter, for ser man på poengene vi tillater de siste 15, så er det høyere enn det burde være. Er ikke noe fan av prevent defense, selv om jeg vet det kan være nyttig i å få klokka til å gå noen ganger.

Lenke til kommentar

For en match i Athens i kveld! Etter Mississippi States slakt av LSU forrige uke var det store forventninger foran denne matchen. Skal Georgia vise styrke som det beste laget i SEC East, så var vi nødt til å åpne sterkt i dag. Og for en kamp det ble! Fra start til slutt virket det som det bare var ett lag på banen. Forsvaret er bedre enn jeg noengang har sett siden jeg begynte å følge collegeball og UGA i 2008. Angrepet ledet av Jake Fromm og Nick Chubb leverer også så det holder! Syns litt synd på Jacob Eason som neppe får plassen sin tilbake etter skaden så lenge Fromm leverer som han gjør nå.

 

Når man stopper Miss St. med en 3 and out og kjører en frekk flea flicker på første down i angrep så har man egentlig satt tonen for kvelden. Georgia best fra første til siste spark på ballen. Nick Fitzgerald har vokst opp som stor Georgia-fan, men fikk aldri tilbud om å komme til oss av Mark Richt. Dette skulle bli hans store revansj. Sånn ble det ikke. Det endte 31-3 til Georgia tilslutt.

 

 

https://twitter.com/FootballUGA/status/911811966674534401/video/1

 

4-0 baby!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...