Gå til innhold

Boote opp maskinen via en USB Minnepinne?


Anbefalte innlegg

Hallo igjen Hardwarebrødre:P :love:

 

 

jeg har enda et spørsmål, siden jeg klarte å slette feil partisjon når jeg skulle partisjonere en harddisk sitter jeg igjen med en tom maskin :faen:

 

jeg skal nå ha tilbake Windows på denne maskina,

 

problemer

 

1. Jeg sitter nå på en maskin uten DVD brenner ergo jeg får ikke brent ut Windows på noen DvD,

2. Jeg har mistet Windows Cdèn , derfor laster jeg ned Windows ned fra en torrent(skal seff bruke min egen Lisense)

 

3. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :p

 

 

tenkte løsninger

 

1= jeg tuklet litt inne på BIOS på maskina jeg skal ha Windows på.. og så fort muligheten for "boot from USB-CDROM" og flere som begynte med "Usb", da slo denne tanken meg alt for fort : jeg har jo en USB "minnepinne", bios viser også at jeg kan boote fra en USB minnepinne, ja jeg har en Usb port på min maskin, kaboom jeg er full av glede og løper rundt i huset og hyler vildt(NOT) jeg sitter og tenker, alt jeg trenger å gjøre nå er å få windows .rar fila over på minnepinna så ordner datan det selv...

 

 

2. dette er jo lovlig.- .det er jo bare selve softwaret... lisenen(som egentlig er verdien i seg selv) har jeg betalt for en gang før,

 

.

 

Er mine Teorier riktig?

1. Er det mulig å boote fra en USB minnepinne,

 

| Jeg laster også ned Windows ned fra nettet, og alt er pakket in i en RAR fil, hvilke filer i den rar filen er det jeg må ha over på Minnepinna, (vær grei og skriv liste/SS kommer snart)|

 

 

Oppsummering

 

 

er det mulig å boote fra En USB minnepinne hvor Windows ligger? (altså å installere Windows over på maskina igjen)

 

Windows .rar fila jeg laster ned ligger på 530,93MB stemmer dette?

 

Hvilke filer i den rar fila må jeg ha over på Minnepinna? må jeg konfigure minnepinna så den er mulig å boote fra?

 

 

takk... var det noe dere ikke skjønte vær venlig å skriv, så skal jeg prøve å forklare bedre(med min IT-kompetanse er det ikke lett :S )

 

 

og hvis dette ikke fungerer

 

så har jeg et nytt spørsmål

 

Hvile butikker i Oslo selger Windows Xp Proffesional på en Mandag?

/ kan låne bort en Windows Xp Proffesional CD uten key(den har jeg jo selv :love: )

 

 

 

 

takk for denne gang!

 

håper dere kan hjelpe meg!

 

(kansje dette ikke er riktig forum men dere er bedre på dette faget en bf.no!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...